April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۱۸۸۶
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
0
یک کارشناس سیستم بانکی اظهار کرد: انتخاب دولت در تزریق نقدینگی به کسب و کار‌ها انتخاب بین بد و بدتر است که اگر این حجم از نقدینگی را به کسب و کار‌ها تزریق کند باعث ایجاد تورم بسیاری می‌شود، اما اگر این کار را نکند باعث از بین رفتن و تضعیف چرخه اقتصادی در کشور می‌شود.
تولیدی//// منتشر نشود//// انتخاب دولت میان بد و بدتر است/ تزریق نقدینگی بهترین راهکار برای حمایت از کسب و کار‌های نوپا در کرونا
به گزارش پول نیوز، با شیوع ویروس کرونا در ایران و تعطیلی بسیاری از کسب و کار‌ها مالیات ستانی از آن‌ها هم در سال جاری با مشکل مواجه خواهد شد و این مسئله دولت را در حوزه درآمد‌های مالیاتی با مشکل مواجه خواهد کرد.

اما بهترین راهکار برای حل این مسئله چیست و چه اقداماتی باید انجام داد تا هم اصناف و کسب و کارها مالیات خود را پرداختند کنند و هم دولت به منابع درآمدی خود در سال جاری دست یابد.

در همین رابطه عبدالحمید انصاری کارشناس سیستم بانکی اظهار کرد: بر اساس آمار منتشر شده این طور که به نظر می‌رسد فضای اقتصادی در کشور ما نسبت به کشور‌های دیگر، از آسیب پذیری کمتری برخوردار است به طوری که آمار جانباختگان هم در کشور ما بسیار کمتر از سایر کشور‌ها است و خروج از تبعات این ویروس هم بسیار راحت‌تر از سایر کشور‌ها است.

وی در ادامه بیان کرد: بیشترین آسیب در شیوع ویروس کرونا، به کسب و کار‌های کوچک و نوپا می‌رسد. کسانی که کار‌های سازمان یافته‌ای ندارند و به تشکیلاتی وابسته نیستند، بیشترین آسیب را می‌بینند و دولت هم از این کسب و کار‌ها حمایت ویژه‌ای کرده است و امیدواریم که این حمایت‌ها ادامه دار باشد و کمی از این آسیب کسب و کار‌ها را جبران کند.

انصاری خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای حمایت از این کسب و کار‌ها و به حرکت افتادن چرخ اقتصاد در شرایط فعلی، تزریق نقدینگی است، اما باید این تزریق پول با یک سازوکاری درست و برنامه ریزی شده باشد تا این کسب و کار‌ها به حالت عادی برگردند.

عبدالحمید انصاری در پاسخ به این سوال که آیا تزریق نقدینگی بهترین راهکار برای حمایت از کسب و کار‌های نوپا در شرایط کرونایی کشور است، بیان کرد: دولت راهکاری جز تزریق نقدینگی ندارد و مجبور به چنین کاری شده است.

وی افزود: انتخاب دولت در تزریق نقدینگی به کسب و کار‌ها انتخاب بین بد و بدتر است که اگر این حجم از نقدینگی را به کسب و کار‌ها تزریق کند باعث ایجاد تورم بسیاری می‌شود، اما اگر این کار را نکند باعث از بین رفتن و تضعیف چرخه اقتصادی در کشور می‌شود که باید در چنین شرایطی هر کدام که آسیب کمتری می‌رساند را انتخاب کند و تزریق نقدینگی و ایجاد تورم آسیب کمتری نسبت به ضعف چرخه اقتصادی در کشور وارد می‌کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: