کد خبر: ۳۴۱۲۳۳
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
0
هیات مدیره شرکت صنايع بهداشتی ساينا خبر از افزایش سرمایه 750 درصدی دارد.
به گزارش پول نیوز، بر اساس گزارش توجیهی هیات مدیره که مهر تایید حسابرس نیز بر آن درج شده، شرکت صنایع بهداشتی ساینا درنظر دارد سرمایه ۱۰۰ میلیارد ريالی کنونی خود را به ۸۵۰ میلیارد ريال افزایش دهد.

از افزایش ۷۵۰ میلیارد ريالی، ۱۵۰ میلیارد ريال از محل سود انباشته و ۶۰۰ میلیارد ريال نیز از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران تامین خواهد شد.

سرمایه وارد شده جهت اجرای طرح توسعه، خرید مواد اولیه، تأمین سرمایه در گردش و بازپرداخت تسهیلات بانکی مصرف خواهد شد.

با توجه به روند صعودی مصرف محصولات پاک کننده پیش بینی می شود اندازه بازار بزرگتر شود و از سوی دیگر، به سبب منسوخ شدن تکنولوژی و افزایش تیراژ فروش و سهم بازار، نیاز به تکنولوژی جدید در خصوص تولید بطری وجود دارد. به همین سبب، «ساینا» این نقیصه را با اجرای طرح توسعه با هزینه ۳۵۳ میلیارد ريالی آغاز کرده است.

«ساینا» پیش بینی کرده در صورت انجام افزایش سرمایه در سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۰ به سود خالص ۴۸۴ میلیارد ريالی دست یابد و در غیر این صورت، ۴۵۴ میلیارد ريال سود به بار خواهد نشست.

نکته قابل توجه در گزارش هیات مدیره این است که سود خالص سال مالی ۹۹ با فرض انجام افزایش سرمایه ۱۶۲ میلیارد ريال برآورد شده است؛ در حالی که در صورت عدم انجام افزایش سرمایه برای این سال سود ۲۶۲ میلیارد ريالی متصور شده است! بر اساس گزارش دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ماه، مبلغ ۲۰۹ میلیارد ريال سود خالص محقق شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: