کد خبر: ۳۴۲۰۰۲
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
0
خرده فروشی در آمریکا ۰.۳ درصد در ماه گذشته افزایش یافت که کمترین میزان رشد از زمان آغاز بهبود اقتصادی در ماه مه بود. طبق اطلاعات وزارت اقتصاد آمریکا، خرده فروشی در سپتامبر ۱.۶ درصد رشد داشته است.

خرده فروشی در آمریکا 1.6 درصد رشد کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، خرده فروشی در آمریکا در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار رشد کرد و احتمالاً روند رشد آن آهسته تر هم می شود. اوج دوباره همه گیری ویروس کرونا و کاهش درآمد خانواده ها عامل اصلی این شرایط است چون بسیاری از بیکاران در آمریکا حمایت مالی دولت را هم از دست داده اند.

در حالی که اطلاعات روز سه شنبه نشان می‌داد تولید کارخانه‌ای در آمریکا در ماه گذشته شدت گرفته، ولی رقم تولید هنوز هم بسیار پایین‌تر از سطح قبل از بحران کروناست و شیوع گسترده ویروس کرونا احتمالاً بیش از این تولید را مختل می‌کند. این بحران بهداشتی و ضعف اقتصادی بزرگترین چالش‌های پیش روی جو ‌بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خواهد بود.

بایدن در روز دوشنبه از کنگره خواست یک بسته حمایتی دیگر طی بحران کرونا تصویب کند. بعید است این اتفاق قبل از سوگند ریاست جمهوری او در بیستم ژانویه بیفتد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز سه شنبه گفت بهبود اقتصادی این کشور آهسته شده و نیاز به حمایت سیاست‌های پولی و مالی دارد.

خرده فروشی در آمریکا 0.3 درصد در ماه گذشته افزایش یافت که کمترین میزان رشد از زمان آغاز بهبود اقتصادی در ماه مه بود. طبق اطلاعات وزارت اقتصاد آمریکا، خرده فروشی در سپتامبر 1.6 درصد رشد داشته است.


مصرف‌کنندگان خودروهای موتوری کمتری نسبت به ماه گذشته خریداری کرده‌اند. فروش لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، لوازم ساختمانی و تجهیزات باغبانی افزایش داشته است، ولی خانواده‌ها هزینه های خود در کالاهای ورزشی و تفریحات، لباس، مبلمان، نوشیدنی‌ها و غذا خوردن در رستوران را پایین آورده‌اند.

اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند خرده‌فروشی در ماه اکتبر 0.5 درصد افزایش یابد. خرده فروشی در این ماه 5.7 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و از سطح ماه فوریه یعنی زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا تقاضا را از خدمات به سمت کالاها تغییر داد، بالاتر بوده است.

سهام وال استریت بسیار پایین‌تر معامله می شود و ارزش دلار در برابر سایر ارزهای مهم دنیا پایین آمده است. قیمت اوراق بهادار خزانه داری آمریکا افزایش یافته است.

محدودیت‌های جدید اعمال شده و دوری مصرف‌کنندگان از مکان‌های پرجمعیت مثل کافه‌ها و رستوران ها، باز هم هزینه را پایین‌تر آورده و موج جدیدی از بیکاری را ایجاد می‌کند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: