رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس:
کد خبر: ۳۴۲۰۰۱
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
0
رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس گفت: با تخلیه تورمی، آثار و تبعات آن در طرح مسکن مهر مقداری پررنگ‌تر از سایر حوزه‌ها خواهد بود.

به گزارش پول نیوز، قیمت واحدهای مسکن مهر شهر پردیس به تأسی از ریزش قیمت دلار طی هفته‌های اخیر تا ۱۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

کاهش قیمت دلار  بازار پر تقاضا و پر از دلال مسکن مهر شهر پردیس را تحت تاثیر مثبت قرار داده است. تا پیش از ریزش نرخ دلار واحدهای مسکن مهر آماده سکونت در فازهای متعدد پردیس با قیمت‌های بعضا بالای یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد.

به‌عنوان مثال در فاز ۹ جدید قیمت یک واحد مسکونی با تمام امکانات ۹۵۰ تا یک میلیارد تومان بود. در فاز ۱۱ قیمت واحدهای کوزو نیز بین ۹۰۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان بود. در فاز ۸ نیز واحدهای ۱۰۵ تا ۱۲۰ متر مربعی با قیمت بین ۹۵۰ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان (واحد تکمیل شده و به اصطلاح فول) خرید و فروش می‌شد.

این در حالی است که طی دو هفته اخیر و با ریزش قیمت دلار  و سایر ارزها، بازار مسکن مهر شهر پردیس تحت تاثیر مثبتی برای مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. بر این اساس واحدهای مسکن مهر فاز ۸ بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. در این فاز کاهش قیمت حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده است.

علی مختاری آذر رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس در خصوص کاهش قیمت مسکن به ویژه مسکن مهر، اظهار کرد: با توجه به اثرات وضعی و تبعی که بازارهای موازی سرمایه با یک دیگر دارند، بازار مسکن نیز از این نوسانات هفته‌های گذشته بی‌تأثیر نبوده و در آینده نیز منفعل نخواهد بود.

وی گفت: این نوسانات در بازار مسکن استان تهران طی هفته‌های اخیر شاهد کاهش نسبی تقاضا برای خرید همراه بوده و از آنجائی که قیمت کالا و خدمات بیش از سایر مؤلفه‌های تعیین کننده قیمت، متأثر از دو پارامتر اساسی «عرضه و تقاضا» است طبیعتاً به دلیل کاهش تقاضا با کاهش قیمت نیز روبه‌رو بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و رسته‌های همگن شهرستان پردیس افزود: اما مقوله مسکن مهر، که با فلسفه بهبود کیفیت زندگی، بد مسکن‌ها و خانه‌دار کردن افراد بدون مسکن با حمایت مادی و معنوی دولت به وجود آمده و فارغ از تمام نقاط مثبت و منفی آن به دلیل داشتن شرایط بسیار خاص خود چه از نظر اسنادی و چه از نظر شیوه معاملات آن و مهم‌تر از همه ممنوع بودن معاملات آن تا چند سال قبل، متأسفانه بازار منحصر به فرد زیرزمینی به موازات بازار ملک عادی با سبک و سیاق خاصی برای خود ایجاد کرد.

مختاری آذر ادامه داد: این فعالیت‌های زیرزمینی امکان نظارت و ساماندهی و یا هم تراز کردن آن با بازار ملک متعارف را به گونه‌ای خاص، سخت و غیرممکن کرد و از همان ابتدا بازاری لجام گسیخته و ساختار گریز پایه‌ریزی شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و رسته‌های همگن شهرستان پردیس تصریح کرد: در طی سال‌های گذشته همواره بنابه دلایل ذکر شده بیشتر نوسانات قیمت در حوزه مسکن مهر اتفاق افتاده است، کمااینکه اکنون نیز بیشترین اُفت قیمت در حوزه مسکن مهر بوده و این رقم با بررسی‌های میدانی انجام گرفته است و تاکنون به صورت میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت‌های مسکن مهر به نسبت ماه‌های پیش کاهش یافته است.

مختاری آذر در خصوص اینکه آیا این کاهش قیمت‌ها استمرار خواهد داشت یا خیر، گفت: اساساً پیش‌بینی در حوزه‌های اقتصادی بر پایه اطلاعات و داده‌هایی است که از قبل نسبت به همان موضوع و در خصوص واکنش به تغییرات در دسترس داریم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: