کد خبر: ۳۴۲۰۸۴
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
0
اخیرا اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد سرکرده جدید داعش، قبلا با عناصر اطلاعاتی آمریکا همکاری داشته است.
افشای اطلاعاتی تازه درباره سرکرده جدید داعش
به گزارش پول نیوز، اسناد نظامی ایالات متحده آمریکا، اطلاعات تازه‌ای درباره سرکرده جدید گروه تروریستی داعش فاش کرده است.

شبکه خبری «الفرات» عراق گزارش داد، این اسناد که از درجه محرمانگی خارج شده است، نشان می‌دهد که «میر محمد سعید عبد الرحمن المولى» معروف به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش، به ده‌ها نفر از عناصر داعش در عراق خیانت کرده است.

بر اساس این اسناد، سرکرده جدید داعش در جریان بازجویی در سال ۲۰۰۸، اطلاعات محرمانه‌ای از عناصر این گروه در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده بود. وی در آن زمان، در زندان «بوکا» عراق زندانی بود که تحت کنترل آمریکا قرار داشت.

در زندان بوکا بود که آمریکایی‌ها موفق شدند عناصر تروریستی داعش را تربیت کرده و پرورش دهند. در واقع هسته اصلی داعش در این زندان شکل گرفت.

به گزارش الفرات، از بین ۶۶ گزارش متعلق به بازجویی‌های القرشی که وزارت دفاع آمریکا انجام داده بود، فقط سه مورد فاش شده است. بر اساس این گزارشها، اطلاعات جدیدی درباره القرشی فاش شد.

با وجود این حجم از همکاری سرکرده داعش با واشنگتن، وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که ۱۰ میلیون دلار به عنوان پاداش برای کسانی در نظر گرفته است که اطلاعاتی از القرشی در اختیار داشته باشند.

بنا بر این گزارش، القرشی قبول کرده بود که با بازجو‌های سرویس اطلاعات آمریکا همکاری کند. وی در جریان بازجوییها، نام ۸۸ نفر از عناصر تروریست همکاری خود را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داد.

القرشی همچنین اطلاعاتی درباره عملیات‌ها آدم‌ربایی و ترور فاش کرد، ولی هر گونه دست داشتن در عملیات‌های حمله به نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در سال ۲۰۰۳ در عراق را انکار کرد.

اعترافات القرشی همچنین نشان داد که چگونه داعش تشکیل شده و چگونه توانسته است پس از افزایش نیرو‌های آمریکایی در عراق در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، خود را تقویت کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: