April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۲۱۳۷
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
0
یک کارگزاری با بررسی آخرین وضعیت بازار‌های جهانی و ارز و اثر چند محرک مثبت، وضعیت بورس و دو گروه بزرگ و کوچک در اولین هفته آذر پیش بینی کرد.
رشد کنونی بورس شاید با افت روبرو شود!
به گزارش پول نیوز، اولین روز و هفته آذر در حالی با حضور شاخص در نیمه کانال ۱.۳ میلیون واحدی و امیدواری فعالان به بهبود اوضاع شروع می‌شود که کارگزاری آبان درباره شرایط روز‌های قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با روندی متفاوت، رشد قابل قبولی را تجربه کرد و از فضای افت چند ماه اخیر فاصله گرفت.

رشد قیمت‌ها در بازار‌های کالایی از نفت تا فلزات اساسی، هماهنگی بیشتر ارکان اجرایی و افت تقاضا در بازار‌های موازی از عمده دلایل اقبال به بازار سهام در هفته گذشته بود.

در بازار‌های جهانی هم، رشد قیمت محصولات فلزات اساسی و نفت ادامه دار شد و علاوه بر احتمال گشایش‌های تجاری پس از نتایج انخابات آمریکا، امید به پایان یافتن بحران بیماری کرونا در سال آینده و البته چشم انداز تورمی موجود، بازار‌ها را با رشد همراه کرده و به نظر می‌رسد به خصوص در بازار‌های کالایی این افزایش تقاضا ادامه دار باشد.

بازار ارز، اما شاهد افت کم شیب قیمت‌ها بود و احتمالا این روند ادامه دار باشد.

در بازار سهام نیز به نظر می‌رسد رشد قیمت‌ها ادامه داشته باشد و با توجه به تمایل تصمیم گیرندگان به ساماندهی بازار پول و نرخ بهره، چشم انداز جذب نقدینگی توسط بازار سهام مثبت ارزیابی می‌شود. رشد قیمت‌های جهانی، تمایل به بهبود روند قیمتی در شرکت‌های حاضر در صندوق پالایش یکم و گزارش‌های فعالیت ماهانه نماد‌ها، می‌تواند از محرک‌های بازار سهام در گروه‌های بزرگ باشد.

در گروه‌های کوچک‌تر احتمالا روند تک نماد‌ها قابل توجه باشد و چرخش نقدینگی در بین گروه‌ها می‌تواند نوسانات مثبتی را در نماد‌های با سرمایه پایین‌تر ایجاد کند.

به صورت کلی، بازار سهام رفته رفته از فضای بحرانی چند ماه اخیر فاصله می‌گیرد و به مرور می‌توان به تحلیل محور شدن حرکت فعالین در بازار خوش بین بود. رشد کنونی بازار در روز‌های میانی هفته می‌تواند با افت سرعت همراه شود که البته موضعی طبیعی است به ایجاد تعادل در بازار کمک خواهد کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: