April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
بنیانگذار بانک سامان در گفتگو با پول نیوز تاکید کرد؛
کد خبر: ۳۴۱۶۲۴
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
0
بنیانگذار بانک سامان بیان کرد: اگر انتخاب بایدن در انتخابت آمریکا قطعی شود، فشار آمریکا بر اقتصاد ایران کمتر خواهد بود.
حل مشکلات اقتصادی ایران با پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا
به گزارش پول نیوز؛ نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بر اقتصاد ایران می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما به عقیده کارشناسان نباید انتظار تغییرات شگرفی در بلندمدت داشت. در حالی لزوم اجرای اصلاحات ساختاری در اقتصاد بیش از پیش احساس می‌شود که حتی پیش بینی نتیجه انتخابات آمریکا می‌تواند در کوتاه مدت نرخ ارز، طلا و خودر را تغییر دهد.

تاثیرپذیری بازارهایی، چون سکه و ارز و طلا از نتیجه انتخابات با تاثیر آن بر کلیت اقتصاد ایران دو موضوع مختلف است. برخی از کارشناسان معنقدند بازار‌ها در کوتاه‌مدت تحت تاثیر انتخابات قرار می‌گیرند.

اما اینکه در بلندمدت این انتخابات چه اثری دارد و آیا اصلا این انتخابات برای ایران مهم و اثرگذار است یا نه، دو دسته دیدگاه وجود دارد؛ دیدگاهی که می‌گوید این انتخابات مهم‌ترین انتخابات امریکا برای ایران است، چون آینده مذاکره ایران و امریکا را مشخص می‌کند؛ و دیدگاه دومی که معتقد است این بی‌اثرترین انتخابات آمریکا برای ایران است، بایدن یا ترامپ هر کدام که بر سر کار بیایند، از مذاکره خبری نیست و شرایط تغییری نمی‌کند. ایران باید خودش ساختارهایش را اصلاح کند.

این دو دیدگاه البته در یک نقطه به هم می‌رسند آن هم اینکه، تحریم‌ها و سیاست‌های خارجی بخشی از مشکلات اقتصاد ایران است و بخش مهم‌تر مشکلات ساختاری و داخلی است و تا آن‌ها بهبود پیدا نکند، نمی‌توان به تغییر کلی شرایط امید داشت.

در همین رابطه اله وردی رجایی سلماسی بنیانگذار بانک سامان در خصوص تاثیر پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران اظهار کرد: اگر انتخاب بایدن در انتخابت آمریکا قطعی شود، فشار آمریکا بر اقتصاد ایران کمتر خواهد بود.

وی افزود: بایدن قبل از انتخابات مطرح کرده بود که به برجام باز می‌گردد و اولین اقدامی که بایدن در ۱۰۰ روز ریاست خود انجام می‌دهد، برگشتن به برجام است، اما این به این معنی نیست که با بازگشت آمریکا به برجام، تمام روابط به خوبی صورت گیرد.

بنیانگذار بانک سامان اظهار کرد: مشکلی که بانک‌های ایرانی در روابط بانکی خود دارند این است که نقل و انتقالات پول است و راه برای نقل و انتقال پول از حساب‌های بانکی را هموار می‌کند.

وی بیان کرد: اگر در این انتخابات ترامپ انتخاب می‌شد مشکلات اقتصادی ایران تا ۴ سال دیگر ادامه دار می‌شد و با ریاست بایدن تا ۱۰۰ روز اول ریاست خود، نقل و انتقالات و واردات و صادرات صورت میگیرد و کسب و کار‌ها رونق بیشتری میگیرد.

سلماسی خاطر نشان کرد: احتمال آنکه آمریکا ETF را هم بپذیرد بسیار بالاست و در این صورت تمام ذخایر ارزی که در خارج ار کشور وجود دارد آزاد می‌شود.
 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: