کد خبر: ۳۴۱۳۸۹
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
0
صادرات چین برای پنجمین ماه پیاپی رشد کرد، این در حالی است که اکثر اقتصادهای بزرگ دنیا هنوز تلاش می‌کنند تاثیرات مخرب ویروس کرونا را تعدیل کنند.

رشد صادرات چین کرونا را شکست داد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشا تودی، تجارت خارجی چین در ماه اکتبر دوباره رونق گرفت و صادرات این کشور با بالاترین سرعت طی 19 ماه گذشته رشد کرد. واردات چین رشد ثابتی داشت. دومین اقتصاد بزرگ دنیا به روند بهبود خود از بحران کرونا ادامه می‌دهد.


صادرات چین در ماه گذشته 11.4 درصد از نظر ارزش نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 237 میلیارد دلار رسید. این رقم بالاتر از حد انتظار تحلیل‌گران و بیشتر از صادرات این کشور در ماه سپتامبر بود. چین در سپتامبر 10 درصد افزایش صادرات داشت.

صادرات چین برای پنجمین ماه پیاپی رشد کرد، این در حالی است که اکثر اقتصادهای بزرگ دنیا هنوز تلاش می‌کنند تاثیرات مخرب ویروس کرونا را تعدیل کنند.

روند واردات چین پس از افزایش شگفت‌انگیز 13 درصدی در ماه سپتامبر آهسته شده است. واردات این کشور در ماه گذشته به 179 میلیارد دلار رسید که 4.7 درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود ولی تحلیلگران انتظار یک رشد 8 درصدی را داشتند.


افزایش بیش از حد صادرات و کاهش واردات باعث افزایش مازاد تجارت چین با سایر کشورهای دنیا از جمله آمریکا شده است. این یکی از دلایل آغاز جنگ تجاری واشنگتن با پکن است. علیرغم افزایش خرید کالاهای آمریکایی توسط چین طبق مرحله اول قرارداد تجاری، مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه اکتبر به 31.37 میلیارد دلار رسید. این رقم در ماه سپتامبر برابر با 30.57 بود و 19 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

افزایش صادرات چین نتیجه تقاضای بالا برای کالاهای بهداشتی و تجهیزات الکترونیکی در نتیجه افزایش دورکاری در دنیا در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا بود. البته تحلیلگران هشدار داده‌اند اوج دوباره بحران کرونا در سراسر دنیا و وضع دوباره قرنطینه‌ها در اروپا تقاضا در بازار را کاهش داده و بر عملکرد تجاری چین در ماه آینده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

انتظار می‌رود دومین اقتصاد بزرگ دنیا تنها اقتصاد بزرگی باشد که در سال جاری میلادی رشد می‌کند. تولید ناخالص داخلی چین پس از سقوط در سه ماهه اول سال جاری میلادی، در سه ماه دوم و سوم به ترتیب 3.2 و 4.9 درصد رشد کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: