لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا؛ درحال به روز رسانی
کد خبر: ۳۴۱۱۶۸
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
0
تازه ترین آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه نشان می دهد، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است و به گزارش رسانه های آمریکایی فاکس نیوز و سی.ان.ان در آستانه ورود به کاخ سفید قرار بگیرد.

۲۶۴ رای الکترال برای بایدن و ۲۱۴ رای برای ترامپ/بایدن پشت درهای کاخ سفید

به گزارش پول نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی این کشور که تلاش می کند با غلبه بر نامزد دموکرات و سرسخت خود جو بایدن، به مدت چهار سال دیگر کلید کاخ سفید را دستان خود حفظ کند، توانست در ایالت کلیدی فلوریدا، در رقابتی شانه به شانه، بایدن را کنار بزند.

بنابر آماری که لحظه به لحظه از سوی رسانه های آمریکا اعلام می شود، بایدن لحظاتی قبل ۱۶ رای ایالت حساس میشیگان را به خود اختصاص داد تا اختلاف خود را با ترامپ افزایش دهد.

در صورتی که بایدن بتواند ۶ رای ایالت نوادا را به دست آورد، کلید کاخ سفید را از ترامپ دریافت خواهد کرد.


ترامپ هم تا این لحظه در ایالت‌های فلوریدا، اوکلاهاما، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی، نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی و کارولینای جنوبی پیروز شده است.

مهم‌ترین عامل در پیروزی یا شکست یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعداد آرای مردمی آنان نیست، بلکه میزان کسب آرای الکترال سرنوشت انتخابات را رقم می‌زند. هر نامزد برای پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری از مجموع ۵۳۸ رأی به حداقل ۲۷۰ رأی الکترال نیاز دارد تا بتواند به کاخ سفید راه یابد.

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه سوم نوامبر به وقت محلی در آمریکا آغاز شد. از حدود دو ساعت پیش روند اخذ رای پایان یافته و شمارش آرا شروع شده است.

تعداد رای دهندگان در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در طول تاریخ انتخابات این کشور بی سابقه بود.

بر اساس آمار منتشر شده از تارنمای "پروژه انتخابات" بیش از ۱۰۲ میلیون نفر آرای خود را پیش از موعد به صندوق‌ها انداخته‌اند. ۳۵ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۵۳ نفر آنها به صورت حضوری و ۶۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۸۷ نفر هم به صورت پستی در این انتخابات مشارکت کرده‌اند و هنوز آرای درخواستی پیش از موعد ۲۶ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۱۲۶ نفر بازگردانده نشده است.

اگرچه هنوز آمار مشخصی از مشارکت‌کنندگان امروز انتخابات منتشر نشده است اما پیش بینی می شود که نسبت به رقابت‌های گذشته از درصد بالاتر برخوردار شود.

آخرین گزارش‌ها مربوط به اعلام نتایج آرا در ایالت‌های مختلف و معلوم شدن تکلیف آرای الکترال را در ادامه بخوانید.

آخرین بروز رسانی شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۵۳
 

۴ صبح در سواحل شرقی آمریکا: نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا با اختلاف ۷،۲۴۸ رای، در پنسیلوانیا با ۲۸،۶۳۳ رای؛ در آریزونا با ۲۹،۸۰۰ رای و در نوادا با ۲۲،۶۵۲ از ترامپ جمهوری خواه پیش است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۴۰
 

فاکس نیوز و نیویورک پست، دو رسانه اصلی محافظه کار آمریکایی که روپرت مرداک سرمایه گذار اصلی آنهاست، طی ساعت‌های اخیر برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، فاصله گرفته اند و شاید این نقطه عطفی در سیاست‌های این دو رسانه باشد.

 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۴۱
 

دادستان ایالتی پنسیلوانیا در واکنش به طرح شکایت ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد دعوی حقوقی دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات کذب است.

اختلاف بایدن با ترامپ در جورجیا به ۷۲۴۸ عدد رای رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۵۴
 

موسسه تحقیقاتی ادیسون روز شنبه اعلام کرد در ایالت مهم جورجیا اختلاف آرای جو بایدن  با دونالد ترامپ به هفت هزار و ۲۴۸ رای رسیده است.
شمارش آرا در این ایالت همچنان ادامه دارد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۳۴
 

برادرزاده ترامپ در مصاحبه با کانال چهار تلویزیون انگلیس گفت باید از کار‌هایی که ممکن است دونالد ترامپ پس از مواجه شدن با شکست در انتخابات انجام دهد، نگران بود.

او گفت: ما در یک بازه زمانی هفتاد و شش روزه دشوار قرار داریم و من در ذهنم تردیدی ندارم که (در این مدت) چالش‌های حقوقی وجود خواهد داشت که عمدتا نتیجه‌ای نخواهند داشت و میزان عصبانیت او را افزایش خواهند داد. من همچنین نگرانم که ما احتمالا شاهداین باشیم که افراد او را ترک می‌کنند که این هم سطح عصبانیت او را افزایش خواهد داد.

حامیان ترامپ: این دزدی را تمام کنید!
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۴
 

حامیان ترامپ در لاس وگاس شعار می‌دهند: این دزدی را تمام کنید.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۵۵
 

حامیان ترامپ مقامات را به کلاهبرداری گسترده انتخاباتی در بیرون از مرکز شمارش آرا در شهرستان مریکوپا، آریزونا متهم کردند.

بایدن به پیروزی نزدیک است
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۱۱
 

نامزد دموکرات‌ها با ادامه شمارش آرا در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک شده است.

چند ساعت مانده تا اعلام نتایج رسمی شبه‌نهایی انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۰۰
 

اسکای نیوز عربی اعلام کرد بایدن با ۴ هزار و ۴۳۰ رای بر ترامپ در ایالت جورجیا همچنان پیشتاز است. کمتر از ۷۰۰ رای مانده تا شمارش آرا در این ایالت به اتمام برسد. نتایج رسمی شبه‌نهایی درباره انتخابات آمریکا تا ساعات آینده اعلام می‌شود.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۹:۴۹
 

تدابیر امنیتی در فیلادلفیا افزایش یافته و خیابان‌ها بسته است و در اطراف مرکز همایش‌های پنسیلوانیا تدابیر امنیتی اجرا می‌شود و نیرو‌های امنیتی سعی می‌کنند مانع ورود تظاهرکنندگان به داخل مرکز شوند.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۹:۴۹
 

توئیتر پیام‌هایی را که در آن دموکرات‌ها ادعا کرده بودند جو بایدن به پیروزی دست یافته است، آن هم درحالی که شمارش آرا همچنان ادامه دارد، نشانه‌دار کرد.

جمهوری‌خواهان اشتباه نرم‌افزاری را موجب افزایش آرای بایدن در میشیگان دانستند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۵۳
 

جمهوری‌خواهان می‌گویند یک اشتباه نرم‌افزاری سبب افزایش آرای بایدن در میشیگان شده است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۵۲
 

وب سایت خبری وکس با انتشار این عکس، جو بایدن را پیروز انتخابات آمریکا معرفی کرد.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

سندرز: باید کشوری بر اساس عدالت ایجاد کنیم نه حرص و تعصب
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۴۴
 

برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی، در توئیتی نوشت:  جوانان کشور، فرماندهی نبرد برای عدالت اقتصادی، اجتماعی، نژادی و محیط زیستی را برعهده دارند. آن‌ها با شرکت گسترده در انتخابات زمینه‌ساز تغییر شدند. بله، وقتی ما در کنار یکدیگر بایستیم می‌توانیم کشوری براساس عدالت ایجاد کنیم نه حرص و تعصب.

بایدن در پنسیلوانیا فاصله خود با ترامپ را بیشتر کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۴۲
 

جو بایدن با ۳ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۶۹ رای در ایالت پنسیلوانیا، فاصله خود با رقیب جمهوری‌خواهش با ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۱۹۲ رای افزایش داد.

آخرین نتایج رای‌گیری در آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۷
 

بر اساس گزارش‌ها بایدن تاکنون ۷۴.۷۹۵.۳۰۰ (۵۰.۶ درصد) رای کسب و ترامپ هم ۷۰,۵۳۳,۲۰۷ (۴۷.۷ درصد) آرا را از آن خود کرده‌اند. آرای الکترال هر دو نیز همچنان به ترتیب ۲۶۴ و ۲۱۴ عدد است.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

 
بایدن: ما پیروز انتخابات خواهیم بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۷:۵۶
 

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات اعلام کرد با شمارش تمامی آرا پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

بر این اساس، وی در سخنرانی در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاور گفت: در هر سه ایالت کلیدی پنسیلوانیا، نوادا و آریزونا پیروز خواهم شد. ما بیش از ۳۰۰ رای الکترال را کسب خواهیم کرد و در نهایت پیروز انتخابات خواهیم شد. ما آرای ۷۴ میلیون آمریکایی را کسب کردیم که در تاریخ کشور بی سابقه است.

بایدن تاکید کرد: ما نخستین دموکرات‌هایی خواهیم بود که در ۲۴ سال گذشته موفق به پیروزی در ایالت آریزونا شده است. ما نخستین دموکرات‌هایی هستیم که توانسته در ۲۸ سال گذشته در ایالت جورجیا رای اکثریت را به خود اختصاص دهد. ما در مسیر پیروزی قرار داریم.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: من می دانم که تنش ها پس از برگزاری انتخابات سختی که گذشت به شدت افزایش یافته است. ما به آرامش نیاز داریم. صبر داشته باشید و اجازه دهید فرآیند شمارش تمامی آرا ادامه یابد. ما باید اهداف سیاسی خود را به یاد داشته باشیم و بدانیم که به هیچ وجه به دنبال جنگ و مجادله نیستیم.

بایدن در ادامه با تاکید بر حفظ آرامش از سوی هر طرفداران هر دو جناح، گفت: ما رقبای یکدیگر هستیم اما به هیچ عنوان دشمن هم نیستیم. ما آمریکایی هستیم. به زودی و زمانی که شمارش تمامی آرا به پایان رسید پیروزی خود را اعلام خواهم کرد. 

وی با اشاره به برنامه های دولت آتی خود، خاطر نشان کرد: ار روز نخست تصدی گری سکان ریاست جمهوری برای تدوین طرح و برنامه ریزی به منظور مبارزه با ویروس کرونا تلاش خواهم کرد. 

تیراندازی در میان تجمع طرفداران ترامپ در فلوریدا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۷:۲۴
 

درپی تیراندازی در میان طرفداران ترامپ در ایالت فلوریدا، دو زن زخمی شدند.

رای نظامیان آمریکایی به بایدن در پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۷:۲۲
 

از مجموع ۹۲۸۸ رای نظامیان ارتش در ایالت پنسیلوانیا، ۷۳۰۰ رای به جو بایدن، نامزد دموکرات اختصاص یافته است.

طرفداران ترامپ هشتگ «دزدی آرا را متوقف کنید» ایجاد کردند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۵:۴۸
 

طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری خواه این کشور، هشتگ «دزدی آرا را متوقف کنید» را در فیسبوک کلید زدند. در این هشتگ از ساکنان ایالت‌های جورجیا، پنسیلوانیا و نوادا، که کار شمارش آرا در آن‌ها هنوز خاتمه نیافته است، خواسته شده بود که تظاهرات کنند.

این هشتگ تنها ۴۸ ساعت دوام آورد و فیسبوک آن را فیلتر کرد. فیسبوک تصریح کرد: «این گروه بر اساس مشروعیت زدایی از روند انتخابات شکل گرفته بود و ما شاهد آن بودیم که برخی از اعضای این گروه پیام‌هایی را در ترویج خشونت نشر می‌دادند.»‌ گروه‌های طرفدار ترامپ، این اقدام فیسبوک را سانسور توصیف کردند.

شهردار فیلادلفیا: اتهامات ترامپ درباره تخلف انتخاباتی، بی اساس است
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۵:۲۹
 

جیم کنی، شهردار فیلادلفیا مرکز ايالت پنسيلوانيا در سخنانی در جمع خبرنگاران درباره شمارش آرا در انتخابات آمریکا گفت: شمارش آرا همچنان ادامه خواهد داشت. همه آرای معتبر اعم از آرای پستی، آرای غیابی و آرای موقت (در نظام انتخاباتی آمریکا به آرایی اطلاق می‌شود که درباره صلاحیت رای دهنده پرسش‌هایی مطرح است و تا وقتی این مسائل حل نشود این آرا در شمارش لحاظ نمی‌شود) شمارش خواهند شد.

در نتیجه، با اینکه برخی از افراد از جمله رئیس جمهور (ترامپ)، همچنان ادعا‌های بی اساسی مبنی بر تقلب را از دهان خود خارج می‌کنند، بررسی‌های تیم‌های نظارت هیچ سرسوزنی از شواهد مبنی بر تخلف را پیدا نکرده اند. آنچه ما در فیلادلفیا شاهد آن هستیم صرفا و صرفا دموکراسی است.

پلیس فیلادلفیا دو مرد مسلح را بازداشت کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۵:۱۹
 

پلیس فیلادلفيا، دو مرد مسلح را قبل از ورود به مرکز شمارش آرا بازداشت کرد. این دو فرد مسلح در روز پنجشنبه به یک مرکز شمارش آرا نزدیک شدند که پلیس آن‌ها را بازداشت کرد.

دانیله اوتلا، کمیسر پلیس فیلادلفیا در روز جمعه در کنفرانس خبری گفت این دو فرد که یکی ۶۱ ساله و دیگری ۴۲ ساله بود از ویرجینیا به فیلادلفیا آمده بودند.

پلیس اعلام کرد این افراد مجوز حمل سلاح نداشتند و بزودی برای محاکمه به دادگاه فرستاده خواهند شد.

دستور قاضی دادگاه عالی برای جدا کردن برخی آرا در ایالت پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۵:۰۹
 

ساموئل آلیتو، قاضی دادگاه عالی آمریکا، به شورا‌های ایالتی در پنسیلوانیا دستور داد، آرایی را که پس از روز انتخابات دریافت کردند از آرای دیگر جدا کنند.

مقام مسئول در ایالت جورجیا: همه آرای قانونی شمارش می‌شوند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۴:۵۲
 


مسئول دستگاه دیپلماسی ایالت جورجیا در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: رای دهندگان جورجیا شایسته شفافیت هستند. رای دهندگان در جورجیا شایسته آن هستند که نتایج صحیح و واقعی انتخابات را دریافت کنند. فعالان برگزاری انتخابات در سراسر این ایالت، با صداقت کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند همه آرای قانونی شمارش شوند و هیچ رای غیرقانونی شمارش نشود.

وی افزود: در حال حاضر، رقابت در ایالت جورجیا بسیار فشرده‌تر از آن است که بتوان نتیجه‌ای اعلام کرد. از مجموع بیش از پنج میلیون رای به صندوق ریخته شده، اختلاف با چند هزار رای است. تمرکز ما در حال حاضر این است که همه آرای قانونی شمرده شوند و به گونه‌ای درست، ضبط شوند. در مقطع کنونی، نتیجه نهایی شمارش آرا در جورجیا، پیامد‌های عظیمی برای کل کشور به همراه خواهد داشت. این مسئله بسیار حائز اهمیت است. فضای احساسی هم در همه طرف‌ها بسیار داغ است.

تجمع مخالفان ترامپ در نزدیکی کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۴:۳۶
 

مخالفان ترامپ نزدیک کاخ سفید تجمع کردند. با نزدیک شدن قطار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایستگاه آخر و اعلام نتیجه قطعی، اعتراضات به رئیس جمهور کنونی آمریکا که در حال حاضر از رقیب دموکراتش عقب افتاده، به مقابل کاخ سفید کشیده شده است.

معترضان در خیابان‌های نزدیک کاخ سفید تجمع کردند و در محکومیت مواضع ترامپ که سلامت انتخابات آمریکا را زیرسوال برده است، شعار دادند و خواستار احترام او به دموکراسی شدند.

از آرای ۴ ایالت سرنوشت ساز آمریکا چه خبر؟!
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۳:۴۱
 

جدیدترین نتایج شمارش آراء در ۴ ایالت سرنوشت ساز آمریکا شامل؛ جورجیا، پنسیلوانیا، نوادا و آریزونا به شرح زیر است:

ایالت جورجیا: تعداد آرای جو بایدن ۴۲۲۴ رای بیشتر از ترامپ است.

ایالت آریزونا: آرای جو بایدن ۳۸۴۵۵ رای بیشتر از ترامپ است.

ایالت پنسیلوانیا: با ادامه شمارش آرای این ایالت فاصله رای بایدن و ترامپ به ۱۶ هزار و ۸۲۵ رای رسیده است.

پنسیلوانیا دارای ۲۰ رای الکترال است.

در حال حاضر بایدن در پنسیلوانیا ۴۹.۶ درصد آرا را در اختیار دارد در حالی که ترامپ ۴۹.۳ درصد از آرای شمرده‌شده را به دست آورده است.

ایالت نوادا: آرای جو بایدن ۲۲۶۵۷ رای بیشتر از ترامپ است.

بایدن در این ایالت به نسبت ۴۹.۸ به ۴۸ درصد آرا از ترامپ پیشی گرفته است.

ایالت نوادا دارای ۶ رای الکترال است.

فاصله آرای بایدن و ترامپ در ایالت جورجیا کم شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۳:۳۲
 

به نقل از خبرگزاری سی ان ان، یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی ایالت جورجیا از تداوم شمارش آراء در این ایالت خبر داد و گفت: اختلاف آراء میان بایدن و ترامپ به ۱۶۰۳ رای رسیده است.

باوجود کاهش اختلاف آرای بایدن و ترامپ در این ایالت، جو بایدن همچنان از رئیس جمهور فعلی آمریکا پیش است

ترامپ: شب انتخابات من پیشتاز بودم و حالا عقب افتاده ام!
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۳:۰۵
 

ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت:

در اواخر شب انتخابات در تمامی این ایالت‌ها پیشتاز بودم، اما با گذشت چند روز پس از انتخابات به طرز عجیبی شاهد عقب افتادنم بودم.

شاید این پیشتازی با پیشبردن روند قانونی دوباره بازگردد.

اشتباه در شمارش آرا در میشیگان/ اختصاص ۵ هزار رای ترامپ به بایدن!
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۲:۴۸
 

به نقل از سایت خبری فدرالیست: برخی مقامات برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، در ایالت میشیگان از بروز اشکالی در برنامه شمارش آرا خبر دادند.

این خبر در حالی منتشر شده است که، فاصله آرای ترامپ و بایدن در ایالت میشیگان در حدود ۱۵۰ هزار رای بوده است.

این موضوع سبب شده تا حدود ۵ هزار رای متعلق به دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان به اشتباه به نفع جو بایدن و دموکرات‌ها خوانده شود.

گفته می‌شود، از این برنامه کامپیوتری در ۴۷ روز رای‌گیری نیز استفاده شده است.

ترامپ خطاب به بایدن: هنوز نباید ادعای ریاست جمهوری را داشته باشی!
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۲:۲۶
 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در پیامی توئیتری خطاب به بایدن نوشت:

جو بایدن نباید ادعای ریاست جمهوری و دفتر ریاست جمهوری را داشته باشد.

من هم می‌توانم این ادعا را داشته باشم.

روند قانونی تازه آغاز شده است!

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

 

برگزاری تظاهرات در فیلادلفیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۳۰
 

به نقل از المیادین شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا شاهد برگزاری تظاهرات است.

جو بایدن در این ایالت که شمارش آرا هنوز در آن به اتمام نرسیده است از رقیب جمهوری خواه خود جلو است.

تخلیه محل نزدیک به شمارش آرا در فیلادلفیا به دلیل تهدید بمبگذاری
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۱۶
 

به نقل از پایگاه خبری هیل، یک مرکز فروش در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا که در نزدیکی محل شمارش آراست، بعلت تهدید به بمبگذاری از سوی پلیس این شهر تخلیه شد.

اداره پلیس شهر فیلادلفیا با اعلام این خبر، از بررسی این موضوع و صحت و سقم آن خبر داد.

براین اساس، پلیس واحد‌های مربوطه را در این محل بازرسی کرده، اما تاکنون هیچ وسیله انفجاری یافت نشده است.

پلیس شهر فیلادلفیا اعلام کرد که، تاکنون دو تماس درباره این تهدید دریافت کرده است.

برخی منابع خبری نیز از دستگیری دو فرد مسلح به دلیل ورود به محل شمارش آرا در فیلادلفیا خبر دادند.

کمیسیون انتخابات جورجیا: هرگونه ادعای نقض قانون را بررسی می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۳:۵۰
 

کمیسیون انتخابات ایالت جورجیا اعلام کرد: اجازه نخواهیم داد لفاظی‌ها مانع کار ما شود و هرگونه ادعای نقض را بررسی می‌کنیم.

مدیر انتخابات این ایالت گفت: حدود 18 هزار رای پستی نظامیان را دریافت کردیم و منتظر دریافت تعداد بیشتری از آنها هستیم.

وی افزود: بایدن تاکنون با 1585 رای از ترامپ پیش است.

درصد آرای ترامپ و بایدن در آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۳:۳۰
 

مرکز پژوهش‌های ادیسون در آمریکا اعلام کرد: پس از شمارش ۹۳ درصد از آرای ایالت آریزونا، جو بایدن به ۴۹.۹ درصد آرا و ترامپ به ۴۸.۶ درصد آرا دست یافته است.

حکم دادگاه تجدید نظر پنسیلوانیا درباره آرای شمارش نشده
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۳:۲۵
 

دادگاه تجدید نظر پنسیلوانیا با صدور حکمی اعلام کرد شمارش آرایی که نیاز به بازبینی دارند باید به طور موقت متوقف شوند.

ابراز تردید درباره اکثریت سنا در دور بعد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۳:۰۱
 

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا و لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه در کنفرانس‌های خبری جداگانه‌ای گفتند مشخص نیست کدام حزب اکثریت سنا را به دست بگیرد.

مسئول سابق کمیته حزب جمهوری‌خواه در کارولینای شمالی: معتقدم جو بایدن پیروز می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۴۶
 

دالاس وودهاوس، مسئول سابق کمیته حزب جمهوری‌خواه در کارولینای شمالی می‌گوید:  معتقدم جوبایدن پیروز می‌شود.

افزایش اختلاف آرای بایدن با ترامپ در پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۴۵
 

جو بایدن با اختلاف ۱۳۴۰۰ رای از دونالد ترامپ در ایالت پنسیلوانیا پیش است.

نانسی پلوسی بایدن را رئیس جمهور منتخب دانست
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۲۹
 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کاش ماسک نداشتیم تا می‌دیدیم چه قدر هیجان‌انگیز است که بایدن با ماموریتی فوق‌العاده پیش شما می‌آید و به زودی او از مقام معاون ریاست جمهوری به رئیس جمهور منتخب مردمی می‌رسد.

وی افزود: امروز روز خوبی برای کشورمان است چون بایدن معتقد به اتحاد است، او تمایل دارد مردم را گرد هم آورد و به تمام دیدگاه‌ها احترام بگذارد.

ترامپ: هرگز در جنگیدن برای آمریکا و مردم تسلیم نخواهم شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۲۴
 

دونالد ترامپ طی بیانیه‌ای گفت: مردم آمریکا باید با شفافیت کامل در جریان شمارش آرا باشند.

وی افزود: تمام اقدامات قانونی را برای شماری آرای قانونی و تضمین اعتماد آمریکایی ها به دولت خود به کار خواهیم بست.

در ادامه این بیانیه آمده است: هرگز جنگیدن برای آمریکا و مردم را متوقف نخواهم کرد

ترامپ: مردم آمریکا مستحق شفافیت در شمارش آرا هستند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۱۳
 

دونالد ترامپ با انتشار بیانیه ای گفت: مردم آمریکا مستحق شفافیت در شمارش آرا هستند.

مک کانل: در صورت پیروزی بایدن انتقال قدرت باید مسالمت‌آمیز انجام شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۱۱
 

«میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنای آمریکا، در مصاحبه با خبرنگاری از ایالت کنتاکی، اعلام کرد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های کشورش، امری قطعی و مسلم است.

اختلاف آرای بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۰۵
 

مرکز تحقیقاتی ادیسون اعلام کرد که پیشتازی بایدن بر ترامپ در ایالت پنسیلوانیا به بیش از ۱۳ هزار رای افزایش یافت.

شرکت ۲۱ هزار مُرده در انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۳۷
 

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ با بازنشر گزارشی مستند در توییتر نوشت: "حداقل ۲۱ هزار رای در ایالت پنسیلوانیا ثبت شده که صاحبان آنها سالها پیش فوت کرده‌اند."

به نوشته وب‌سایت "بریت‌بارت": "۹۲۱۲ نفر از این افراد دست‌کم ۵ سال پیش، ۱۹۹۰ نفر دست‌کم ۱۰ سال پیش، و حداقل ۱۹۷ نفر ۲۰ سال پیش فوت کرده‌اند".

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان و ستاد انتخاباتی او می‌گویند دموکراتها با "تقلب گسترده در انتخابات از جمله آرای افراد متوفی می‌خواهند پیروزی آنها را بدزدند تا جو بایدن رئیس‌جمهور شود".

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

شهردار فیلادلفیا: احتمالا بایدن در پنسیلوانیا پیروز انتخابات است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۲۹
 

شهردار فیلادلفیا اعلام کرد: بر اساس آماری که مشاهده کرده‌ایم بر این عقیده هستیم که بایدن در پنسیلوانیا پیروز خواهد شد.

ترامپ: چه بر سر آرای نظامیان در جورجیا آمده است؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۲۸
 

ترامپ ئدر توییتر خود نوشت: آرای نظامیان در جورجیا کجا هستند؟ چه اتفاقی برای آنها افتاده است؟

کمیسیون انتخابات پنسیلوانیا: روند شمارش آرا ادامه می‌یابد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۲۰
 

کمیسیون انتخابات پنسیلوانیا اعلام کرد: روند شمارش آرا تا زمانی که تمامی رای‌ها شمارش شوند ادامه خواهد یافت. رئیس جمهور ما را به فساد متهم می کند اما ما به کار خود ادامه می دهیم و به انتقال مسالمت آمیز قدرت کمک خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواه: دموکرات‌ها می‌خواهند نقص‌های آشکار رای‌گیری را نادیده بگیرند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۱۴
 

رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه می‌گوید: حزب دموکرات می‌خواهد نقص‌های آشکار در رای‌گیری را نادیده بگیرد و ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواه: دموکرات‌ها می‌خواهند نقص‌های آشکار رای‌گیری را نادیده بگیرند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۰۸
 

رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه می‌گوید: حزب دموکرات می‌خواهد نقص‌های آشکار در رای‌گیری را نادیده بگیرد و ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

بایدن جمعه شب سخنرانی خواهد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۰۵
 

خبرگزاری رویترز گزارش داد که جو بایدن احتمالا امشب برای مردم آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

مشاور ترامپ: در صورت پیروزی بایدن انتقال قدرت مسالمت آمیز خواهد بود .
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۰۴
 

«لری کادلو»، مشاور اقتصادی ترامپ، می‌گوید که در صورت پیروزی نامزد دموکرات، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت وجود خواهد داشت.

ایوانکا ترامپ: تمامی آرای قانونی باید شمارش شوند اما آرای غیر قانونی نه
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۴۵
 

ایوانکا، دختر ترامپ و مشاور وی در توییتر نوشت: تمامی آرای قانونی باید شمارش شوند اما آرای غیر قانونی نه. این مسئله جای بحث ندارد، این مسئله مربوط به حزبی خاص نیست .انتخابات آزاد و منصفانه و بر پایه دموکراسی است.

کاهش اختلاف آرای بایدن و ترامپ در آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۹
 

اختلاف آرای جو بایدن و ونالد ترامپ در ایالت آریزونا به بیش از ۴۳ هزار رای رسید.

حملات لفظی ترامپ به دموکرات ها در توییتر
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۹
 

دنالد ترامپ در توییتر خود نوشت: با حمله حزب چپ و رادیکالِ دموکرات به مجلس سنای جمهوری‌خواه، ریاست جمهوری اهمیت بیشتری پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: این تمام چیزی است که ما می‌دانیم. باید دوباره به سطح ایالتی بازگردیم و ببینیم چگونه این لجنزار درست شده است.

 

اختلاف آرای بایدن و ترامپ در نوادا به ۲۲ هزار رای رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۰
 

اختلاف رای جو بایدن با دونالد ترامپ در ایالت نوادا در مقایسه با آمار قبلی با افزایش ۲ برابری به بیش از ۲۲ هزار رای رسید.

احتمال بازشماری آرا در پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۰۹
 

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد که احتمال بازشماری آرا در ایالت پنسیلوانیا وجود دارد.

پلوسی بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» خواند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۹:۴۳
 

در حالی که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز به صورت رسمی مشخص نشده، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی از جو بایدن به عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» یاد کرد.

تهدید ستاد انتخاباتی بایدن به خارج کردن ترامپ از کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۹:۳۸
 

ستاد انتخاباتی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد چنانچه دونالد ترامپ از قبول شکست امتناع کند او را مجبور خواهند کرد که از کاخ سفید خارج شود.

بازشماری آراء در ایالت جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۹:۲۶
 

به گفته وزیر امور داخلی ایالت جورجیا، آرای این ایالت بازشماری خواهد شد.

ریچارد هاس: آمریکا یک کشور با دو ملت است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۹:۱۱
 

ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: انتخابات امسال نشان داد که آمریکا اکنون یک کشور با دو ملت است. آن‌ها مجبور به همزیستی هستند، اما اینکه آیا می‌توانند با یکدیگر کار کنند یا خیر را باید در آینده ببینیم.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۹:۰۸
 

واشنگتن پست در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ ممکن است روز جمعه، وزیر دفاع و رئیس سازمان سیا را از سمت‌هایشان برکنار کند. 

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۸:۱۶
 

پس از اعلام خبر پیشتازی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا، کارزار انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که هنوز انتخابات به پایان نرسیده است.

بایدن در پنسیلوانیا از ترامپ پیش افتاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۳۱
 

جو بایدن با اختلافی بالغ بر پنج هزار رای از دونالد ترامپ در ایالت پنسیلوانیا پیش افتاد.

تداوم ناآرامی‌ها در نیویورک
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۰۱
 

در دومین شب از اعتراضات انتخاباتی آمریکایی‌ها در نیویورک و در پی درگیری پلیس و معترضین این شهر، ۱۸ نفر بازداشت شدند. طولانی شدن اعلام نتیجه نهایی و اظهار نظرات دو طرف مبنی بر بروز تقلب از جمله دلایل اعتراضات آمریکایی‌ها است.

دستگیری پستچی نیویورکی که آرای پستی را مخفی کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۶:۴۸
 

اداره پست از دستگیری یک پستچی نیویورکی خبر داده که در حال خارج کردن ۸۰۰ بسته پستی بوده است. در میان این بسته‌ها، آرای انتخاباتی نیز وجود داشته است. این فرد قصد خروج این بسته‌های پستی را از مرز کانادا داشته است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۳۷
 

نشریه پولیتیکو در مطلبی نوشت: بایدن در آستانه پیروزی قرار دارد، اما با یک ملت عمیقا متفرقی و همچنین حریفی که از پذیرش نتیجه امتناع می‌کند، روبروست.

رد شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ در فیلادلفیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۰۲
 

یک قاضی فدرال شکایت فوری ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ برای توقف شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در فیلادلفیا را رد کرد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۰۱
 

اختلاف بایدن و ترامپ در جورجیا به هزار و ۹۶ رای رسید. بایدن اوایل امروز پیشتازی ترامپ در جورجیا را از او گرفت.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۴:۴۴
 

روزنامه نیویورک تایمز نوشت در صورت تداوم پیشتازی بایدن، جورجیا راه رسیدن ترامپ به ۲۷۰ رای الکترال را سد می‌کند.

بر اساس قوانین انتخابات آمریکا، هر کدام از نامزدها که ۲۷۰ رای در کالج الکترال کسب کند رئیس‌جمهور بعدی این کشور خواهد بود.

جدیدترین نتایج شمارش آرا ۴ ایالت سرنوشت‌ساز
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۴:۳۲
 

جورجیا (شمارش ۹۹ درصد آرا) بایدن با ۹۱۷+ رای پیش است.

نوادا (شمارش ۸۹ درصد آرا) بایدن با ۱۱۴۳۸+ رای جلو است.

پنسیلوانیا (شمارش ۹۴ درصد آرا) ترامپ با ۱۸۲۲۹ رای پیش است.

آریزونا (شمارش ۹۰ درصد آرا) بایدن با ۴۷۹۵۲ رای پیش است.

 
بایدن: جورجیا اکنون آبی است!
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۴:۱۶
 

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از پیشتازی خود در ایالت جورجیا استقبال کرد و در توئیتی نوشت:  جورجیا اکنون آبی (رنگ حزب دموکرات) است.

مقام سابق کاخ سفید: ترامپ ۲۰۲۴ به عرصه سیاسی برمی‌گردد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۴:۱۳
 

یک مقام سابق کاخ سفید اعلام کرد در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، او ۴ سال بعد به عرصه سیاسی بازخواهد گشت.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۴۸
 

اختلاف آرای مردمی ترامپ و بایدن به ۳.۸۶۵.۸۴۱ رای رسید.

رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۲۸
 
اختلاف آرای دونالد ترامپ با جو بایدن در ایالت آریزونا به ۴۶ هزار رأی به نفع بایدن کاهش یافت.
 
مشاور مذهبی کاخ سفید: شیاطین می‌خواهند پیروزی ترامپ را بدزدند!
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۱۰
 
مشاور مذهبی دونالد ترامپ در نیایش جنجال برانگیز مدعی شد که شیاطین دموکرات پیروزی رئیس‌جمهور فعلی را از او به سرقت برده‌اند.
ترامپ علاقه‌ای به ترک کاخ سفید ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۰۱
 

نشریه آلمانی اشپیگل در کاریکاتوری به انتخابات آمریکا و عدم علاقه ترامپ به واگذاری قدرت پرداخت.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

 

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۰۰
 

در ایالت نوادا حامیان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقابل محل شمارش آراء تجمع کرده‌اند.

بایدن در جورجیا از ترامپ جلو افتاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۲:۵۵
 

بایدن با ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۳۷۱ رای در جورجیا از ترامپ با ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۵۴ رای پیش افتاد.

 
اختلاف آرای بایدن با ترامپ در جورجیا به زیر ۵۰۰ رای رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۲:۲۳
 

با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اختلاف آرای جو بایدن با دونالد ترامپ در ایالت جورجیا به ۴۶۳ رای رسید.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۲:۱۴
 

ده‌ها تن از طرفداران و مخالفان ترامپ روز پنجشنبه در شرایطی در مقابل مرکز همایش‌های فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا تجمع کردند که شمارش آرا در این ایالت کلیدی همچنان ادامه دارد.

حمایت دو سناتور نزدیک ترامپ از ادعای او درباره تقلب
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۲:۰۷
 

لیندسی گراهام و تد کروز، دو سناتور جمهوری‌خواه، به شدت از رئیس جمهور حمایت کردند.

گراهام که سه‌شنبه پس از رقابتی دشوار در ایالت کارولینای جنوبی بار دیگر به مجلس سنا راه یافت گفت من امشب اینجا هستم تا همان طور که ترامپ از من حمایت کرد من نیز از او حمایت کنم.

کروز هم در برنامه «شان هنتی» که یکی از برنامه‌های محبوب ترامپ است، گفت: من می‌توانم به شما بگویم رئیس جمهور خشمگین است و من هم خشمگینم. رای‌دهندگان هم باید خشمگین باشند.

توئیتر بار دیگر پیام های ترامپ را نشان دار کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۵۸
 

توئیتر پست جدید ترامپ که مدعی پیروزی در انتخابات و دزدیدن آرا شده بود را در ذیل این هشدار که محتوای این توئیت «مناقشه انگیز» است و «ممکن است گمراه کننده باشد»، پنهان کرد.

ترامپ در این توئیت نوشته بود: من به راحتی با رای گیری قانونی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شوم. به ناظران انتخاباتی به هیچ شکل و روشی اجازه حضور ندادند تا کار خود را انجام دهند و از این رو آرایی که در این مدت اخذ شده اند باید غیرقانونی قلمداد شوند. دیوان عالی باید تصمیم گیری کند.

عکس معنادار آسوشیتدپرس
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۲۷
 
عکس معناداری که ایوان ووچی، عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس از کنفرانس خبری دونالد ترامپ گرفته است؛ حاشیه ساز شد.
 
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
فاصله بایدن با ترامپ در جورجیا به زیر ۷۰۰ رأی رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۲۶
 

شبکه سی ان ان گزارش داد که با شمارش ۹۹ درصد آراء در ایالت جورجیا، پیشتازی ترامپ نسبت به بایدن به ۶۶۵ رأی کاهش پیدا کرده است.

آخرین نتایج انتخابات کنگره آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۲۴
 
مجلس نمایندگان:

جمهوری‌خواهان: ۱۹۳ کرسی دموکراتها: ۲۰۸ کرسی

نتایج ۳۴ کرسی دیگر هنوز اعلام نشده است.

مجلس سنا:

جمهوریخواهان: ۴۸ کرسی

دموکراتها: ۴۸ کرسی

نتایج ۴ کرسی دیگر هنوز اعلام نشده است.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۲۱
 

لَری هوگان ، فرماندار جمهوری خواه مریلند در توییتر خود اظهارات ترامپ در نشست خبری پنج شنبه شب کاخ سفید را محکوم کرد و گفت که "هیچ دفاعی از رئیس جمهور که روند دموکراتیک ما را تضعیف می کند، وجود ندارد."

او گفت: "آمریكا در حال شمارش آراست و ما باید مانند همیشه به نتایج احترام بگذاریم."

واکنش تند ترامپ به احتمال مسدود شدن حساب توئیترش
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۱۱
 

دونالد ترامپ در واکنش به احتمال مسدود شدن حساب توئیترش بعد از باخت در انتخابات در توئیتی نوشت: «توئیتر از کنترل خارج شده است!» چیزی که نتیجه هدیه دولت در قالب بخش ۲۳۰ (قانون مربوط به اینترنت) است.

ترامپ: دیوان عالی باید درباره قانونی بودن برخی آراء تصمیم‌گیری کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۰۹
 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تقلاهای خود برای شبهه‌افکنی در پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، حزب دموکرات را باز هم به تقلب متهم کرد.

او با بیان اینکه آراء مأخوذه بعد از زمان انتخابات باید غیرقانونی اعلام شوند، گفت دیوان عالی باید [در این مورد] تصمیم‌گیری کند.

توئیتر حساب کاربری ترامپ را خواهد بست
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۰:۵۹
 

توئیتر اعلام کرد در صورت عدم انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، این شبکه اجتماعی به دلیل نقض مکرر قوانینش از تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ و در روز پایان دوره ریاست جمهوری او، حساب او را خواهد بست.

واشنگتن‌پست: بایدن روز جمعه اعلام پیروزی می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۰:۴۶
 

روزنامه واشنگتن پست با بیان اینکه تدابیر امنیتی سرویس مخفی برای محافظت از جو بایدن، نامزد حزب دموکرات‌ها افزایش یافته است و نیروهای این سرویس به محل اقامت بایدن اعزام شده‌اند، گزارش داد که بایدن احتمالا صبح جمعه (به وقت محلی آمریکا) اعلام پیروزی خواهد کرد.

اختلاف بایدن و ترامپ در جورجیا باز هم کاهش یافت
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۰:۲۲
 

شبکه اسکای‌نیوز گزارش داد در ایالت جورجیا، پیشتازی ترامپ نسبت به بایدن به ۱۲۶۷ رأی کاهش پیدا کرده است.

فاکس نیوز: وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت‌های باقی‌مانده
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۹:۵۴
 

فاکس نیوز اعلام کرد وضعیت ایالت‌های باقی‌مانده بدین شرح است:

پنسیلوانیا با شمارش ۹۵ درصد آراء - ترامپ: ۴۹.۶ / بایدن: ۴۹.۳
کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آراء - ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷
جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آراء - ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۴ (میزان اختلاف رأی : ۱۷۷۵)
آلاسکا با شمارش ۵۰ درصد آراء - ترامپ: ۶۲.۱ / بایدن: ۳۳.۵
 نوادا با شمارش ۸۴ درصد آراء - ترامپ: ۴۸.۵ / بایدن: ۴۹.۴

شکست ترامپ در نبردهای حقوقی در جورجیا و میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۹:۵۳
 

قضات ایالت‌های جورجیا و میشیگان ادعای ترامپ را درباره تخلف انتخاباتی در این دو ایالت رد کردند.

خنثی شدن طرح حمله به مرکز شمارش آرا در فیلادلفیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۹:۵۱
 

پلیس فیلادلفیا از خنثی‌سازی طرح یک حمله به مرکز شمارش آرا در این شهر خبر داد. دست‌کم یک نفر در این خصوص بازداشت شده و در جریان تحقیق درباره طرح حمله به مرکز همایش پنسیلوانیا، یک سلاح کشف شده است.

اختلاف بایدن و ترامپ در جورجیا به حدود ۱۷۰۰ رأی رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۹:۲۴
 

اختلاف رأی ترامپ و بایدن در ایالت جورجیا به حدود۱۷۰۰ رأی رسیده است. ۹۹ درصد آرای این ایالت شمارش شده است.

بایدن: بزرگترین تلاشمان را برای محافظت از انتخابات سازماندهی کرده ایم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۵۸
 

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در توئیتی نوشت: دونالد ترامپ به دادگاه می رود تا مانع شمارش آرا شود. ما بزرگترین تلاش برای حفاظت از انتخابات در تاریخ را سازمان دهی کرده ایم تا با (این اقدام ترامپ) مقابله کنیم و به کمک شما نیازمندیم.

توئیتر بار دیگر پیام‌های ترامپ را نشان دار کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۴۶
 

توئیتر دو پست اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را که حاوی تصاویر ویدئویی از صحبت های اخیرش درباره تقلب در انتخابات آمریکا بود با  این هشدار که محتوای این توئیت «مناقشه انگیز» است و «ممکن است گمراه کننده باشد»، نشان‌دار و پنهان کرد.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

واکنش ال گور به انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۳۲
 

ال گور، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که وضعیت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بین جو بایدن، نامزد دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا «کاملاً متفاوت» از انتخابات سال ۲۰۰۰ بین او و جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکاست.

ال گور ضمن اعلام حمایت از بایدن، خواستار شمارش قانونی همه آرای قانونی شد.

وضعیت بایدن و ترامپ با شمارش ۹۴ درصد آرا در پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۳۱
 

موسسه ادیسون ریسرچ اعلام کرد در ایالت پنسیلوانیا، تاکنون با شمارش ۹۵ درصد آرا، دونالد ترامپ ۴۹.۶ درصد آرا و جو بایدن ۴۹.۲ درصد آرا را به دست آورده اند.

آخرین آمار آرای مردمی در انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۲۵
 

فاکس نیوز اعلام کرد از کل آرای شمارش شده تاکنون جو بایدن ۷۳ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۰۱ رای و ترامپ ۶۹ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۲۳۲ رای کسب کرده اند.

ان بی سی: عمده اظهارات ترامپ دروغ است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۲۳
 
ان بی سی نیوز عمده اظهارات دونالد ترامپ در سخنرانی دیشبش را نادرست و دروغ پشت دروغ خواند.
یک بام و دو هوای ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۲۲
 

برنی سندرز، سناتور آمریکایی در توئیتی نوشت: وقتی که ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با اختلاف ناچیز در پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین به پیروزی رسید سیستم انتخاباتی ما عالی بود اما اکنون که در حال بازنده شدن است، در انتخابات «تقلب» شده و «رای‌ها را دزدیده‌اند!»

برنی سندرز همچنین گفته است: با ادامه روند فعلی، بدون شک جو بایدن و دموکراسی پیروز خواهند شد.

۱۵۰ هزار رای هنوز به مراکز شمارش آراء نرسیده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۲۱
 
اسپوتنیک از تاخیر اداره پست آمریکا برای تحویل ۱۵۰ هزار رای به مراکز شمارش آراء خبر داد.
تئوری توطئه تاثیری در تغییر نتایج انتخابات نخواهد داشت
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۱۸
 

عضو کمیته انتخابات فدرال آمریکا با تاکید بر اینکه همه آراء شمارش خواهد شد، گفت ترویج تئوری توطئه تاثیری در تغییر نتایج انتخابات نخواهد داشت.

آدام شیف: به شمارش آراء ادامه می‌دهیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۱۵
 

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اظهارات ترامپ در سخنرانی‌اش را فریبکارانه‌ترین و متناقض‌ترین لحظات علیه دموکراسی در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا دانست.

او با بیان اینکه ترامپ پایه‌های دموکراسی در این کشور را تضعیف کرده تاکید کرد آن‌ها به شمارش آراء ادامه داده و اهمیتی برای سخنان او قائل نیستند.

ترامپ: شمارش آراء در آریزونا مجاز اما در فیلادلفیا غیرمجاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۱۴
 

ترامپ در سخنرانی دیشب خود در حالی از شمارش آراء در فیلادلفیا انتقاد کرد و خواستار توقف شمارش آراء در آن شد که از سوی دیگر اشاره کرد منتظر نتیجه شمارش آراء در آریزوناست.

این تناقض گویی ترامپ مورد انتقاد ریک سنتروم، سناتور جمهوری خواه سابق قرار گرفت مبنی بر اینکه چطور یک نفر می‌تواند بگوید منتظر شمارش آراء در آریزوناست اما شمارش آراء در فیلادلفیا را دزدی بداند.

توقف پخش سخنرانی ترامپ از شبکه‌های خبری
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۱۳
 

شبکه‌های خبری سی‌بی‌اس، ای‌بی‌سی و ان‌بی‌سی هنگامی که ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا صحبت ‌می‌کرد، پخش سخنرانی او را قطع کردند.

ترامپ: در صورت شمارش آرای قانونی، به راحتی در انتخابات پیروز می‌شوم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۳:۴۷
 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

بر این اساس، ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: اگر آرای قانونی شمارش شوند به آسانی پیروز می‌شوم. در رقابت‌های سنا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. اگر احتساب آرای غیرقانونی پایان یابد، انتخابات برای ما خواهد بود.

وی افزود: نظرسنجی‌های انجام شده از سوی رسانه‌ها مصداق بارز مداخله در انتخابات است. دیدید که این نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی ۵ درصدی بایدن در ایالت فلوریدا بود، اما من توانستم به راحتی او را در این ایالت شکست دهم. با اختلاف مناسب و حاشیه امنیت خوبی در حال پیروزی در ایالت‌های مختلف بودیم، اما به ناگاه و به طور معجزه آسایی به صورت مخفیانه برتری خود را از دست دادیم.

ترامپ تاکید کرد: با ارقام تاریخی پیروز شدیم و نظرسنجی‌ها به شکل گسترده‌ای اشتباه بودند. ما هیچ کرسی را در مجلس نمایندگان از دست ندادیم. در همه ایالت‌های اصلی پیروز شدیم. نظرسنجی‌های دروغین با هدف مایوس کردن هواداران ما و نرفتن آن‌ها پای صندوق رای منتشر می‌شد. رای گیری پستی سیستم ما را نابود کرده است.

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: آن‌ها ناظران انتخاباتی ما را به مراکز رای گیری راه ندادند. آن‌ها به دنبال دزدیدن آرا هستند. ما اجازه این کار را نخواهیم داد. در ایالت پنسیلوانیا با اختلاف زیاد پیشتاز بودم، اما به ناگاه آرای جدید پیدا شد و همزمان به ناظران ما اجازه ورود به مراکز شمارش آرا داده نشد. دموکرات‌ها می‌دانستند که نمی‌توانند در انتخابات پیروز شوند، به همین دلیل هم آرای پستی را وارد رقابت‌ها کردند.

همه رأی‌ها باید شمارش شوند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۳:۱۲
 

بایدن در جدیدترین توئیت خود نوشت: مردم ساکت نخواهند شد، قلدری را نخواهند پذیرفت یا تسلیم نخواهند شد. همه رأی ها باید شمرده شود.

کاهش میزان برتری ترامپ در ایالت جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۲:۴۳
 

شمارش آرای ایالت جورجیا تا این لحظه نشان می‌دهد برتری ترامپ در این ایالت به کمتر از ۱۰ هزار رأی رسیده است.

در حال حاضر ۹۸ درصد از کل آرای مربوط به ایالت جورجیا شمرده شده است و تا به حال، ترامپ با ۲ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۸۰۹ رأی، معادل ۴۹.۵ درصد و بایدن هم با ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۷۵ رأی، معادل ۴۹.۳ درصد آرای مردمی را در این ایالت کسب کرده‌اند.

با این تفاسیر، رقابت دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در ایالت سرنوشت‌ساز دیگر این کشور تنگاتنگ‌تر از قبل شد.

توئیت ترامپ باز هم برچسب گمراه‌کننده خورد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۲:۱۱
 

دونالد ترامپ از روز گذشته در صفحه شخصی توئیتر خود از روند شمارش آرای ایالت‌های آمریکا شکایت می‌کند اما توئیتر برچسب گمراه‌کننده به این پست‌ها می‌زند و این مسئله ادعاهای ترامپ را باطل می‌کند.

ترامپ در آخرین پست توئیتر خود، توئیت پسر خود، اریک ترامپ را به اشتراک گذاشت که در آن نوشته شده است: میزان کلاهبرداری گزارش شده در پنسیلوانیا ، میشیگان ، نوادا ، جورجیا و ویسکانسین غیر واقعی است. لطفاً تجربیات شخصی خود را گزارش دهید. لطفا تمام حقایق و شواهد را جمع‌آوری کنید.

با این وجود، توئیتر زیر پست ترامپ نوشت که ادعای کلاهبرداری در انتخابات گمراه‌کننده است.

حذف صفحه فیس بوک یک گروه طرفدار ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۲:۱۰
 

شرکت فیس بوک صفحه یک گروه طرفدار ترامپ را که اعضای آن به سرعت در حال گسترش بود و اطلاعات نادرست درباره انتخابات، لفاظی‌های خشونت آمیز و اعتراضات سازمان دهی شده علیه ادعای سرقت انتخابات توسط دموکرات‌ها در آن ارسال می‌شد را حذف کرد.

این گروه در عرض یک روز ۳۶۵ هزار عضو جذب کرده بود. سخنگوی فیس بوک در بیانیه‌ای گفت این گروه حول مشروعیت زدایی از انتخابات آمریکا تشکیل شده بود و برخی اعضای آن خواستار دست زدن به خشونت شده بودند.

این گروه با عنوان «سرقت را متوقف کنید» خواستار حضور نظامی برای حفاظت از پیوستگی آرا شده بود. این گروه همچنین برای اقدام احتمالی فیس بوک در حذف صفحه مربوطه آماده و اعضای خود را به یک صفحه عضویت ایمیلی راهنمایی کرده بود.

درگیری پلیس آمریکا با تظاهرکنندگان، همزمان با شمارش آرا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۲:۰۳
 

همزمان با شمارش آرا در ایالت های باقی مانده، پلیس آمریکا با تظاهرکنندگان در چندین شهر درگیر شد. این اعتراضات و درگیری با پلیس در شهرهای نیویورک، مینه سوتا، پورتلند، دنور، و سیاتل روی داد.

بایدن: نماینده تمامی مردم آمریکا خواهم بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۵۹
 

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: بگذارید شفاف بگویم. من به عنوان نماینده دموکرات ها سرافرازانه در انتخابات ریاست جمهوری به رقابت پرداختم اما به عنوان یک رئیس جمهور نماینده تمامی مردم در اداره کشور خواهم بود.

کاهش اندک آرای ترامپ در کلیدی‌ترین ایالت باقی مانده
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۳۸
 

۹۳ درصد آرای شمرده شده در ایالت پنسیلوانیا حاکی از آن است که میزان آرای ترامپ در این ایالت کمی کاهش یافته است و به ۵۰.۱ درصد آرا رسیده است. ترامپ تاکنون ۳ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۶۳ رأی را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که آرای بایدن در این ایالت با کسب ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۴ رأی، ۴۸.۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

ازسرگیر شمارش آرا در شهر فیلادلفیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۳۳
 

روند شمارش آرا در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا پس از صدور مجوز ورود نمایندگان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای پیگیری و نظارت بر روند شمارش آرا در داخل کمیته های رأی گیری از سر گرفته شد.

آخرین آمار و ارقام از وضعیت جدید شمارش آرا در آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۳۳
 

آخرین آمار مربوط به شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدین شرح است: 

پنسیلوانیا: شمارش ۹۲ درصد آرا - ترامپ ۵۰.۲ درصد و بایدن ۴۸.۵ درصد

جورجیا: شمارش ۹۸ درصد آرا - ترامپ ۴۹.۵ درصد و بایدن ۴۹.۲ درصد

کارولینای شمالی: شمارش ۹۵ درصد آرا - ترامپ ۵۰ درصد و بایدن ۴۸.۶ درصد

آریزونا: شمارش ۸۶ درصد آرا - ترامپ ۴۸.۱ درصد و بایدن ۵۰.۵ درصد

نوادا: شمارش ۸۷ درصد آرا - ترامپ ۴۸.۵ درصد و بایدن ۴۹.۵ درصد آرا

شمارش آرا در این ۵ ایالت همچنان ادامه دارند و رخی از آن‌ها در فرآیندی موسوم به قضاوت آرا مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گیرند.

بر اساس آخرین اخبار، بایدن با اخذ تنها ۶ رأی الکترال دیگر می‌تواند پیروز رقابت شود، اما ترامپ و کارازار این رئیس جمهور مدام بر تقلب صورت گرفته در انتخابات اصرار دارند و خواهان توقف شمارش آرا هستند.

کاهش اندک آرای ترامپ در کلیدی‌ترین ایالت باقی مانده
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۲۹
 

۹۳ درصد آرای شمرده شده در ایالت پنسیلوانیا حاکی از آن است که میزان آرای ترامپ در این ایالت کمی کاهش یافته است و به ۵۰.۱ درصد آرا رسیده است. ترامپ تاکنون ۳ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۶۳ رأی را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که آرای بایدن در این ایالت با کسب ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۴ رأی، ۴۸.۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

بایدن: بی تردید ما پیروز انتخابات خواهیم بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۱۷
 

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: بی تردید ما پیروز انتخابات خواهیم بود و در این باره بسیار خوش بین هستیم.

وی افزود: تمامی آرا در ایالت های باقی مانده در حال شمارش است و من به همراه معاونم کامالا هریس از این موضوع بسیار خرسند هستیم.

بایدن سپس با اشاره به حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای گفت: من از همه مردم و طرفدارانم می خواهم صبور باشند و آرامش خود را حفظ کنند. روند شمارش آرا همچنان ادامه دارد و ما منتظر اعلام نتایج نهایی هستیم.

بایدن: دموکراسی گاهی نیازمند صبوری است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۱۶
 

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دموکراسی گاهی دچار آشفتگی می‌شود و نیاز به کمی صبوری است. اما این صبر بیش از ۲۴۰ سال است که منجر به حکومتی شده است که رشک و حسادت جهان را به همراه داشته است.

مقام محلی ایالت نوادا: روند شمارش آرای پستی تا روز یکشنبه ادامه دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۰:۴۵
 

کمیته برگزاری انتخابات در ایالت نوادا اعلام کرد: تیم ما آماده است فردا ۵۱ هزار رأی را دریافت و شمارش کند و اطلاعات مربوط به آن سریعاً منتشر خواهد شد. برای تضمین سلامتی اعضای تیم و حفظ توان آن‌ها برای شمارش آرا تدابیر امنیتی لازم در محل استقرار این تیم اتخاذ شده است.

مسئولان این کمیته افزودند: هدف ما سرعت بخشیدن به روند شمارش آرا نیست، بلکه می‌خواهیم دقت در شمارش آرا را تضمین کنیم. ما هیچ اطلاعاتی در مورد وجود آرای انتخاباتی نادرست در اختیار نداریم. شمار آرای پستی بی سابقه است و ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم این آرا تکرار نشده باشد. روند دریافت آرای پستی همچنان ادامه دارد و ثبت این آرا انجام خواهد شد و روز شنبه و یکشنبه شمارش آن پایان می‌یابد. همه آرا شمارش خواهد شد و این روند حداکثر تا روز ۱۲ نوامبر تکمیل خواهد شد.

رأی دهندگانی که برگه‌های رأی را امضا نکرده اند یا اسامی آن‌ها بر روی برگه ثبت نشده است، فرصت دارند اطلاعات خود را تا ۱۲ نوامبر اصلاح کنند. تا فردا به روند دریافت آرای پستی ادامه خواهیم داد.

صف آرایی طرفداران ترامپ و بایدن در فیلادلفیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۰:۳۴
 

طرفداران ترامپ و بایدن در فیلادلفیا مرکز ایالت پنسیلوانیا در مقابل هم صف آرایی کرده اند. خشونت و درگیری پراکنده و آتش افروزی میان دو طرف نیز آغاز شده است.

نانسی پلوسی: ما در نبرد پیروز شدیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۳:۵۳
 

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید: همه نبردها را نبرده‌ایم اما جنگ را بردیم.

ترامپ شکایت خود را در پنسیلوانیا پس گرفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۳:۵۳
 

دادگاه فدرال ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد: کمپین ترامپ شکایت خود برای توقف شمارش آرای پستی را به دلیل تنگی وقت پس گرفت.

بایدن در انتظار نتایج پنسیلوانیا برای اعلام پیروزی
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۳:۱۷
 

شبکه العربیه به نقل از رسانه‌های آمریکا گزارش داد که جو بایدن منتظر نتیجه آرا در ایالت برای اعلام پیروزی است.

اعلام نتایج نهایی جورجیا تا پایان پنج‌شنبه
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۳:۰۹
 

مسئولان انتخاباتی ایالت جورجیا اعلام کردند نتایج نهایی شمارش آرا در این ایالت احتمالا تا عصر روز پنج‌شنبه به وقت محلی اعلام خواهد شد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۵۹
 

ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به سوء استفاده مفتضحانه از قدرت برای درخواست توقف شمارش آرا متهم کردند.

پیشتازی بایدن در نوادا با اختلاف ۱۱ هزار رای
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۴۳
 

جو بایدن در ایالت نوادا با ۱۱ هزار رای پیشتاز است و ۱۶۶ هزار رای شمارش نشده در این ایالت وجود دارد.

هشدار توییتر به کاربران آمریکایی درباره نتایج زودهنگام
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۳۵
 

توییتر به کاربران آمریکایی هشدار داد که هیچ ادعایی در مورد پیروزی زودهنگام هر یک از نامزدها را تایید نکنند.

پیشتازی ترامپ در جورجیا با اختلاف ۱۳ هزار رای
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۳۲
 

ترامپ با اختلاف ۱۳ هزار رای در ایالت جورجیا پیشتاز است و ۵۰ هزار رای شمارش نشده در این ایالت وجود دارد.

پایان شمارش آرا در بزرگ‌ترین شهر جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۳۱
 

رسانه های آمریکایی گزارش دادند شمارش آرای بزرگترین شهر ایالت جورجیا پایان یافته و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

حکم نظارت بیشتر ترامپ بر آرا در پنسیلوانیا لغو شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۱۴
 

دادگاه عالی پنسیلوانیا حکمی را که اجازه داده بود کمپین ترامپ نظارت خود بر روند شمارش آرا را افزایش دهد باطل کرد.

شکایت ترامپ در ایالت نوادا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۰۸
 

کمپینن ترامپ: شکایتی را در نوادا در مورد مشکوک بودن صحت هزاران رأی در این ایالات ارائه خواهیم کرد.

شکایت ترامپ در میشیگان رد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۰۷
 

شکایت ترامپ برای توقف شمارش آرا در میشیکان رد شد.

برچسب توییتر به پیام‌های ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۰۷
 

توییتر ۲ پیام اخیر ترامپ که در آن‌ها تقلب در انتخابات را مطرح کرده بود مخفی کرده و به آن‌ها برچسب «گمراه کننده» زد.

مهلت ۲۱ روزه دادگاه میشیگان برای رسیدگی به شکایت ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۲۸
 

دادگاهی در میشیگان به مسئولان این ایالت ۲۱ روز فرصت داد تا به شکایت کمپین ترامپ در مورد شمارش آرای زودهنگام رسیدگی کنند.

نتایج اولیه رسمی و پیشتازی بایدن در میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۲۶
 

ایالت میشیگان در نتایج اولیه رسمی اعلام کرد که جوبایدن با نسبت ۵۰.۶۰ درصد پیشتاز آرای این ایالت در مقابل ۴۷.۸۷ درصد آرای حاصله دونالد ترامپ است.

بایدن: از شرایط راضی هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۲۵
 

جوبایدن در پیامی توییتری نوشت: صبرکنید دوستان؛ شمارش آرا ادامه دارد و ما از شرایط راضی هستیم.

ادامه روند شمارش آرا در جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۲۴
 

یکی از مسئولان انتخاباتی در ایالت جورجیا اعلام کرد شمارش آرا در این ایالت احتمالا تا عصر روز پنج‌شنبه به وقت آمریکا ادامه داشته باشد.

ترامپ: تقلب را متوقف کنید!
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۵۷
 

دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود بار دیگر تقلب در انتخابات آمریکا را مطرح کرده و نوشت: تقلب را متوقف کنید!

افزایش اختلاف آرای ترامپ و بایدن در نوادا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۴۹
 

اختلاف آرای جوبایدن با دونالد ترامپ در ایالات نوادا به ۱۲ هزار رأی افزایش یافت.

شکایت ترامپ در جورجیا رد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۴۴
 

قاضی ایالت جورجیا شکایت کمپین ترامپ در مورد آرای غیر حضوری را رد کرد.

تجمع هواداران ترامپ در فیلادلفیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۴۴
 

طرفداران ترامپ و بایدن در پی تعلیق شمارش آرا در فیلادلفیا مقابل یکی از مراکز شمارش آرا تجمع کردند.

مذیر ستاد بایدن: جو بایدن رئیس جمهور آینده خواهد بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۲۸
 

مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن اعلام کرد: ما در ایالت آریزونا با اختلاف ۱۰ هزار رأی پیروز می‌شویم. همچنان حدود ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار از آرای ایالت پنسیلوانیا شمارش نشده است

وی مدعی شد: مطمئنیم که در همه ایالت‌های های باقی مانده پیروز خواهیم شد. اطلاعات ما تاکید می‌کند که جو بایدن رئیس جمهور آتی آمریکا خواهد بود.

کمپین ترامپ در نوادا: شکایت می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۲۴
 

کمپین انتخاباتی ترامپ در نوادا طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: شمارش آرا در نوادا باید متوقف شود. نتوانستیم تا این لحظه امضای رای دهندگان را تطبیق دهیم و تردیدهای زیادی در مورد شمارش آرا داریم.

مدیر کمپین ترامپ گفت:  برخی از آرای شمارش شده در نوادا مربوط به افراد فوت شده است؛ برخی از آرای شمارش شده در نوادا مربوط به افراد فوت شده است.گزارش های بسیاری داریم که نشان می دهد تعداد زیادی از کسانی که به صورت پستی رای داده اند جزء کسانی نبوده اند که ثبت نام کرده‌اند. به ما اجازه داده نشد تا از آرای رای دهندگان از طریق پست اطلاع پیدا کنیم.

وی افزود: شکایتی را به خاطر عدم دسترسی به شمارش آرای رأی دهندگان ثبت نام نکرده در این ایالت تنظیم خواهیم کرد.

 

ستاد انتخاباتی بایدن: از آرا حفاظت و همه آن‌ها را رصد می‌کنیم.
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۰۶
 

ستاد انتخاباتی جو بایدن اعلام کرد: ستاد انتخاباتی بایدن: از آراء حفاظت و همه آن‌ها را رصد می‌کنیم.

دونالد ترامپ: ما پیروز خواهیم شد!
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۰۱
 

دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: تمامی ایالت‌هایی که بایدن در آنها ادعای پیروزی می‌کند را به دلیل تقلب، از طریق حقوقی به چالش خواهیم کشید. ما پیروز خواهیم شد! نخست آمریکا.

خبرنگار سی بی اس: رئیس جمهور نمی‌تواند شمارش آرا را متوقف کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۵۰
 

خبرنگار سی بی اس در واکنش به پیام توییتری ترامپ و درخواست توقف شمارش آرا در توییتر خود نوشت: رئیس جمهور نمی‌تواند شمارش آرا را متوقف کند. شمارش آرا ادامه می‌یابد.

بایدن فاصله‌اش را با ترامپ در پنسیلوانیا و جورجیا کاهش داد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۴۸
 

پایگاه خبری روزنامه آمریکایی نیویوزک تایمز گزارش داد، با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن در این انتخابات، فاصله خود با ترامپ را در دو ایالت پنسیلوانیا و جورجیا به شدت کاهش داد.

ترامپ: پیروزی قانونی بزرگی را در پنسیلوانیا کسب کردیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۴۷
 

ترامپ با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود مدعی شد: پیروزی قانونی بزرگی را در پنسیلوانیا کسب کردیم.

ستاد انتخاباتی ترامپ در فیلادلفیا کنفرانس خبری برگزار می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۴۰
 

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در فیلادلفیا امروز ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه به وقت شرق آمریکا (۱۵:۱۵ به وقت گرینویج) کنفرانس خبری برگزار می‌کند.

کمپین ترامپ: ترامپ چهار سال دیگر نیز رئیس جمهور خواهد بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۳۳
 

ستاد انتخاباتی ترامپ مدعی شد: پایان روز جمعه مشخص خواهد شد که ترامپ چهار سال دیگر هم رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

توئیتر پیام ترامپ را برچسب زد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۰۴
 

تویتر روی توئیت ترامپ مبنی بر عدم شمارش آرا پس از روز انتخابات برچسب هشدار گمراه‌کننده بودن زد.

بایدن فاصله‌اش را با ترامپ در پنسیلوانیا و جورجیا کاهش داد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۵۸
 

پایگاه خبری روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد، با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات، فاصله خودش با ترامپ را در دو ایالت پنسیلوانیا و جورجیا به شدت کاهش داد.

ستاد انتخاباتی ترامپ در فیلادلفیا کنفرانس خبری برگزار می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۵۷
 

خبرگزاری رویترز گزارش داد، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در فیلادلفیا امروز ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه به وقت شرق آمریکا (۱۵:۱۵ به وقت گرینویج) کنفرانس خبری برگزار می‌کند.

بایدن به دستیابی به ۲۷۰ رای لازم بسیار نزدیک شده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۵۵
 

شبکه فاکس نیوز اعلام کرد، جو بایدن به دستیابی به ۲۷۰ رای الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار نزدیک شده است.

دیلی میل: برتری بایدن در برابر ترامپ در آریزونا کاهش یافت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۵۳
 

دیلی میل گزارش داد، بدنبال ادامه شمارش آراء غیرحضوری ایالت آریزونا، برتری بایدن نسبت به ترامپ در این ایالت به ۶۸ هزار رای کاهش یافت.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۴۶
 

ترامپ در پیام توئیتری دیگری نوشت: هر برگه رای که بعد از روز انتخابات بیاید، شمرده نخواهد شد!

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

آخرین آمار شمارش آرای مردمی در انتخابات آمریکا:
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۲۹
 

آخرین آمار شمارش آرای مردمی در انتخابات آمریکا بدین شرح است:

بایدن: ۷۲،۱۶۸،۰۵۷ رای معادل ۵۰.۴ ٪ آرا  و ترامپ: ۶۸،۶۷۷،۳۱۰ رای معادل ۴۸٪ آرا

آخرین آمار شمارش آرای مردمی در انتخابات آمریکا:
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۲۹
 

آخرین آمار شمارش آرای مردمی در انتخابات آمریکا بدین شرح است:

بایدن: ۷۲،۱۶۸،۰۵۷ رای معادل ۵۰.۴ ٪ آرا  و ترامپ: ۶۸،۶۷۷،۳۱۰ رای معادل ۴۸٪ آرا

اعتراض هواداران ترامپ به نحوه شمارش آرا در فونیکس_آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۲۱
 

هواداران ترامپ در اعتراض به نحوه شمارش آرا در فونیکس_آریزونا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

سی ان ان: رقابت بین ترامپ و بایدن به شدت تنگاتنگ شده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۱۷
 

سی ان ان آخرین نتایج شمارش آراء را بدین شرح اعلام کرد: 

نتایج آرای ایالت آریزونا با شمارش ۸۶ درصد آرا؛ بایدن ۵۰.۵ درصد، ترامپ ۴۸.۱ درصد

جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا؛ ترامپ ۴۹.۶ درصد، بایدن ۴۹.۲ درصد

پنسیلوانیا با شمارش ۸۹ درصد آرا؛ ترامپ ۵۰.۷ درصد، بایدن ۴۸.۱ درصد

کارولینای شمالی با شمارش ۹۵ درصد آرا؛ ترامپ ۵۰.۱ درصد، بایدن ۴۸.۶ درصد

نوادا با ۸۶ درصد؛ بایدن ۴۹.۳ درصد آرا، ترامپ ۴۸.۷ درصد

۹۹ درصد آراء در ایالت جورجیا شمارش شده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۱۶
 

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد ۹۹ درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا در آمریکا شمارش شده است.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان تاکنون ۴۹.۶ درصد از آرای مردمی تاکنون شمارش شده را از آن خود کرده و این در حالی است که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها هم ۴۹.۲ درصد از آراء را در این ایالت به دست آورده است.

این ایالت ۱۶ رأی الکترال دارد.

دموکرات‌ها خواستار مسدود شدن حساب کاربری ترامپ شدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۱۵
 

ایندیپندنت در پیامی توئیتری نوشت، دموکرات‌های ارشد آمریکا می‌گویند حساب کاربری ترامپ در توئیتر باید به علت انتشار اطلاعات گمراه کننده مسدود شود.

آخرین وضعیت شمارش آراء در ایالت‌های باقیمانده
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۵۹
 

پایگاه اینترنتی فاکس نیوز گزارش داد، آخرین وضعیت شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - در ایالت‌هایی که هنوز تعیین تکلیف نشده اند - بدین شرح است:

۱- ایالت جورجیا - شمارش ۹۸ درصد آراء (پیشتازی ترامپ)
۲- ایالت کارولینای شمالی - شمارش ۹۴ درصد آراء (پیشتازی ترامپ)
۳-ایالت پنسیلوانیا - شمارش ۸۹ درصد آراء (پیشتازی ترامپ)
۴- ایالت نوادا - شمارش ۷۵ درصد آراء (پیشتازی بایدن)
۵- ایالت آلاسکا - شمارش ۵۰ درصد آراء (پیشتازی ترامپ)

بایدن: همه آراء باید شمارش شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۵۶
 

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «همه آرا باید شمارش شود.»

ستاد ترامپ بیانیه مهمی صادر می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۵۵
 

ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد امشب بیانیه مهمی صادر خواهد کرد.

ستاد ترامپ با ادعای تقلب در انتخابات قصد دارد در خصوص آراء نوادا شکایت کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۵۲
 

فاکس نیوز در خبری اعلام کرد ستاد تبلیغاتی ترامپ با ادعای تقلب در انتخابات قصد دارد در خصوص آراء نوادا شکایت کند.این ستاد مدعی است دست کم ۱۰ هزار نفر در این ایالت رای داده اند که در نوادا زندگی نمی‌کنند.

ترامپ: شمارش آراء را متوقف کنید!
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۴۸
 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در تازه‌ترین اعتراض به روند شمارش آراء در پیامی توییتری نوشت: شمارش آراء را متوقف کنید!

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

روند اعلام شمارش آرا در ایالت نوادا هنوز شروع نشده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۴۰
 

در ایالت نوادا جو بایدن با کسب ۴۹.۳ درصد از آرای تاکنون شمارش شده پیشتاز است. ترامپ تاکنون ۴۸.۷ درصد از آراء را کسب کرده است.

این ایالت شش رأی الکترال دارد. 

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد که ستاد انتخاباتی ترامپ قصد دارد دادخواست قضایی را با موضوع تقلب و دستکاری در آرا در ایالت نوادا مطرح کند.

اعتراض‌ها علیه نظام حاکم آمریکا و تبعیض ضد سیاه‌پوستان
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۱۲
 

 همزمان با بالا گرفتن اختلاف‌های دو ستاد جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بر سر نتیجه انتخابات، معترضان به بی عدالتی نژادی در شهر‌های مختلف آمریکا، همچنان اعتراض‌های خود را به وضعیت جاری در این کشور اعلام می‌کنند.

هزاران معترض در مینیاپولیس آمریکا با برگزاری تظاهرات شبانه در این شهر، به نظام موجود در آمریکا اعتراض و آن را به جهنم تشبیه کردند.

معترضان با در دست داشتن پارچه نوشته و دست نوشته‌های اعتراضی، اجرای عدالت را برای همه از جمله سیاه پوستان و اقلیت‌های دیگر ساکن در آمریکا خواستار شدند.

شبکه تلویزیونی ناو دیس، با انتشار تصاویری از برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در سراسر آمریکا در شب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، معترضان شعار می‌دهند: "شما طرف چه کسی هستید؟ مردم من شما در چه سمتی قرار دارید؟ ما طرفدار آزادی هستیم. "

معترضان در لس آنجلس همچنین شعار "مرگ بر ترامپ" را سر دادند و خواستار واگذاری قدرت به مردم شدند.

ناامیدی ترامپ از حمایت نتانیاهو در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۵۵
 

سایت عبری زبان "والا" اعلام کرد، دولت آمریکا احساس می‌کند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او خیانت کرده و آشکارا از ترامپ حمایت نکرده است، در واقع نتانیاهو نخواسته خود را به باتلاق سیاسی آمریکا بیندازد و ترجیح داده که کاندیدای ترجیحی خود در این انتخابات را صراحتا اعلام نکند.

پازلِ ترامپ یا بایدن؛ ۵ ایالت سرنوشت‌ساز
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۵۰
 

 بر اساس نظام انتخاباتی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور با رای مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه مردم روز سه‌شنبه پای صندوق‌های رای رفتند تا ۵۳۸ نفر به نام الکترال کالج (Ellectrol college) یا "مجمع برگزینندگان" را انتخاب کنند.

هر ایالت با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله جمعیت، تعداد الکترال (فرد برگزیننده) مشخصی دارد و هر نامزدی که در یک ایالت بتواند اکثریت آرای مردمی را کسب کند، تمام آرای الکترال آن ایالت را از آن خود می‌کند.

هم‌اکنون مجموع الکترال‌های تمام ایالت‌های آمریکا ۵۳۸ نفر است و هر نامزدی که بتواند ۱+۵۰ درصد این افراد، یعنی ۲۷۰ نفر را از آن خود کند، رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

تا این لحظه سرنوشت ۴۷۸ رای الکترال مشخص شده که از این تعداد جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها ۲۶۴ رای کسب کرده و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان ۲۱۴ رای.

ایالت‌هایی که آرای آن‌ها شمارش نشده:

پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال

جورجیا ۱۶ رای الکترال

کارولینای شمالی ۱۵ رای الکترال

نِوادا ۶ رای الکترال

آلاسکا ۳ رای الکترال

بایدن تنها به ۶ رای الکترال دیگر نیاز دارد تا مستاجر بعدی کاخ سفید باشد و ترامپ هم برای تمدید قرارداد خود به ۵۶ رای نیاز دارد.

با این حساب، راه پیروزی بایدن بسیار هموار شده و تنها با کسب ۶ رای الکترال ایالتِ نِوادا برنده می‌شود، اما ترامپ تا کسب ۲۷۰ رای، راه دشواری دارد و دست‌کم باید از ۶۰ رای باقی‌مانده، ۵۷ رای کسب کند؛ یعنی همه آرای باقی‌مانده به جز ۳ رای آلاسکا.

فعلا به علت پافشاری ستاد انتخاباتی ترامپ به وقوع تقلب گسترده در انتخابات به نفع بایدن، شمارش آرا در این ۵ ایالت متوقف شده، اما بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکا به زودی نتایج نهایی این ایالت‌ها نیز مشخص خواهد شد.

بنا بر شواهد، ظاهرا رئیس‌جمهور بعدی آمریکا جو بایدن خواهد بود، اما هم‌اکنون سوال اصلی در محافل رسانه‌ای و سیاسی‌ این است که آیا ترامپ و هوادارانش به پیروزی احتمالی بایدن تن می‌دهند یا جامعه آمریکا طی هفته‌های آینده شاهد جدال حقوقی پرپیچ‌وخمِ جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر نتیجه انتخابات خواهد بود.

برخی از تحلیلگران نیز معتقدند خروج ترامپ از کاخ سفید به سادگی امکان‌پذیر نیست و احتمالا هواداران بعضا مسلح و سازماندهی‌شده خود را علیه دموکرات‌ها و آنچه تقلب گسترده می‌نامد، بسیج می‌کند؛ وضعیتی که بسیاری از آن به آشوب‌های دامنه‌دار و حتی "جنگ داخلی" تعبیر می‌کنند.

بایدن یا ترامپ؟ سه سناریوی محتمل!
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۳۶
 

بیش از یک روز از پایان رای گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌گذرد، اما هنوز نتیجه نهایی شمارش آرا در چهار ایالتِ نوادا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا مشخص نشده است.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها تا این لحظه با فرض پیروزی نهایی در ایالت آریزونا، موفق به کسب ۲۶۴ رای الکترال شده و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه او نیز ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده است.

نزدیکی آراء این دو نامزد در برخی ایالت‌ها باعث شده هر دوی آن‌ها در سخنرانی‌های خود مدعی پیروزی در انتخابات شده و طرف مقابل را به تلاش برای تقلب در انتخابات و تغییر نتایج آن متهم کنند.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه هر دو نامزد همچنان بر روی کاغذ شانس پیروزی دارند، رقابت شانه به شانه آن‌ها برای کسب اکثریت آرا در چهار ایالت باقیمانده از حساسیت مضاعفی در این دوره انتخابات برخوردار شده است.

سناریوی اول: ترامپ در چهار ایالت باقیمانده به پیروزی برسد

اگر این سناریو محقق شود، رئیس‌جمهور آمریکا با ۲۷۱ رای الکترال با یک برد ناپلئونی برای یک دوره دیگر نیز سکان هدایت کاخ سفید را در دست خواهد گرفت.

سناریوی دوم: بایدن در نوادا و پنسیلوانیا پیروز شود

در صورت تحقق این سناریو که با توجه به روند موجود شمارش آرا چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد، بایدن با فرض پیروزی قطعی در آریزونا با ۲۹۰ رای الکترال راهی کاخ سفید خواهد شد.

سناریوی سوم: بایدن تنها در نوادا به پیروزی برسد

در صورتی که نامزد دموکرات‌ها برتری شکننده خود در این ایالت غربی که ۶ رای الکترال دارد را تا پایان شمارش آرا حفظ کند و در ایالت آریزونا نیز اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای نیفتد، با ۲۷۰ رای الکترال پیروز نهایی انتخابات خواهد بود و به آرای پنسیلوانیا که در آنجا نیز روند شمارش آرا به نفع اوست نیازی نخواهد داشت.

این خطرناکترین سناریوی ممکن برای انتخابات امسال است چراکه در صورت پیروزی ترامپ در سه ایالت شرقی و باخت او در تنها ایالت غربی باقیمانده، او با ۲۶۸ رای الکترال و تنها با اختلاف ۲ رای نسبت به بایدن از راهیابی مجدد به کاخ سفید باز خواهد ماند.

چنانچه این سناریو محقق شود، ترامپ به احتمال زیاد پرونده انتخابات را به دادگاه عالی آمریکا برده و خواهان بازشماری و احتمالا ابطال آرای پستی در میشیگان و ویسکانسین خواهد شد تا شاید از این طریق بتواند انگ یک دوره‌ای شدن را از پیشانی خود پاک کند.

مجوز وزارت دادگستری آمریکا برای ورود مأموران فدرال به مراکز انتخاباتی
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۱۷
 

وزارت دادگستری آمریکا در پیامی به دادستان‌های ایالت‌های مختلف اعلام کرد، مأموران فدرال مسلح حق دارند وارد مراکز شمارش رأی شوند.

شکسته شدن رکورد مشارکت در انتخابات آمریکا در یک قرن گذشته
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۴:۱۶
 

شبکه «بی بی سی جهانی» گزارش داد میزان مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ۱۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

همچنین پایگاه خبری هیل گزارش داد بر اساس برآورد‌های اولیه، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بالاترین میزان مشارکت را از سال ۱۹۰۰ میلادی (۱۲۰ سال پیش) کسب کرده است.

در ادامه اعلام شد این میزان مشارکت بالاترین رقم در ۱۲۰ سال گذشته بوده است؛ به طوری که تنها در سال ۱۹۰۰ میلادی، با میزان مشارکت ۷۳.۷ درصد، آمار مشارکتی بالاتری از انتخابات امسال به ثبت رسیده بود.

شمار آرای مردمی بایدن و ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۳:۰۶
 

علاوه بر آرای الکترال که بایدن ۲۶۴ رأی کسب کرده و تنها یک ایالت دیگر کافی است تا او را به مرز ۲۷۰ رأی مورد نیاز برای ورود به کاخ سفید برساند، آرای مردمی او نیز رکورد بالای ۷۰ میلیون را رد کرد.

طبق اعلام دیلی میل، بایدن با کسب بیش از ۷۰ میلیون رأی مردمی، رکورد هر نامزد دیگر ریاست جمهوری را در تاریخ آمریکا شکست؛ به طوری که به گفته این پایگاه، او با این رأی خود رکورد آرای مردمی اوباما را هم در سال ۲۰۰۸ شکست.

بایدن تا بدین لحظه بیش از ۷۲ میلیون و ۱۱۰ هزار رأی مردمی کسب کرده است. همچنین ترامپ نیز با کسب بیش از ۶۸ میلیون رأی مردمی، از رأی خود در سال ۲۰۱۶ که نتوانسته بود ۶۲.۵ میلیون را کسب کند، پیشی گرفته است.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

البته آنچه نتیجه نهایی انتخابات را مشخص خواهد کرد، رسیدن به ۲۷۰ رأی مورد نیاز  الکترال است.

اطراف اقامتگاه بایدن، «منطقه پرواز ممنوع» ایجاد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۲۷
 

با شدت یافتن تنش‌های پسا انتخاباتی، اداره هوانوردی فدرال آمریکا نواحی اطراف اقامتگاه نامزد حزب دموکرات را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد.

اختلاف آرای دو رقیب در آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۱۷
 

خبرنگار شبکه اسکای نیوز اعلام کرد تفقاوت آرای میان بایدن و ترامپ در آریزونا به ۶۸ هزار رأی رسیده است.

رقابت تنگاتنگ در ایالت جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۱۴
 

مرکز پژوهشی ادیسون اعلام کرد: پس از شمارش ۹۵ درصد از آرا در ایالت جورجیا، ترامپ ۴۹.۶ درصد و بایدن ۴۹.۱ درصد کسب کرده است.

اعتراضات در شیکاگو
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۰۰
 

در حالی که هنوز نتیجه قطعی انتخابات آمریکا مشخص نشده، خبرها از وقوع اعتراضات در شیکاگو حکایت دارد.

 
 
میزان آرا در آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۱:۴۷
 

موسسه ادیسون ریسرچ EDISON RESEARCH اعلام کرد در ایالت آریزونا، تاکنون با شمارش ۸۶ درصد آرا، دونالد ترامپ ۴۸.۱ درصد آرا و جو بایدن ۵۰.۵ درصد آرا را به دست آورده اند.

ادامه شمارش آرا در ایالت جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۰:۲۵
 

شبکه سی ان ان به نقل از مقامات ایالت جورجیا اعلام کرد نزدیک به ۹۰ هزار برگ رأی هنوز در این ایالت شمارش نشده است. مقامات ایالت جورجیا می‌گویند عملیات شمارش آرا همچنان ادامه خواهد یافت.

آغاز اقدامات قانونی کمپین ترامپ برای توقف شمارش آرا در برخی ایالت ها
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۰:۲۱
 

کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ اقدامات قانونی را برای توقف شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت های میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا آغاز کرده است.

کمپین تبلیغاتی ترامپ دموکرات ها را به نقض حق رای دهندگان حامی حزب جمهوریخواه متهم کرده است.

ترامپ و کمپین تبلیغاتی وی همچنین درخواست کرده اند شمارش آرا در ایالت هایی مانند ویسکانسین باید به طور کامل بازشماری شود زیرا در این ایالت بی نظمی های زیادی در جریان شمارش آرا رخ داده است.

تجمع اعتراضی هواداران ترامپ مقابل حوزه های شمارش آرا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۹:۲۷
 

در پی پیش افتادن جو بایدن در آرای الکترال و ادعای تقلب از سوی طرفداران ترامپ، خبرها از برگزاری تجمع اعتراضی هواداران ترامپ مقابل حوزه های شمارش آرا حکایت دارد. شبکه الجزیره گزارش داد شماری از هواداران ترامپ در برابر مرکز شمارش ارا در شهرستان ماریکوپا واقع در ایالت آریزونا تجمع کرده اند.

 
 
 
 

رودی جولیانی، وکیل ترامپ در جمع خبرنگاران در پنسیلوانیا با ادعای اینکه در انتخابات آمریکا تقلب گسترده‌ای رخ داده خطاب به دموکراتها و جو بایدن گفت: «فکر می‌کنید ما احمقیم؟ فکر می‌کنید ما کودن هستیم؟» در تازه‌ترین نتایج آرای شمارش شده جو بایدن، نامزد دموکراتها برای پیروزی نهایی تنها به ۶ رای الکترال نیاز دارد.

 
 
 
عصبانیت ترامپ از رد درخواست خود برای توقف شمارش آرا در پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۹:۱۵
 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ بعد از آنکه دادگاه عالی درخواست او را برای توقف شمارش آرا در پنسیلوانیا رد کرد، در تازه‌ترین توئیت خود با بازنشر بخشی از گزارش روزنامه بریت پارت درباره افزایش درخواست‌ها برای برکناری دادستان پنسیلوانیا نوشت: درخواست‌ها برای برکناری یا استعفای دادستان کل پنسیلوانیا افزایش یافته است.

ترامپ در پنسیلوانیا پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۸:۵۲
 

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنسیلوانیا، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات با کسب ۵۰.۷ درصد از آرای مردمی تاکنون شمارش شده پیشتاز است.

بر اساس این گزارش، این در حالی است که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات هم در این ایالت تاکنون توانسته است ۴۷.۹ درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص دهد. این ایالت ۲۰ رأی الکترال (مجمع گزینندگان) دارد.

آغاز به کارِ دولت انتقالی جو بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۸:۳۹
 

شبکه فاکس نیوز گزارش داده است در حالی که شمارش آرا ادامه دارد، ستاد انتخاباتی جو بایدن، وب‌سایتی برای تیم انتقال قدرت راه‌اندازی کرده است. در سایت دولت انتقالی بایدن/هریس امده است که از روز نخست به دنبال حل مشکلات کشور مانند بیماری کرونا، رکود اقتصادی، تغییرات اقلیمی و غیره خواهد بود

پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، نامزد پیروز تیمی را مسئولیت انتقال قدرت از رئیس‌جمهور فعلی به رئیس‌جمهور منتخب را به عهده خواهد داشت.

 
استقرار نیرو‌های پلیس فدرال و گارد ملی و تجمع طرفداران بایدن نزدیک کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۸
 

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین از استقرار گسترده نیرو‌های پلیس فدرال و نیرو‌های گارد ملی در واشنگتن و تجمع طرفداران بایدن نزدیک کاخ سفید خبر داد.

بایدن تنها به شش رای الکترال برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز دارد. 

افزایش شمار نیرو‌های پلیس در شهر دیترویت در ایالت میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۸
 

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: خبرنگار این شبکه از استقرار شمار بیشتری از نیرو‌های پلیس در اطراف مراکز شمارش آرا در مرکز شهر دیترویت در ایالت میشیگان خبر داد.

اعزام نیرو‌های پلیس به شهر دیترویت پس از اعلام پیروزی جو بایدن در این ایالت صورت می‌گیرد.

ورود نیرو‌های گارد ملی آمریکا با نفربر‌های زرهی به شهر آتلانتا در جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۸
 

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نیرو‌های گارد ملی آمریکا با نفربر‌های زرهی وارد شهر آتلانتا در ایالت جورجیا شدند.

تظاهرکنندگان در شیکاگو، شمارش همه آرا را خواستار شدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۷
 

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: تظاهرکنندگان در شیکاگو، شمارش همه آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را خواستار شدند.

تظاهرات ضد ترامپ در مینیاپولیس و بوستون
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۷
 

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: مخالفان دونالد ترامپ در مینیاپولیس در ایالت اوهایو و در بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا تظاهرات کردند.

حرکت طرفداران ترامپ در ایالت میشیگان به طرف مراکز شمارش آرا در دیترویت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۷
 

شبکه تلویزیونی المیادین از حرکت طرفداران دونالد ترامپ در ایالت میشیگان به طرف مراکز شمارش آرا در شهر دیترویت خبر داد.

شعار «شمارش آرا را متوقف کنید» هواداران ترامپ در میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۶
 

شبکه‌ تلویزیونی سی بی اس نیوز گزارش داد: گروهی از هواداران دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روبروی مرکز شمارش آرا در شهر دیترویت در ایالت میشیگان گردهم آمدند و شعار «شمارش آرا را متوقف کنید» سر دادند.

تظاهرات ضد ترامپ در سیاتل
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۶
 

شبکه تلویزیونی الجزیره از تظاهرات ضد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن خبر داد.



شبکه‌ تلویزیونی سی بی اس نیوز گزارش داد: گروهی از هواداران دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روبروی مرکز شمارش آرا در شهر دیترویت در ایالت میشیگان گردهم آمدند و شعار «شمارش آرا را متوقف کنید» سر دادند.


تظاهرات ضد ترامپ در سیاتل
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۶
 

شبکه تلویزیونی الجزیره از تظاهرات ضد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن خبر داد.

بایدن: به توافق آب و هوایی پاریس باز خواهم گشت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۵:۵۴
 

پس از آنکه دولت ترامپ به طور رسمی از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد، جو بایدن، نامزد دموکرات ها اعلام کرد 77 روز دیگر ( در صورت پیروزی و ورود به کاخ سفید) به این توافق باز خواهد گشت.

تظاهرات گسترده ضد ترامپ در شهرها مختلف آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۵:۵۳
 

هزاران معترض به سیاست های دونالد ترامپ در شهرهای نیویورک، فیلادلفیا، بوستون، شیکاگو و اوهایو به خیابان ها آمدند.

بایدن: من در مسیر پیروزی قرار دارم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۵:۵۲
 

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشست خبری در ایالت دلاوِر گفت: با پایان روند شمارش آرا، فکر می‌کنم ما پیروز خواهیم بود.

وی افزود: ما اکثریت آرا را به دست آورده ایم و بیش از سه میلیون رای در تعداد آرای مردمی اختلاف داریم.

بایدن با بیان اینکه تک تک آرا باید شمارش شود، اعلام کرد مشخص است که من ایالت‌های کافی را به منظور پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دست آورده ام.

جو بایدن تاکید کرد مطمئن است در نهایت پیروز خواهد شد و این که این پیروزی برای دموکراسی و برای آمریکا خواهد بود.

شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا ادامه خواهد یافت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۵:۵۲
 

جاش شاپیرو، دادستان پنسیلوانیا با اشاره به اقدام حزب جمهوریخواه و هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای توقف شمارش آرا در آن ایالت گفت: دادگاه عالی آمریکا، هر دو درخواست توقف شمارش آرا را بی پایه و اساس دانست و حکم دادگاه ایالتی را مبنی بر ادامه شمارش آرا تا آخرین رای تایید کرد.

دادستان پنسیلوانیا در پاسخ به این پرسش که شمارش آرا در آن ایالت چه زمانی به پایان می‌رسد و چه تعداد رای هنوز شمارش نشده است گفت: همه آرا تا پس از روز جمعه شمارش می‌شوند علتش هم این است که آرایی که تا روز انتخابات به صورت پستی فرستاده می‌شود تا روز جمعه ساعت ۵ عصر هم دریافت می‌شوند. باید تا پس از دریافت همه آرا از جمله آرا کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان منتظر بمانیم. اما نتیجه شمارش آرا همواره دارد تغییر می‌کند و همه دارند کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.

جاش شاپیرو از بیان اینکه چه تعداد رای هنوز شمارش نشده است خودداری کرد و گفت: مسئول اعلام نتایج شمارش آرا، معاون فرماندار است و درست نیست من وارد این مقوله بشوم.

گفتنی است معاون فرماندار پیشتر گفته بود بیش از یک میلیون رای شمارش نشده است.

پلوسی: مردم در حال فرستادن جو بایدن و کاملا هریس به کاخ سفید هستند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۳:۴۳
 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به اعضای حزب دموکرات، با اشاره به میزان رای نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری نوشت: مردم آمریکا پای صندوق‌های رأی انتخاب روشن خود را نشان دادند.

وی افزود: مردم در حال فرستادن جو بایدن و کاملا هریس به کاخ سفید هستند.

تاخیر در اعلام نتایج نوادا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۳:۳۹
 

سی‎بی‎اس: طبق اعلام مقامات برگزاری انتخابات در نوادا، نتیجه بیشتری از شمارش آرای انتخابات در این ایالت تا پیش از صبح پنج‌شنبه اعلام نمی‌شود.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی AP تاکنون ۷۵ درصد آرای این ایالت شمرده شده است.

توئیت جدید ترامپ یکپارچگی آمریکا را زیر سؤال برد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۳:۲۶
 

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا نوشت؛ وکلای ما خواستار "دسترسی موجه" شده‌اند، اما چه فایده؟

وی افزود: همین الآن هم به یکپارچگی سیستم ما و انتخابات خدشه وارد شده است و این همان چیزی است که درباره‌اش بحث شد.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

وضعیت رقابت دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در دو ایالت باقی مانده
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۳:۰۷
 

آلاسکا: شمارش ۵۰ درصد آرا - ترامپ ۶۳.۶ درصد و بایدن ۳۲.۴ درصد

نوادا: شمارش ۷۵ درصد آرا - بایدن ۴۹.۳ درصد و ترامپ ۴۸.۷ درصد

جرجیا: شمارش ۹۷ درصد آرا - ترامپ ۵۰ درصد و بایدن ۴۸.۸ درصد

کاررولینای شمالی: شمارش ۹۴ درصد آرا - ترامپ ۵۰.۱ درصد و بایدن ۴۸.۷ درصد

پنسیلوانیا: شمارش ۸۸ درصد آرا - ترامپ ۵۱.۶ درصد و بایدن ۴۷.۳ درصد

این آمار در حالی از آسوشیتدپرس گزارش شده است که بایدن در حال حاضر ۲۶۴ رأی الکترال دارد و برای رئیس جمهور شدن فقط به ۶ رأی الکترال نوادا نیاز دارد.

رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در نوادا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۵۵
 

آمار نشان می‌دهد که رقابت بین جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت نوادا بسیار تنگاتنگ است به گونه‌ای که بایدن ۴۹.۳ درصد و ترامپ ۴۸.۷ درصد آرای مردمی را به خود اختصاص داده‌اند.

تجمع هواداران ترامپ در مقابل مرکز شمارش آرای میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۴۲
 

طرفداران ترامپ در مقابل مرکز شمارش آرای دیترویت میشیگان برای دفاع از رأی خود به ترامپ تجمع کردند.

بایدن رکورد کسب بیشترین آراء در انتخابات آمریکا را زد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۳۹
 

روزنامه نیویورک‌تایمز: بایدن توانست با کسب بیش از ۷۱ میلیون رأی مردمی، حائز بیشترین تعداد آراء در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود.

پیش از این باراک اوباما، رکورددار بیشترین آراء مردمی بود.

مردم نیویورک در اعتراض به اظهارات ترامپ و آراء الکترال به خیابان‌ها آمدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۳۵
 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرده است که در انتخابات و نتایج آن تقلب گسترده صورت گرفته و از سوی دیگر میزان آرای جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود را زیر سوال برد، که این امر سبب اعتراض مردم نیویورک و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند.

معترضان نیویورکی در تظاهرات خود در خیابان ها، پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «رأی الکترال باید حذف شود»، «هر رأی به حساب می‌آید».

هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا به رسانه‌های جعلی برای به اشتراک گذاشتن نتایج زودرس انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۲۲
 

حساب‌های جعلی توئیتر که تحت عنوان آسوشیتدپرس فعالیت می‌کردند، روز چهارشنبه با تلاش برای اعلام زودهنگام نتایج انتخابات، اطلاعات نادرستی را به اشتراک گذاشتند که سبب شد تا مقامات امنیت ملی آمریکا نسبت به این رفتار هشدار دهند.

وزارت امنیت سایبری و آژانس امنیت زیرساخت امنیت ملی می‌گوید، شاهد گزارش‌های متعددی از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی بوده است که وانمود کرده‌اند اخبار منتشر شده توسط آن‌ها قانونی بوده و نتایج انتخابات را می‌دانند و این تاکتیک را پیش‌بینی کرده است.

وزارت امنیت ملی آمریکا همچنین هشدار داده است که به اخبار جعلی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نباید اعتماد کرد.

بایدن: من اطمینان دارم که پیروز خواهیم شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۰۸
 

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: من اطمینان دارم که پیروز خواهیم شد، اما این پیروزی من یا پیروزی ما نخواهد بود.

وی افزود: این یک پیروزی برای مردم آمریکا، برای دموکراسی ما، برای آمریکا خواهد بود.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

ترامپ هنوز در خیال پیروزی
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۰۶
 

دونالد ترامپ، نامزد حزب‌جمهوری خواه آمریکا، در توئیتر خود خبر از پیروزی خود در چهار ایالت جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و میشیگان داده است.

این در حالی است که، شبکه اجتماعی توئیتر برای دومین به توئیت ترامپ هشدار «اطلاعات غیر دقیق» می‌دهد.

 

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

رد درخواست توقف شمارش آراء در پنسیلوانیا از سوی دادگاه عالی آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۰۱
 

سی ان ان اعلام کرده است که طبق اظهارات دادستان پنسیلوانیا، دادگاه عالی آمریکا، هر دو درخواست توقف شمارش آراء را بی پایه و اساس دانسته و حکم دادگاه ایالتی را مبنی بر ادامه شمارش آراء تا آخرین رای تایید کرد.

نتایج ماریکوپا در دو نوبت اعلام خواهند شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۱:۴۵
 

مسئول برگزاری انتخابات بخش ماریکوپای ایالت آریزونا اعلام کرد که، نتایج رأی‌گیری در ماریکوپا در دو نوبت اعلام خواهند شد و تا به حال ۲۴۸ هزار برگه رأی شمارش شده مربوط به رأی‌گیری پیش از برگزاری انتخابات بودند.

تقریبا ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار برگه رأی در ماریکوپا هنوز از پاکت درنیامده‌اند و یا امضای آن‌ها مورد تأیید قرار نگرفته است که این مراحل به زمان نیاز دارند.

مسئولان ایالت آریزونا نیز اعلام کرده‌اند که، تاکنون ۶۱۵ هزار تا ۶۳۵ هزار رأی برای شمارش باقی مانده است.

آرا هنوز در ۶ ایالت مهم آلاسکا، آریزونا، جرجیا، کارولینای شمالی، نوادا و پنسیلوانیا در حال شمارش است که می‌تواند تعیین کننده، نتیجه رقابت بین بایدن و ترامپ باشد.

 

بایدن تنها ۶ رای برای پیروزی در انتخابات فاصله دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۱:۳۴
 

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا تنها ۶ رأی با پیروزی در انتخابات آمریکا فاصله دارد و اگر فقط بتواند در میدان نبرد نوادا رأی کسب کند، پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود.

سی‌ان‌ان: بایدن پیروز ایالت میشیگان شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۵۶
 

شبکه خبری سی‌ان‌ان از پیروزی جو بایدن در ایالت میشیگان خبر داد.

ایالت میشیگان، ۱۶ رأی الکترال دارد.

جو بایدن: اکثر آرای مردم آمریکا را کسب کرده‌ام
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۵۶
 

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و کاملا هریس، معاون وی برای سخنرانی در جمع هواداران خود در ایالت دِلاوِر حاضر شدند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا گفت: بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی در انتخابات شرکت کرده‌اند و آنها رئیس جمهور را تعیین می‌کنند.

وی افزود: امشب مشخص شده که ما ۲۷۰ رای الکترال را برای پیروزی در انتخابات کسب کرده‌ایم و چیزی که برای من اهمیت دارد این است که اکثر آرای مردم آمریکا را کسب کرده‌ام.

بایدن ادامه داد: من و هریس در حال کسب بیشترین آرایی هستیم که یک رئیس جمهور تاکنون توانسته کسب کند و به عنوان یک دموکرات پیروز شدم اما من رئیس جمهور تمام مردم آمریکا هستم.

 نامزد حزب دموکرات آمریکا گفت: من مطمئنم که پیروزی‌های زیادی کسب می‌کنیم و این دیروزها هم برای ایالت‌های دموکرات و هم برای جمهوری خواهان خواهد بود.

بایدن افزود: من و یا ترامپ رئیس جمهور آمریکا را تعیین نمی‌کنیم بلکه این را مردم آمریکا می‌گویند، اینجا نیستم تا اعلام پیروزی کنم و تا پایان اعلام نتایج منتظر می‌مانیم.

کارزار ترامپ: ما در‌ آریزونا پیروز می شویم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۳۴
 

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد، ما در‌ آریزونا پیروز می شویم و اعلام بایدن در پیروزی در این ایالت اشتباه است.

بازشماری آرا در ویسکانسین را دنبال خواهیم کرد.

کمپین ترامپ اقدام قانونی علیه پنسیلوانیا انجام می‌دهد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۳:۵۲
 

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد که اقدام قانونی علیه ایالت پنسیلوانیا انجام می‌دهد.

وکیل ترامپ در این باره گفته است: تقلب گسترده‌ای در پنسیلوانیا صورت گرفته است و اجازه نمی‌دهیم دموکرات‌‌ها آرای ما را بدزدند.

 

بایدن: این دونالد ترامپ نیست که نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۳:۴۸
 

جو بایدن در صفحه توییتر خود نوشت:  برای آنکه اطمینان حاصل کنیم تمامی آرا شمارش می‌شوند، بزرگترین محافظت از انتخابات در تاریخمان را به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: دلیل این کار نیز آن است که این دونالد ترامپ نیست که نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند، این مردم آمریکا هستند که باید برنده را مشخص کنند.

آرای الکترال بایدن به ۲۴۸ رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۵۷
 

جو بایدن با پیروزی در ایالت ویسکانسین ۱۰ رای الکترال این ایالت را کسب کرد.

در حال حاضر آرای الکترال بایدن به ۲۴۸ رای رسیده و ترامپ ۲۱۴ رای.

کمپین بایدن: درخواست شمارش آرا سرپوش گذاشتن بر شکست است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۴۶
 

کمپین جو بایدن اعلام کرد: درخواست کمپین ترامپ برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسن تلاش برای سرپوش گذاشتن بر روی شکست است.

کمپین ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۴۵
 

کمپین دونالد ترامپ اعلام کرد شکایتی را برای توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان به دادگاه ارائه داده است.

مدیر کمپین بایدن: مطمئنیم که ۲۷۰ رأی الکترال را بدست می‌آوریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۲۳
 

مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن می‌گوید: مطمئنیم که بایدن ۲۷۰ رأی الکترال را بدست خواهد آورد و به محض رسیدن به این عدد پیروزی او را اعلام خواهیم کرد.

ترامپ یک رای الکترال دیگر کسب کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۱۴
 

دونالد ترامپ یک رأی الکترال دیگر کسب کرد و تعداد کل آرای او به ۲۱۴ رای افزایش یافت.

سناتور جمهوری‌خواه: شانس دموکرات‌ها برای کسب اکثریت سنا ضعیف است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۱۰
 

سوزان کولنز، سناتور جمهوری خواه ایالت مین با اعلام پیروزی خود در این ایالت گفت: شانس دموکرات‌ها برای کسب اکثریت در مجلس سنا بسیار کم است.

مقامات آریزونا: بسیاری از آرا هنوز شمارش نشده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۳۹
 

مقامات انتخاباتی آریزونا گفتند تعداد بسیاری از آرا هنوز شمارش نشده است

در این ایالت پیروزی بایدن از سوی آسوشیتدپرس و فاکس نیوز اعلام شده در حالی که دیگر رسانه‌ها چنن نظری ندارند.
تاکنون بایدن در این ایالت پیشتاز است

اقدام فیسبوک علیه ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۳۳
 

فیسبوک از برچسب «همچنان در حال شمارش» برای مقابله با ادعاهای ترامپ استفاده می‌کند.

کمپین ترامپ خواستار بازشماری آرا در ویسکانسین شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۲۹
 

کمپین دونالد ترامپ خواستار بازشماری فوری آرا در ایالت ویسکانسین شد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۱۲
 

«مگان ولف»، رئیس کمیسون انتخاباتی ویسکانسین، با انتشار بیانیه‌ای گفت:  بر اساس قانون ایالتی در حال حاضر نتایج نهایی نیستند و تمامی انتظارات بر اساس رسانه‌ها هستند.

مگان ولف می‌گوید: فرآیند شمارش آرا زمان بر است.

مدیر کمپین ترامپ: در وضعیت بسیار خوبی هستیم و پیروز خواهیم شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۹
 

مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ می‌گوید: در وضعیت بسیار بسیار خوبی هستیم و پیروز خواهیم شد.

ترامپ: ۵۰۰ هزار رای در پنسیلوانیا ناپدید شده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۱
 

ترامپ با انتشار پیام دیگری در توییتر خود نوشت: آن‌ها سخت در تلاش هستند تا ۵۰۰ هزار رای برتری در پنسیلوانیا نیز مانند میشیگان و دیگر ایالت‌ها ناپدید شود.

ادامه اتهام‌زنی ترامپ ب دموکرات‌ها
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۳۳
 

ترامپ با انتشار پیام دیگری در توییتر خود نوشت: آنها آرای بایدن را در هر جایی پیدا می‌کنند_ در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان. این برای کشور ما بسیار بد است.

بایدن در ایالت ویسکانسین پیروز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۲۱
 

خبرنگار شبکه کان رژیم صهیونیستی می‌گوید که رئیس کمیسیون انتخابات ایالت ویسکانسین در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» از پیروزی جو بایدن در این ایالت خبر داده است.

پنسیلوانیا، میشیگان و جورجیا نتایج را روز چهارشنبه اعلام نمی‌کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۱۳
 

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان و جورجیا نتیجه انتخابات را روز چهارشنبه (به وقت محلی) اعلام خواهند کرد.

مقامات ایالت جورجیا: حدود ۵۰ هزار‌ای پستی شمارش شده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۱۰
 

یکی از مقامات ایالت جورجیا اعلام کرد: تاکنون حدود ۵۰ هزار رای پستی شمارش شده و تضمین می‌کنیم که این روند به طور دقیق انجام می‌شود.

واکنش رهبر اکثریت سنا به نتایج انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۰۶
 

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا گفت: تا زمانی که تمامی آرا شمارش نشوند درباره انتخابات تصمیم‌گیری نمی‌شود.

وی افزود: شگفت‌زده نمی‌شویم اگر هر یک از ۲ طرف برای تعیین پیروز انتخابات به دیوان عالی رجوع کند.

آدام شیف: تا شمارش آخرین رای انتخابات تمام نشده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۵۶
 

«آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید: برخلاف موضع ترامپ تا زمانی که آخرین رای شمارش شود انتخابات به پایان نرسیده است.

بایدن برای مردم آمریکا سخنرانی می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۴۶
 

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که جو بایدن روز چهارشنبه (به وقت محلی) برای مردم آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

 

اف‌بی‌آی: مردم آمریکا نتایج انتخابات را از منابع معتبر پیگیری کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۴۱
 

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از مردم این کشور خواست تا نتایج انتخابات را از منابع معتبر پیگیری کنند.

فرماندار پنسیلوانیا: در حال شمارش آرای پستی هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۱۵
 

فرماندار ایالت پنسیلوانیا می‌گوید: در حال شمارش آرای پستی هستیم و تاکنون ۵۰ درصد از این آرا را شمارش کردیم.

واکنش جدید ترامپ به برگشت نتایج انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۰۹
 

«دونالد ترامپ» با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود تلویحا دموکرات‌ها را متهم به دستکاری در نتیجه انتخابات کرده و نوشت: دیشب در ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها پیش افتاده بودم و حالا به طرز عجیبی تک تک این نتایج در حال ناپدید شدن هستند.

وی در توییت دیگری نوشت: چطور است هر بار که آنها آن آرای قلابی پستی را می‌شمرند تا این حد اثر مخربی روی درصد [آرا] به جا می‌گذارند و تا این حد قدرت مخرب دارند؟

 

بایدن: تا زمان شمارش تمامی آرا استراحت نمی‌کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۰۸
 

«جو بایدن» با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: تا زمانی که تمامی آرا شمرده شوند استراحت نمی‌کنیم و کمپین ما آخرین وضعیت نتایج انتخابات را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۸:۵۹
 

مدیر انتخاباتی بایدن در سخنانی گفت: بایدن در مسیر پیروزی قرار دارد و بیش از هر نامزد دیگری رای کسب کرده است. جمهوری خواهان با استفاده از سیستم قضایی سعی در تضعیف انتخابات دارند و بیانیه ترامپ بخشی از این تلاش هاست.

وی افزود: اگر ترامپ موضوع انتخابات را به دیوان عالی بکشاند با شکست خجالت‌آوری مواجه خواهد شد.

ستاد انتخاباتی بایدن مدعی است: فارغ از نتیجه ایالت پنسیلوانیا، ما امشب پیروز انتخابات می‌شویم.

معاون فرماندار پنسیلوانیا: هنوز زود است نتیجه قطعی را اعلام کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۸:۵۰
 

 معاون فرماندار ایالت پنسلیوانیا در مورد روند شمارش آرای انتخاباتی در این ایالت گفت: در سریعترین زمان ممکن روند شمارش آرا را پایان خواهیم داد، اما هنوز زود است زمان دقیق پایان شمارش همه آرا را تعیین کنیم.

میزان آرای شمارش نشده در چند ایالت کلیدی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۸:۳۹
 

میزان آرای شمارش نشده در ۷ ایالت باقی مانده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد:

ویسکانسین: ۱۷۱هزار رای (۵ درصد آرا)
جورجیا: ۳۰۱ هزار رای (۶ درصد آرا)
میشیگان: ۳۲۵ هزار رای (۶ درصد آرا)
کارولینای شمالی: ۳۴۸هزار رای (۶ درصد آرا)
نوادا: ۵۸۹ هزار رای (۳۳ درصد آرا)
پنسیلوانیا: ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار رای (۳۶ درصد آرا)
آلاسکا: ۷۱۰ هزار رای (۵۵ درصد آرا)

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۳۸
 

فاکس نیوز اعلام کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت کارولینای شمالی فعلا از جو بایدن، نامزد حزب دموکرات جلوتر است.

بایدن در میشیگان ترامپ را پشت سر گذاشت
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۳۸
 

با شمارش ۹۴ درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، بایدن ترامپ را پشت سر گذاشت. هم‌اکنون بایدن ۴۹.۳ و ترامپ ۴۹.۱ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند. میشیگان ۱۶ رأی ایالتی دارد.

کُندی در شمارش آراء در برخی ایالت‌ها
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۳۴
 

شبکه سی ان ان، رای‌های پستی را علت کُند شدن روند شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

نامزد مرده برنده انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا شد!
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۱۰
 

شبکه فاکس‌نیوز در گزارشی اعلام کرد یک نامزد جمهوری‌خواه ایالت داکوتای شمالی در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده بود، شامگاه سه شنبه در انتخابات این ایالت پیروز شد.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۰۳
 

حامی مسلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک مرکز رای گیری در کارولینای شمالی آمریکا بازداشت شد.

آمادگی ستاد انتخاباتی بایدن برای رویارویی حقوقی با ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۰۱
 

ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد آماده است تا به منظور اطمینان یافتن از آن که همه رای‌های اخذ شده در انتخابات ۲۰۲۰ شمرده شوند، به دادگاه مراجعه کند.

کاهش شانس پیروزی ترامپ در بنگاه‌های شرط‌بندی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۵۷
 

پایگاه اینترنتی شرط بندی اس مارکتس ( SMARKETS) احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات را به 21 درصد کاهش داد.

بازداشت ۴۰ نفر در لس‌آنجلس
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۴۴
 

رسانه‌ها از بازداشت حدود ۴۰ نفر در مرکز شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا در بحبوحه افزایش تنش‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر دادند.

نزاع در نزدیکی کاخ سفید ۴ مجروح
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۴۱
 

برخی هواداران ترامپ نزدیک کاخ سفید با شماری دیگر درگیر شده و این دعوا به چاقوکشی منتهی شده است. گفته می‌شود  در این درگیری چهار تن  مجروح شد‌ه‌اند.

به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در چند ایالت
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۲۳
 

ایندیپندنت اعلام کرد همزمان با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معترضان در چند ایالت آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

در میشیگان ترامپ برتری دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۰۲
 

دیلی میل در پیامی توئیتری نوشت نتیجه انتخابات در میشیگان امروز اعلام می‌شود، یک میلیون رای هنوز شمارش نشده است تا الان ترامپ برتری ۱.۴ درصدی دارد.

برنده قطعی هنوز مشخص نیست
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۰۰
 

لس آنجلس تایمز در پیامی توئیتری نوشت در حالی که رقابت بین ترامپ و بایدن در ایالت‌های کلیدی همچنان باقی است، هیچیک از آن‌ها هنوز برنده قطعی نیست. بایدن از حامیانش خواسته صبر پیشه کنند و ترامپ کل انتخابات را زیر سئوال برده است.

تعویق اعلام نتایج ایالات نوادا و پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۵۷
 

با طولانی شدن روند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌های نوادا و پنسیلوانیا، اعلام نتایج مربوط به این ایالت‌ها، ممکن است تا روز جمعه طول بکشد.

انتقاد از تبریک نخست وزیر اسلوونی به ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۵۳
 

نماینده اتریشی پارلمان اروپا از تبریک نخست وزیر اسلوونی به ترامپ به شدت انتقاد کرد و آن را شرم آور خواند.

ثبت نخستین شکایت از تخلف انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۵۰
 

وب‌سایت شبکه فاکس‌نیوز در گزارشی نوشت: ناحیه «مونتگومری» در ایالت پنسیلوانیا، از اکنون خود را درگیر یک چالش حقوقی انتخاباتی می بیند، زیرا ادعاهایی مطرح شده است مبنی بر اینکه این ناحیه، به واسطه آغاز فرآیند بررسی و شمارش آرای پستی پیش از فرا رسیدن روز انتخابات، قوانین انتخاباتی این ایالت را نقض کرده است.

فرآیند بررسی و شمارش آرای پستی، شامل مرتب کردن، راستی آزمایی و انجام سایر فرآیندهایی است که قبل از شمارش واقعی آرا صورت می گیرد. این فرآیند باعث می شود هویت افرادی که به صورت نادرست رای داده اند، مشخص شود.

آخرین آمار آراء مردمی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۳۶
 

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با کسب بیش از ۶۸ میلیون رأی، موفق به کسب ۵۰ درصد از آراء مردمی شده و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان با کسب بیش از ۶۶ میلیون  رأی، توانسته ۴۸.۴ درصد از آراء مردمی را کسب کند.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۳۴
 

یو اس‌ای تودی اعلام کرد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اکنون به نتایج شمارش آراء در ۵ ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، جرجیا و کارولینای شمالی بستگی دارد.

آخرین وضعیت نتایج مجلس نمایندگان آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۲۷
 

نتایج اولیه مجلس نمایندگان آمریکا حاکی از آن است که دموکرات‌ها که در حال حاضر کنترل مجلس نمایندگان را برعهده داشتند، ۱۹۰ کرسی را به دست آورده و جمهوری‌خواهان موفق به کسب ۱۸۱ کرسی شده‌اند. دموکرات‌ها برای حفظ کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به ۲۱۸ رأی نیاز دارند.

پرونده انتخابات آمریکا به دیوان عالی می رود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۰۶
 

فاکس نیوز گزارش داد اعلام پیروزی زودهنگام دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آن هم در حالی که آراء بسیاری از ایالت‌ها شمرده نشده نشان از این دارد که پرونده انتخابات این دوره به دیوان عالی خواهد رفت.

فاصله ترامپ و بایدن در میشیگان کمتر شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۴۸
 

با شمارش ۸۷ درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، ترامپ ۴۹.۹ و بایدن ۴۸.۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند. پیشتر و با شمارش ۸۰ درصد آراء، اختلاف ترامپ و بایدن ۵ درصد بود.

جدیدترین نتایج انتخابات سنای آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۴۱
 

طبق جدیدترین نتایج انتخابات سنای آمریکا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر دو ۴۷ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند و اگر حزب دموکرات بتواند چهار کرسی دیگر انتخابات را به دست آورد، کنترل سنا را که هم‌اکنون در دست جمهوری‌خواهان است، به دست خواهد گرفت.

البته در صورت پیروزی جو بایدن، دموکرات‌ها برای به دست آوردن کنترل سنا تنها به سه کرسی نیاز خواهند داشت زیرا در این شرایط معاون بایدن می‌تواند یک رأی به نفع دموکرات‌ها بدهد.

فاکس نیوز: احتمالا چند روز طول بکشد تا نتیجه انتخابات آمریکا مشخص شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۳۸
 

شبکه فاکس نیوز رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود، احتمال داد چند روز طول بکشد که نتیجه انتخابات مشخص شود.

انتخابات کنگره| تاکنون اکثریت کرسی‌های سنا در اختیار جمهوری‌خواهان است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۵۶
 

براساس آرا شمارش شده تا این لحظه، اکثریت کرسی‌های سنا باز هم نصیب جمهوری خواهان شد. مجلس نمایندگان آمریکا نیز اکثریت دموکرات خود را حفظ کرد.

ادامه پیشتازی ترامپ در سه ایالت آلاسکا، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۳۶
 

بر اساس شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا این لحظه، دونالد ترامپ در سه ایالت آلاسکا، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی در حالی پیش است که در صورت تداوم پیشتازی در این سه ایالت می‌تواند ۶۰ رای الکترال بدست آورد.

اما بایدن در دو ایالت نوادا و ویسکانسین در حالی پیشتاز است که مجموع آرا الکترال این دو ایالت ۱۶ رای است.

نخست‌وزیر اسلوونی به ترامپ تبریک گفت!
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۳۵
 

«یانز یانشا»، نخست‌وزیر اسلوونی (کشور همسر رئیس‌جمهور آمریکا)، ترامپ را به عنوان برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به رسمیت شناخت و به او تبریک گفت!

او در توئیتی نوشت: این کاملا واضح است که آمریکایی ها دونالد ترامپ را انتخاب کرده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که شمارش انتخابات آمریکا هنوز پایان نیافته است.

رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در ویسکانسین
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۷
 

با شمارش ۹۵ درصد آرا ایالت ویسکانسین، بایدن با ۴۹.۴ از ترامپ با ۴۹.۱ درصد پیش افتاد. رقابت شانه به شانه ترامپ و بایدن در ایالت ویسکانسین ادامه دارد.

ویسکانسین ۱۰ رای الکترال را نصیب برنده خود می‌کند.

دستیابی بایدن به ۴ رای الکترال ایالت هاوایی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۵
 

بایدن با کسب حداکثر آرا ایالت هاوایی، ۴ رای الکترال این ایالت را از آن خود کرد.


 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۴
 

خبرگزاری آناتولی به نقل از رسانه‌های آمریکا، تلویحا احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را پیش کشید و نوشت: بیشتر ایالت‌هایی که شمارش آرا در آن‌ها به پایان نرسیده، به حزب جمهوری خواه گرایش دارند.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۴
 

شمارش آرا کماکان در ایالت‌های کلیدی آمریکا در حال پیگیری است.

انتخابات کنگره| میچ مک کانل سناتور کنتاکی شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۲
 

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا، با شکست دادن «امی مک گراث» برای هفتمین دوره سناتور کنتاکی شد.

انگلیس: صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور شود، به روابط قوی خود ادامه خواهیم داد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۰۶
 

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس، ضمن امتناع از انتقاد از دونالد ترامپ برای پافشاری بر شائبه تقلب در انتخابات، گفت صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور بعدی آمریکا شود، به روابط قوی خود بیش از قبل ادامه خواهیم داد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۵۹
 

شبکه فیس‌بوک روز چهارشنبه اعلام کرد پست‌های هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری را در فیس بوک و اینستاگرام برچسب‌گذاری می‌کند به نحوی که توضیح آرا هنوز در حال شمارش است، به آن افزوده شود.

پیشتازی ترامپ در سه ایالت کلیدی ویسکانیسن، کارولینای شمالی و جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۵۶
 

در حالی که روند شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حال پیگیری است، ترامپ کماکان به پیشتازی خود در سه ایالت کلیدی ویسکانیسن، کارولینای شمالی و جورجیا ادامه می‌دهد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۵۰
 

بایدن اختلاف خود با ترامپ را در ایالت میشیگان دو پله کم کرد. در حال حاضر با شمارش ۷۸ درصد آرا این ایالت، ترامپ با کسب ۵۲.۱ درصد مجموع آرا نسبت به بایدن با ۴۶.۳ درصد پیش است. میشیگان ۱۶ رای الکترال نصیب پیروزی نهایی آرا خود خواهد کرد.

بورل: اتحادیه اروپا منتظر نتیجه انتخابات آمریکاست
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۴۴
 

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پیامی توئیتری آورد: در حالی که منتظر نتیجه انتخابات آمریکا هستیم، اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا به مشارکت فراآتلانتیکی قدرتمند بر مبنای ارزش‌های مشترک تاریخی دو طرف تداوم بخشد.

کارزار انتخاباتی بایدن: با مراجعه احتمالی ترامپ به دیوان عالی مقابله خواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۳۷
 

کارزار انتخاباتی بایدن در واکنش به اعلام پیروزی زودهنگام رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: اگر ترامپ برای جلوگیری از شمارش دقیق آرا به دیوان عالی متوسل شود، به طور قانونی مقابله خواهیم کرد. تلاش ترامپ برای جلوگیری از شمارش آرا اقدامی خشم‌برانگیز و بی‌سابقه است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۲۴
 

کریس والاس، مجری شبکه فاکس نیوز، گفت: ما در حالت اشتعال قرار داریم و ترامپ با حرفهایش کبریت بر این وضعیت کشید.

ایلهان عمر خطاب به ترامپ: نمی‌توانی شمارش آرا را متوقف کنی!
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۲۰
 

ایلهان عمر، نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا، در واکنش به تهدید ترامپ برای کشاندن انتخابات به دیوان عالی در پیامی توئیتری نوشت: نمی‌توانی شمارش آرا را متوقف کنی. اینجا دیکتاتوری معنا ندارد. این (حرف‌های ترامپ) نشانه دیکتاتوری است.

معترضان در پورتلند: بدون عدالت، صلحی در کار نیست
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۸
 

گروهی از معترضان که همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در خیابان‌های در پورتلند راهپیمایی کردند شعار دادند بدون عدالت، صلحی در کار نیست.

آسوشتیدپرس: مشخص نیست که ترامپ قصد پیگیری چه اقدام قانونی را دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۷
 

خبرگزاری آسوشتیدپرس در واکنش به اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ نوشت: ترامپ صبح زود در کاخ سفید ادعا‌های زودهنگام درباره پیروزی در چندین ایالت را مطرح کرد. وی گفت که انتخابات را به دیوان عالی کشور می‌کشاند، اما مشخص نیست که ترامپ قصد پیگیری چه اقدام قانونی را دارد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۳
 

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد: وضع در آمریکا به طور بالقوه‌ای انفجاری است و ممکن است به یک بحران قانون اساسی در این کشور منجر شود.

شدت گرفتن اعتراضات در واشنگتن
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۲
 

همزمان با شمارش آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعتراضات در واشنگتن دی سی شدت گرفت.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۰۸
 

در ایالت نوادا ۶۷ درصد آرا شمارش شده و جو بایدن با ۵۰.۲ درصد آرا در مقابل ۴۷.۷ درصد آرای ترامپ پیشتاز است. نوادا ۶ رأی الکترال دارد.

 
آناتولی: ترامپ گفته است برای اعتراض به شمارش آرا به دیوان عالی می‌رود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۰۳
 

خبرگزاری آناتولی در مطلبی نوشت: ترامپ مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و می‌گوید برای برای اعتراض به شمارش آرا به دیوان عالی می‌رود.

آخرین نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۰۱
 

بایدن: ۲۳۸ رای الکترال
ترامپ: ۲۱۳ رای الکترال

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

شایان ذکر است رسانه‌های آمریکایی با توجه به وابستگی خود به احزاب، به صورت متفاوت نتیجه آرا را اعلام می‌کنند.

 
فرماندار پنسیلوانیا: ادعا‌های ترامپ درباره پیروزی مغرضانه است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۵۶
 

فرماندار ایالت پنسیلوانیا در اظهاراتی گفت: ما یک میلیون رأی شمارش نشده داریم و ادعا‌های ترامپ درباره پیروزی مغرضانه است.

رادیو ملی آمریکا به اعلام پیروزی ترامپ واکنش نشان داد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۵۳
 

رادیو ملی آمریکا در مطلبی نوشت: ترامپ به دروغ مدعی پیروزی در انتخابات شد.

 
نماینده دموکرات: ادعای پیروزی زودهنگام دونالد ترامپ خطرناک است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۴۸
 

الکساندر اوکازیو کورتز، نماینده دموکرات آمریکایی، گفت: ادعای پیروزی زودهنگام از سوی دونالد ترامپ نامشروع، خطرناک و استبدادگرایانه است.

واکنش هیل به ادعای پیروزی ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۴۱
 

پایگاه خبری کنگره آمریکا در واکنش به اعلام پیروزی ترامپ نوشت: او به دروغ اعلام پیروزی کرد هنوز آرا شمارش نشده بسیاری باقی مانده است.

تصویری جدید از معترضان در مقابل کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۳۷
 

معترضان در مقابل کاخ سفید بنرهایی در دست داشتند که روی آ‌نها نوشته شده بود «ترامپ همیشه دروغ می‌گوید» و «ترامپ را بیرون کنید».

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

بایدن ۱۱ رای الکترال ایالت آریزونا را از آن خود کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۳۶
 

پس از شمارش ۸۰ درصد آرا ایالت آریزونا، بایدن با کسب ۵۱.۸ درصد تمامی آرا الکترال این ایالت را از آن خود کرد.

نتایج انتخابات آمریکا تا این لحظه
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۳۲
 

بایدن: ۲۳۶ رای الکترال
ترامپ: ۲۱۳ رای الکترال

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

سی‌ان‌ان: ترامپ بار دیگر بدون ارائه مدرک از تقلب سخن گفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۱
 

سی ان ان: ترامپ تلاش‌های مشروع برای شمارش آرا هدف حمله قرار داد و باز هم بدون ارائه مدرکی از تقلب در انتخابات سخن گفت.

پیروزی بایدن در ایالت مین
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۹
 

بر اساس شمارش ۸۵ درصد آرا، بایدن در ایالت مین با ۵۳.۲ درصد آرا پیروز شد.

مایک پنس: در راه پیروزی هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۸
 

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: با تمام وجود اعلام می‌کنیم ما در مسیر پیروزی هستیم.

ترامپ: ما پیروز شدیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۳
 

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در کاخ سفید مدعی پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۴۶
 

بنا بر اعلام نیویورک تایمز، ترامپ در آستانه پیروزی در کارولینای شمالی است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۴۵
 

دونالد ترامپ تا دقایقی دیگر در کاخ سفید سخنرانی می‌کند.

 
پیروزی ترامپ در وایومینگ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۴۵
 

با شمارش ۹۳ درصد آرا در ایالت وایومینگ ترامپ با کسب ۷۳ درصد آرا در مقابل ۲۶ درصد بایدن پیروز شد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۸
 

فیس‌بوک پست جو بایدن با عنوان «ما می‌خواهیم این رقابت را برنده شویم» که در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است را برچسب زد.

 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۷
 

در ایالت ویسکانسین هم پس از شمارش ۸۸ درصد آرا ترامپ با کسب ۵۰.۱ درصد آرا پیشتاز است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۷
 

در دو ایالت نبراسکا و مِین، برخلاف دیگر ایالت‌ها، آرای الکترال بر حسب رأی مردمی نامزد‌ها تقسیم می‌شود. 

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۵
 

در کارولینای شمالی هم با درصد مشابه آرای جورجیا، ترامپ پیشتاز است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۲۵
 

ترامپ با ۵۰.۷ نسبت به بایدن با ۴۸.۱ درصد آرا، در ایالت جورجیا پیشتاز است. ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد.

 
بایدن: ما برنده می‌شویم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۲۲
 

جو بایدن در توئیت جدید خود نوشت: بچه‌ها مطمئن باشید، ما برنده خواهیم شد.

نتایج انتخابات تا این لحظه
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۰۹
 

ترامپ: ۲۱۳ رای الکترال
بایدن: ۲۲۴ رای الکترال

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
شایان ذکر است رسانه‌های آمریکایی با توجه به وابستگی خود به احزاب، به صورت متفاوت نتیجه آرا را اعلام می‌کنند.

ایالت‌های کلیدی که هنوز آرا نهایی آن‌ها اعلام نشده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۰۵
 

در ایالت‌های کلیدی کارولینای شمالی، میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، جورجیا و آریزونا هنوز آرای نهایی اعلام نشده است.

 

پیروزی بایدن در رود آیلند
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۵۴
 

بایدن در رود آیلند با ۴ رای الکترال پیروز شد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۵۰
 

اگر ترامپ بتواند آرای میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا را از بایدن بگیرد، همانند سال ۲۰۱۶ یک پیروزی کاملاً واضح کسب خواهد کرد. 

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۴۹
 

تا این لحظه و براساس شمارش آرا اولیه، پیشتازی ترامپ در ایالت آلاسکا محتمل به نظر می‌رسد. آلاسکا ۳ رای الکترال دارد.

ترامپ در تگزاس پیروز شد
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۴۹

پیروزی ترامپ در ایالت تگزاس قطعی شد. این پیروزی ۳۸ رای الکترال دیگر برای او به بار آورد.

 
ترامپ: برخی سعی می‌کنند نتایج انتخابات را بدزدند
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۸
 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توئیتی نوشت: ما خیلی جلو هستیم، اما آن‌ها می‌خواهند انتخابات را بدزدند. ما هرگز به آن‌ها اجازه چنین کاری نخواهیم داد. آراء را نمی‌توانند بعد از پایان رای گیری شمرده بشمارند.

او در توئیتی دیگر گفت امشب در این‌باره سخنرانی خواهد کرد.

بایدن: در مسیر پیروزی هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۴
 

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، در جمع هواداران خود گفت: ما در مسیر پیروزی در این انتخابات هستیم. انتخابات تا زمان شمارش همه آراء تمام نشده است و نسبت به جایگاهی که قرار داریم احساس خوبی داریم. ممکن است تا بامداد چهارشنبه یا حتی پس از آن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشود.

آخرین نتایج اعلام شده انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۲۴
 

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۶
 

جونی ارنست جمهوری‌خواه در انتخابات مجلس سنای آمریکا از آیووا پیروز شد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۶
 

بن ری لوژان، نماینده دموکرات، در انتخابات سنای آمریکا در ایالت نیومکزیکو پیروز شد.

 
انتخابات کنگره| پیروزی پلوسی در کالیفرنیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۱
 

نانسی پلوسی، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست این مجلس را برعهده دارد، توانست در انتخابات روز سه‌شنبه کرسی خود از حوزه انتخاباتی کالیفرنیا را حفظ کند.

دست‌یابی بایدن به ۱۴ رای الکترال مینه‌سوتا و هاوایی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۹
 

بایدن با پیروزی در ایالت‌های مینه‌سوتا و هاوایی ۱۴ رأی کالج الکترال را از آن خود کرد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۶
 

نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد ترامپ در آیووا و مونتا حداکثر آرا را کسب کرده است.

 
پوشش انتخابات بر اساس گرایش‌های حزبی رسانه‌های آمریکایی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۴
 

برخی رسانه‌های آمریکایی با توجه به گرایش‌های حزبی خود اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پوشش می‌دهند.

شبکه فاکس نیوز آمریکا -وابسته به جمهوری‌خواهان- در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌هایی که ترامپ پیشتاز است پیش‌بینی زودهنگام انجام می‌دهد و ترامپ را برنده این ایالت‌ها اعلام می‌کند.

از سوی دیگر رسانه‌های دموکرات مثل روزنامه نیویورک تایمز در اعلام پیشتازی تعلل به خرج می‌دهند و منتظر شمارش آرای بیشتری هستند.

برای مثال فاکس نیوز با اعلام شمرده شدن ۷۸ درصد آرای انتخابات در ایالت تگزاس دونالد ترامپ را پیروز ایالت تگزاس اعلام کرد در حالی که روزنامه نیویورک تایمز هرچند اعلام کرد ۸۸ درصد آراء تگزاس شمارش شده است، اما از پیش‌بینی درباره برنده انتخابات در این ایالت خودداری کرد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۳
 

ترامپ با کسب ۵۲ درصد آرا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیش است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۱
 

بایدن قرار است ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی در ویلمینگتون در ایالت دلاویر سخنرانی کند.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۰
 

ترامپ پس از کسب حداکثری آرا اوهایو گفت این ایالت از سال ۱۹۶۴ به این سو پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری را تعیین کرده است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۰
 

ترامپ پس از کسب حداکثری آرا اوهایو گفت این ایالت از سال ۱۹۶۴ به این سو پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری را تعیین کرده است.

۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۶

معاون ستاد انتخاباتی جو بایدن اعلام کرد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شوند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۳

نتایج اولیه شمارش آرا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حاکی از پیشتازی بایدن در ایالت هاوایی است و موفق به کسب ۴ رای الکترال آن شد.

دستیابی ترامپ به آرای الکترال تگزاس

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۲

ترامپ ۳۸ رای الکترال ایالت تگزاس را هم از آن خود کرد، در نتیجه تعداد آرا الکترال ترامپ به 204 رای رسید.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۱

بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا تاکنون پیروزی ترامپ در ایالت‌های ایندیانا، کنتاکی، اوکلاهما، ویرجینیای غربی، تنسی، آرنگزاو، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، وایومینگ، داکوتای جنوبی، داکوتای شمالی، کارولینای جنوبی، کانزاس، یوتا، آیداهو و فلوریدا پیروز شده است.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۱

بایدن در ایالت‌های ویرجینیا، ورمونت، دلاور، نیوجرسی، ماساچوست، واشنگتن دی سی، کنتیکت، ایلینوی، رود آیلند، نیویورک، نیومکزیکو، کلرادو، کالیفرنیا، واشنگتن و اورگان، مینه‌سوتا پیروز میدان بوده است.

برد بایدن در مینه‌سوتا

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۸

بایدن در ایالت مینه‌سوتا پیروز شد و ۱۰ رای الکترال آن را از آن خود کرد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۷

شبکه بلومبرگ به نقل از مقامات ایالت میشیگان اعلام کرد نتایج نهایی شمارش آرا تا چهارشنبه بعد از ظهر اعلام نخواهد شد.

پیشتازی بایدن بر اساس آرای الکترال

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۲

بایدن با ۲۲۳ رای الکترال در مقابل ۱۴۸ رای ترامپ پیش است.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۲

بر اساس شمارس ۷۵ درصد آرا در آیوا، ترامپ ۵۰.۱% به %۴۸.۱ از بایدن پیش است.

افت قیمت طلا همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۱

قیمت طلا ۱.۱۹ درصد سقوط کرد و به ۱۸۸۶ دلار در اونس رسید.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۹

بایدن تا این لحظه ۴۱ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۸۹ رای مردمی و ترامپ میلیون و ۴۰ هزار و ۵۰۸ رای مردمی را کسب کرده‌اند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۹

بایدن تا این لحظه ۴۱ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۸۹ رای مردمی و ترامپ میلیون و ۴۰ هزار و ۵۰۸ رای مردمی را کسب کرده‌اند.

برنده شدن ترامپ در می‌سی‌سی‌پی و اوهایو

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۸

بر اساس نتایج، ترامپ برنده آرا ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی و اوهایو شد.

پیروزی بایدن در کالیفرنیا

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۸

بایدن با کسب ۵۵ رای الکترال کالیفرنیا در این ایالت به پیروزی رسید.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۷

طرفداران ترامپ پس از پیروزی در این ایالت فلوریدا آماده برگزاری جشن می‌شوند.

ترامپ در یوتا برنده شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۶

ترامپ پیروز آرای ایالت یوتا شد و ۶ رای الکترال دیگر کسب کرد.

تکلیف ۱۲ کرسی سنا هنوز مشخص نیست

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۶

نتایج شمار آرا نامزد‌های سنای در آمریکا تاکنون از کسب ۴۴ کرسی از سوی دموکرات‌ها و ۴۴ کرسی از سوی جمهوری‌خواهان حکایت دارد و ۱۲ کرسی همچنان باقی مانده است. 

تجمع حامیان ترامپ در واشنگتن

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۵

گروهی از حامیان دونالد ترامپ برای برپایی جشن پیروزی وی در مقابل هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن دی سی تجمع کرده‌اند و گروهی نیز ظاهرا به سمت کاخ سفید به حرکت در آمده‌اند.

بایدن نسبت به ترامپ پیشتاز است

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۳

بر اساس شمارش ۵۵ درصد آرا در نیویورک بایدن پیشتر از ترامپ قرار دارد.

بایدن نسبت به ترامپ پیشتاز است

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۳

بر اساس شمارش ۵۵ درصد آرا در نیویورک بایدن پیشتر از ترامپ قرار دارد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۲

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

 

نتایج غیررسمی انتخابات آمریکا، بر اساس رای الکترال کالج:

بایدن: ۲۰۵
ترامپ: ۱۱۲

در سیستم انتخاباتی آمریکا نامزد پیروز باید حداقل ۲۷۰ رای الکترال کالج را کسب کند تا در جایگاه رئیس‌جمهوری این کشور قرار گیرد. پس از اعلام نتایج در ۳۱ ایالت از مجموع ۵۰ ایالت، ۱۹۲ رای برای بایدن و ۱۱۴ رای برای ترامپ شده است.

پیروزی ترامپ در فلوریدا

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۱

خبر‌ها از پیروزی ترامپ در ایالت فلوریدا حکایت دارد فلوریدا دارای ۲۹ رأی الکترال است. 

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۱

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دو میلیون رای هنوز در ایالت ویرجینیا شمرده نشده است.

بایدن در کالیفرنیا، واشنگتن و اورگن پیروز شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۰

جو بایدن موفق شد در ۳ ایالت کالیفرنیا، واشنگتن و اورگن به پیروزی دست یابد. این سه ایالت به ترتیب دارای ۵۵، ۱۲ و ۷ رای الکترال کالج هستند. 

ترامپ برنده ایالت آیداهو

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۰

ترامپ توانست در ایالت آیداهو با ۴ رای الکترال کالج به پیروزی دست یابد. 

پیروزی بایدن در نیوهمپشایر

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۷

بایدن در ایالت نیوهمپشایر به پیروزی رسید  و  توانست این ایالت را با ۴ رای الکترال از آن خود کند.

برد ترامپ در میسوری

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۷

دونالد ترامپ در ایالت میسوری به پیروزی دست یافت و توانست این ایالت را با ۱۰ رای الکترال از آن خود کند.

درگیری در محوطه کاخ سفید

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۶

برخی منابع خبری از وقوع درگیری میان پلیس آمریکا و برخی از معترضان در محوطه کاخ سفید خبر می‌دهند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۶

پس از شمارش ۳۰ درصد آرا در ایالت میشیگان، ترامپ همچنان پیشتاز است.

پیروزی ترامپ در ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۶

خبر‌ها از پیشتازی ترامپ در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا حکایت دارد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۰۹

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا این لحظه بر اساس رای الکترال کالج

بایدن: ۱۳۱

ترامپ: ۱۰۸

بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور نه با رای مستقیم مردم که با رای الکترال کالج (Ellectrol College) یا "مجمع برگزینندگان" انتخاب می‌شود.

هر ایالت با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله جمعیت، تعداد الکترال (فرد برگزیننده) مشخصی دارد و هر نامزدی که در یک ایالت بتواند اکثریت آرای مردمی را کسب کند، تمام آرای الکترال آن ایالت را از آن خود می‌کند.

در واقع مردم آمریکا دیروز به پای صندوق‌های رای رفتند تا افراد برگزیننده (الکترالها) را انتخاب کنند و این افراد نیز در ۲۴ آذر همزمان در تمام ایالت‌های آمریکا جلسه تشکیل می‌دهند و به نامزد مورد نظر خود یعنی ترامپ یا بایدن رای می‌دهند.

هم‌اکنون مجموع الکترال‌های تمام ایالت‌های آمریکا ۵۳۸ نفر است و هر نامزدی که بتواند ۱+۵۰ درصد این افراد، یعنی ۲۷۰ نفر را از آن خود کند، پیروزی نهایی انتخابات و رئیس‌جمهور آمریکا خواهد شد.

بر اساس تصویر نیویورک‌تایمز نتایج تاکنونی شمارش آرا در ایالت‌های مختلف نشان می‌دهد ترامپ با ۱۰۸ رای الکترال در مقابل ۱۳۱ رای بایدن عقب است.

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: