April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۱۸۳۰
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
0
رییس سازمان بورس در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای تهران و اینکه آیا معاملات بورس هم تعطیل می‌شود یا خیر، پاسخ داد.
احتمال تعطیلی بورس در هفته آینده + جزئیات
به گزارش پول نیوز، حسن قالیباف اصل با اشاره به اینکه فعلا حرفی از تعطیلی بانک‌ها مطرح نشده است، گفت: قرار است بانک‌ها با حداقل نیرو کار خود را ادامه دهند و به تبع آن بازار سرمایه نیز تعطیل نمی‌شود.

به گفته وی در صورتی که تعطیلی بانک‌ها توسط هیئت دولت به طور رسمی اعلام شود، بورس هم تعطیل خواهد شد.
 
قالیباف با بیان اینکه در بخش‌های مختلف قانون بازار اوراق بهادار به بازارگردان‌ها اشاره شده است، توضیح داد: در دو دستورالعمل "پذیرش اوراق بهادار در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران" و "پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران"، ناشران به داشتن حداقل یک بازارگردان مکلف شدند. این دو دستورالعمل مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این دستورالعمل‌ها اخیرا بازنگری شدند و اجبار فوق نیز در آن‌ها قرار گرفته است، در نتیجه عملیات بازارگردانی فقط برای ناشران جدید محدود شده بود، اما در "آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران" که در شهریور ماه امسال توسط شورای عالی بورس مصوب شده، همه ناشران مکلف به ایجاد یا استفاده از عملیات بازارگردانی شده اند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه این سازمان به صورت مستمر و جدی از طرف بورس‌ها پیگیر این موضوع خواهد بود، گفت: ناشرانی که از تکالیف خود سرباز زنند، مشمول جرایم و مجازات‌های مقرر در فصل ششم "قانون بازار اوراق بهادار" و "قانون توسعه ابزار‌ها و نهاد‌های مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی" می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: