April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۱۳۱۱
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
0
فعال بازار خودرو عنوان کرد: با کاهش قیمت دلار ظرف دو هفته گذشته قیمت خودروها در بازار کاهش 20 تا 40 میلیون تومانی را تجربه کرده است.
به گزارش پول نیوز، برد احتمالی بایدن در انتخابات آمریکا و کاهش محسوس قیمت دلار شاید دو سیگنال مهمتری نسبت به بقیه پیام‌ها برای بازار خودرو باشد. علاوه بر این، ادامه پیش‌فروش‌های خودروسازان که امروز هم توسط ایران‌خودرو ادامه دارد بر کاهش بیشتر قیمت‌ها دامن زده است.

افزایش رشد تولید در آخرین کارنامه خودروسازان نیز امیدها برای کاهش قیمت خودرو را بیشتر کرده است.

در همین حال طی دو روز آخر هفته، افزایش آگهی‌های فروش خودرو نیز بیشتر شده که نشان از افزایش رفتارهای هیجانی برای فروش خودرو است.
 
فیروز نادری فعال بازار خودرو، عامل اصلی نوسان قیمت خودرو را قیمت دلار دانست و عنوان کرد: با افزایش 750 تومانی قیمت دلار در روز چهارشنبه و رسیدن آن به کانال 29 هزار و 750 تومان قیمت خودرو در بازار ایران واکنش نشان داد. پیش‌بینی می‌شود چنانچه ترامپ پیروز انتخابات شود قیمت دلار روند صعودی خواهد داشت و این افزایش قیمت خودروهای ایرانی و خارجی را هم گران می‌کند.
 
نادری ادامه داد: روز چهارشنبه با افزایش آرای ترامپ قیمت دلار گران شد و به دنبال آن قیمت برخی خودروها نیز افزایش یافت. به عنوان مثال قیمت خودروهای پر تقاضا از جمله 206، پراید و تیبا بین سه تا 15 میلیون تومان افزایش یافت.

این فعال بازار خودرو با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر روند بازار خودرو گفت: روز چهارشنبه با افزایش قیمت دلار قیمت خودروهای 300 میلیون به بالا در بازار حدود 15 میلیون تومان گران شدند. به عنوان مثال 206 تیپ دو قبل از انتخابات با قیمت 235 میلیون تومان فروخته می‌شد اما در زمان انتخابات قیمت این مدل خودرو به 245 میلیون تومان رسید.

او اظهار کرد: همچنین قیمت خودروهایی همچون پراید و تیبا با نوسان پنج میلیون تومانی به ترتیب با قیمت 126 و 154 میلیون تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت پراید قبل از انتخابات آمریکا حدود 120 میلیون تومان بود و همچنین قیمت تیبا نیز با قیمت 142 میلیون تومان معامله شده بود.

نادری با اشاره به کُند شدن روند معاملات خودرو بیان کرد: با توجه به نوسان قیمت‌ها، خودرو در بازار معامله می‌شود اما روند معاملات رضایت‌بخش نیست.

طبق تحلیل فعالان بازار خودرو با کاهش قیمت دلار ظرف دو هفته گذشته قیمت خودروها در بازار کاهش 20 تا 40 میلیون تومانی را تجربه کرده است. از سوی دیگر با افزایش شانس برد بایدن در انتخابات آمریکا، دلار کاهش قابل توجهی در قیمت داشته که این اتفاق بر بازار خودرو در روز پنجشنبه نیز تاثیر گذاشته و قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: