April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با پول نیوز پاسخ داد:
کد خبر: ۳۴۱۱۵۶
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
0
یک کارشناس اقتصادی اظهار کرد: سال گذشته همراه با اوج گرفتن ناگهانی ارزهای دیجیتال تب و تاب کریپتو در بین تمام جوامع به وجود آمد. پای مردم ایران به دلیل مشکلات ارزی که داشتند بیشتر به این ماجرا باز شد.
تولیدی//// منتشر نشود//// «فرصت ها و تهدیدهای بیت کوین » کدامند؟
به گزارش پول نیوز، بیت‌کوین به انگلیسی یک رمزارز و نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است. چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها، مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

در چند سال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چندهزار دلار افزایش یافته‌است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.
هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست و مانند ایمیل، این کاربران بیت‌کوین هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربردهای بیت‌کوین در هیچ‌کدام از دیگر سیستم‌های پرداخت دیگر یافتنی نیست.
« فرصت ها و تهدیدهای بیت کوین » کدامند؟ این سوالی است که امروز با رایج شدن ارز دیجیتال و استخراج آن در کشور، بسیار پرسیده است.

کریپتو کارنسی یا ارز دیجیتال به یک سیستم انتقال وجه الکترونیک گفته می شود که برای تایید تراکنش ها و تشکیل واحدهای جدید، متکی به بانک های مرکزی نبوده و نیازی به شخص ثالث ندارند. در عوض در سیستم ارزهای دیجیتال، تراکنش ها در یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین ثبت و رمزنگاری می شوند و این موضوع امکان پرداخت های مستقیم و همتا به همتا را فراهم می کند.

در همین رابطه جواد نقوی کارشناس بازار ارز در رابطه با ارز دیجیتال یا همان بیت کوین به خبرنگار پول نیوز گفت: ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر بسیار بین مردم دنیا رایج شده است و هر شخصی در حد توانش به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و اگر هم شود کسب سود از این فناوری است. سال گذشته همراه با اوج گرفتن ناگهانی ارزهای دیجیتال تب و تاب کریپتو در بین تمام جوامع به وجود آمد. پای مردم ایران به دلیل مشکلات ارزی که داشتند بیشتر به این ماجرا باز شد. طی یک سال گذشته جست و جوی کلمه "بیت کوین" در گوگل در ایران 50 برابر شده است که نشان دهنده جذابیت این موضوع برای مردم ایران است.

وی افزود: از آنجا که یکی از ویژگی های جهان سوم عمل بدون آگاهی است، برخی از افراد بدون کسب اطلاعات کافی وارد این حوزه می شوند. از طرف دیگر برخی از افراد سودجو از آب گل آلود ماهی گرفته و از فرصت ایجاد شده، سوء استفاده می کنند. یکی از کلاهبرداری‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال، اخیرا در شیراز اتفاق افتاد. شرکتی با نام «فایننشال» اقدام به جذب سرمایه و فروش ارز دیجیتال خود با نام «فوین» کرده بود. علی رغم گزارش رویترز و سایت آرمانی از تقلبی بودن این شرکت و کوین آن، بسیاری از مردم به ویژه از استان فارس در دام لیدرهای این شبکه هرمی افتادند و خسارت مالی زیادی دیدند. تا اینکه اخیرا رئیس پلیس استان فارس از دستگیری 15 نفر از سرشاخه های این شرکت هرمی خبر داد.

این کارشناس بازار ارز ادامه داد: بنابر گزارش مجله TechCrunch در روز ۷ سپتامبر، برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی کوین بیس، پیش‌بینی کرد که در طی ۵ سال آینده تعداد افراد حاضر در اکوسیستم ارز دیجیتال از ۴۰ میلیون نفر به یک میلیارد نفر افزایش خواهد یافت. همچنین علی میزانی اسکویی یک مخترع و پژوهشگر ارزهای دیجیتالی و عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای در مصاحبه ای عنوان داشته مارکت «کپ» یا همان مجموع ارزش ارز دیجیتال در دنیا تقریبا 300 میلیارد دلار است و تا سال 2021 به بیش از 7 تریلیون دلار خواهد رسید.

نقوی خاطر نشان کرد: تمامی این آمار و ارقام نشان دهنده این است که بشر در حال مهاجرت تدریجی از جهان واقعی به جهان مجازی است و این مهاجرت الزاماتی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: