رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل:
کد خبر: ۳۴۱۷۷۷
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
0
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل عنوان کرد: روند نزولی قیمت دلار موجب شده قیمت خودرو در حاشیه بازار نیز روند نزولی بگیرد طوری که طی سه هفته اخیر قیمت انواع خودرو ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پول نیوز، در حالی که طی یک هفته اخیر قیمت برخی از خودروها، حتی ارزان قیمت‌ترین خودروهای بازار تا محدوده بیست میلیون تومان کاهش یافته بود اما شمار فروشندگان با افزایشی محسوس مواجه نگردید.
برخی معامله گران معتقدند ریزش قیمت ها در بازار اتفاقا به تعمیق رکود منجر شد چرا که بسیاری معتقدند قیمت ها با کاهش بیشتر قیمت ارز می تواند دستخوش کاهش بیشتر شود.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل نیز گفته است در صورت افت نرخ ارز، قیمت خودرو باز هم ارزان خواهد شد؛ به گفته این فعال بازار، خودرو همچنان با قیمت‌های فعلی مشتری ندارد و مردم کماکان منتظر ریزش قیمت‌ها هستند.
 
وی افزود: البته فقط نرخ خودرو پایین نیامده بلکه همه کالاهای سرمایه‌ای و مرتبط با ارز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. در صورت ریزش قیمت ارز، قیمت خودرو نیز به صورت مستقیم کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، به قیمت برخی از خودروها در بازار امروز اشاره کرد و ادامه داد: نگاهی به وضعیت امروز بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به آخرین روز معاملات هفته پیش تغییر چندانی نداشته است؛ بر اساس آگهی‌های امروز سایت‌های فروش اینترنتی قیمت پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۴میلیون، پراید۱۳۱ حدود ۱۰۵میلیون و پراید۱۳۲ تقریبا ۱۰۹میلیون تومان اعلام شده است. در هفته گذشته نیز قیمت ها نوسانی یک تا دو میلیون تومانی را بیشتر یا کمتر از قیمت های اعلامی امروز شاهد بود. قیمت پژو جی ال ایکس همچنان در یک قدمی ۲۰۰ میلیون تومان در فایل‌ها اعلام شد . هر دستگاه پژو جی ال ایکس در محدوده قیمتی ۱۹۵ میلیون و هر دستگاه پژو پارس ساده ۲۱۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

موتمنی گفت: البته قفل معاملات همچون دو ماه گذشته هنوز باز نشده است و زمانی که قیمت ارز در کانالی ثابت بماند، معاملات در بازار شروع می‌شود زیرا فردی که قصد فروش دارد می‌داند که در صورت فروختن، دیگر توان خرید ندارد و همچنین کسی که قصد خرید دارد می‌داند که همچنان قیمت‌ها غیرواقعی است و احتمال ریزش وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: