کد خبر: ۳۴۱۵۵۳
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
0
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه آمادگی داریم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کاهش و یا رفع محرومیت استان ها همکاری کنیم، گفت: البته در توسعه خدمات درمانی تابع وزارت بهداشت هستیم و همچنین چارچوب های داخلی را رعایت می کنیم.

آماده همکاری با وزارت بهداشت برای رفع محرومیت های بخش درمان استان ها هستیم

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، مصطفی سالاری در دیدار با استاندار لرستان و نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی که با حضور حاتم شاه کرمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: با توجه به تاکید وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری های استاندار محترم، در خصوص این استان کارهای متمایزی به جهت محرومیت زدایی انجام خواهیم داد.

وی اظهار داشت: مصمم هستیم که برنامه های خوبی برای استان لرستان اجرا کنیم و البته در این برنامه ها از چارچوب علمی خود خارج نخواهیم شد و مطمئن هستیم که مقامات استان هم با ما همفکر هستند.

سالاری گفت: در صورتی که مسئله درمانی با اولویت در استان ها مشخص و به ما اعلام شود، برای رفع آن حتماً اقدام می کنیم. در مورد توسعه خدمات درمانی در استان لرستان نیز آماده مشارکت با وزارت بهداشت هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای توسعه خدمات غیرحضوری(طرح 3070) اقدامات گسترده ای انجام شده است، گفت: 30 خدمت این سازمان غیرحضوری می شود و به مرور به بیمه شدگان و بازنشستگان معرفی می شود. برآوردها حاکی است که 80 درصد مراجعه بیمه شدگان به شعب با ارائه غیرحضوری 30 خدمت کاهش یابد.

وی در ادامه به یکی از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در ماههای اخیر پرداخت و اظهار داشت: حدود 39 میلیون از 97 میلیون نفر مراجعه به واحدهای تامین اجتماعی مربوط به تمدید دفترچه ها بود که از ابتدای خرداد اعتبار دفاتر درمانی بدون مراجعه فیزیکی به شعب انجام می شود. حدود 20 درصد مراجعات هم متعلق به دریافت دفترچه جدید است که در آینده نزدیک دفاتر درمانی حذف و این حجم از مراجعات نیز کاسته می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پروژه های درمانی این سازمان در شهرهای درود، بروجرد و خرم آباد افزود: در مورد استفاده از ظرفیت های گردشگری استان نیز بررسی های لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: در مورد بدهی شهرداری ها آمادگی تهاتر داریم و همچنین پیگیر بخشودگی جرائم کارفرمایان هستیم که البته نیاز به مجوز دولت و مجلس دارد.

سالاری در خصوص افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی گفت: از آنجایی که کارگران ساختمانی محل کار ثابتی ندارند و بعضا برای پرداخت حق بیمه آنها مشکل ایجاد می شد لذا از محل صدور پروانه ساختمانی بیمه آنها تامین می شود که نتایج آن کامل محقق نشده است. همچنین در دوره گذشته مجلس، اصلاح بیمه کارگران ساحتمانی را ارائه کردیم که در آن چگونگی بیمه آنها و کارگران مناطق محروم مورد توجه است که درخواست داریم نمایندگان این موضوع را در اسرع وقت مورد بررسی قرار دهند.

استاندار لرستان نیز در این نشست با قدردانی از تلاش های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: علیرغم دوران سختی که در آن بسرمی بریم مدیریت خوب و نتایج مطلوب عملکرد ایشان نمایان است و خوشبختانه در مدت تصدی مسئولیت آقای سالاری مشکلی نداشتیم و ایشان تلاش کردند مسائل رفع شود.

دکتر سید موسی خادمی افزود: سازمان تامین اجتماعی در دوران کرونا اقدامات ارزشمندی انجام داد و امکانات درمانی آنها در خدمت بیماران کرونایی قرار گرفت. به طور نمونه از 600 مورد بستری بیماران کرونایی در استان لرستان 80 مورد آن در بیمارستان های تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تعداد شکایات کارفرمایی و بیمه شده ها از سازمان تامین اجتماعی در استان لرستان به حداقل ممکن رسیده است، تصریح کرد: بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد وضعیت مناسبی دارد و فقط کمبود آن مرکز قلب و بخش آنژیوگرافی است که در صورت امکان تکمیل آن افتخاری برای منطقه محروم خواهد بود.

دکتر امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست به تشریح موضوع سطح بندی مراکزدرمانی پرداخت و گفت: هدف سطح بندی عدالت است. در این طرح، وضعیت موجود و مطلوب مقایسه می شود و بر اساس مستندات وزارت بهداشت و نقشه راه درمان کشور توزیع خدمات انجام می شود.
دکتر منوچهری با تاکید بر اینکه استان لرستان بر اساس آمارهای موجود مستحق افزایش تخت های بستری است، افزود: تا پایان سال جاری 551 تخت به ظرفیت تخت های این بیمارستان افزوده می شود که در مورد استان لرستان 6 تخت آی سی یو، 6 تخت سی سی یو و 3 تخت ان آی سی یو است.

مهرداد قریب، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: این سازمان ارائه الکترونیکی خدمات را در اولویت قرار داده و در حال حاضر بسیاری از خدمات به صورت اینترنتی ارائه می شود .

قریب افزود: طرح 3070( ارائه سی خدمت به صورت غیرحضوری برای کاهش هفتاد میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی این سازمان) از دیروز در سازمان تامین اجتماعی آغاز شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: