April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۱۹۷۲
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
0
رییس سازمان بورس با اشاره به تسهیل شرایط برای بانک‌ها جهت سهامداری در تامین سرمایه‌ها توسط بانک مرکزی گفت: این اتفاق می‌تواند منجر به توسعه نهاد‌های مالی و تنوع خدمات قابل ارائه در بورس شود.
مصوبات جدید منجر به توسعه نهاد‌های مالی و بانک‌ها می‌شود
به گزارش پول نیوز، حسن قالیباف اصل با اشاره به مصوبات جدید شورای عالی بورس به ایرنا گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بورس با حضور رئیس بانک مرکزی، مقرر شد بانک مرکزی شرایط را برای بانک‌ها جهت سهامداری در شرکت‌های تامین سرمایه تسهیل کند.

وی افزود: در بند ب ماده ۱۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب سال ۹۶ مقرر شد تاسیس آن دسته از شرکت‌های تامین سرمایه که دارای سهامدار بانکی هستند، نیازمند اخذ مجوز از بانک مرکزی باشد.

قالیباف اصل ادامه داد: این اتفاق می‌تواند منجر به توسعه نهاد‌های مالی و نیز تنوع خدمات قابل ارائه در بازار سرمایه شود. در صورتی که یکی از بانک‌ها به دنبال تقاضای تاسیس شرکت تامین سرمایه است می‌تواند درخواست تاسیس چنین شرکتی را به بانک مرکزی ارائه کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: