کد خبر: ۳۴۱۳۳۹
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۸
0
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تفکیک اختیارات و وظایف دو سازمان بنادر و منطقه آزاد در بندر چابهار خبر داد.
تفکیک وظایف و اختیارات سازمان بنادر و منطقه آزاد در بندر چابهار
به گزارش پول نیوز؛ محمد راستاد اظهار کرد: آخر هفته گذشته افتتاح یا کلنگ زنی ۲۵ پروژه بندری و دریایی داشتیم که ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه بهره برداری و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های اجرایی، ساخت آن‌ها آغاز شد.

راستاد ادامه داد: این پروژه‌ها در ترافیک دریای و خدمات دهی مناسب است و در ارتقای تجارت دریایی و چابهار تأثیر بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کانتینر‌های حاوی میوه‌های صادراتی به چین و هند ارسال شد افزود: در این تأسیسات روبنایی و بخشی از ملزومات پایانه کانتینری چابهار مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات چابهار با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریا نوردی و پیمانکاری قرار گاه خاتم الانبیا کلنگ زنی شد و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تا ۲ سال آینده این پروژه تکمیل می‌شود تا کالای اساسی در یک یا چند بندر متوقف نشود توضیح داد: داشتن سیلو‌های غلات کمک می‌کند تا مدت زمان نگهداری کالا‌های اساسی در بندر افزایش یابد و شاهد بهبود کیفیت عملیات تخلیه کالا‌ها در بندر چابهار خواهیم بود.

راستاد بیان کرد: اقدامات توسعه‌ای در بندر چابهار در راستای توسعه نقش و جایگاه این بندر است.

وی تصریح کرد: بهبود دسترسی بندر به پس کرانه و ایجاد کریدور لجستیکی در چابهار دنبال شد و با بهبود جاده دسترسی و اتصال ریل به بندر میزان بهره وری و عملیات در بندر چابهار ارتقا می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تسهیلات و مزایای قانونی مناطق آزاد و مناطق اقتصادی برای بنادر تجاری شرایط ویژه‌ای رقم می‌زند و در حال حاضر می‌توان از تمامی مزایای قانونی منطقه آزاد در بندر چابهار بهره برد؛ در این مدت چگونگی تفکیک وظایف مشخص شده است.

راستاد بیان کرد: سازمان بنادر در زمینه گردشگری دریایی و زیر ساخت تجاری برنامه‌های متنوعی در دست اجرا دارد و بندر گردشگری در چمخاله گیلان در دستور کار است و رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه اسکله‌های شناور برای ناوگان گردشگری و بهبود شرایط فرصت‌های گردشگری بهره برداری شده است افزود: زیرساخت و روبنا‌های گردشگری زیادی در بنادر ساحلی در حال افزایش است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: پایانه مسافری بندر چابهار دریای آماده و تجهیز است پیش از این خط دریایی مسافری چابهار مسقط برقرار بود که به دلیل نبود تقاضا و مسافر شرکت کشتیرانی تردد را متوقف کرد.

راستاد توضیح داد: ظرفیت برای برقراری خط مسافری چابهار به عمان و بالعکس وجود دارد و سازمان بنادر بدون اخذ تعرفه‌های بندری خط مسافری دریایی را آماده کند.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان بنادر آماده اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده برای خرید کشتی مسافری ساخت داخل هست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: از بندر چابهار مسیر دریای مسافری و سایر کشور‌های هم جوار قابل راه اندازی است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: