April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز عملکرد بازار در هفته اول و دوم آذر ماه را مورد بررسی قرار داد؛
کد خبر: ۳۴۲۴۱۰
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
0
با توجه به رشد پیاپی شاخص بورس در هفته جاری، بازار در آخرین روز از هفته با کمی اصلاح به کار خود پایان داد.
تولیدی جمعه//// منتشر نشود//// صعود پیاپی شاخص خوشحالی سهامداران را رقم زد/ صعود ۱۰ هزار واحدی شاخص در آخرین روز از هفته
به گزارش پول نیوز، در ادامه نگاهی به روند افت و خیز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت داشته ایم که از نظر می‌گذرد:

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه ۱ آذر ماه، با افزایش ۲۱ هزار و ۲۳۵ واحدی به رقم عدد میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۳۶ واحد رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز ۲۳۰۳ واحد رشد کرده و به رقم ۳۸۳ هزار و ۵۷۸ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۶۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

روز پس از آن نیز شاخص کل بورس تهران ۷۶۸۸ واحد کاهش یافت و رقم یک میلیون و ۳۵۸ هزا ر واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۸۸۸ واحد کاهش به رقم ۳۸۲ هزار و ۶۸۴ واحد رسید. معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۴۹ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادر ملو و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۳ آذر ماه با ۱۶ هزار و ۶۹۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۹۲۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۸۷ هزار و ۶۱۴ واحد رسید. معامله گران یک میلیون معامله به ارزش ۱۱۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال انجام دادند. پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت تهران و بانک ملت نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. همچنین سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه گذاری سیمان تامین نماد‌های پربیننده بورس بودند.
 
شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات روز پس از آن با عرضه نماد‌های بزرگ با ۱۸۵۹۷ واحد افت خاتمه یافت. اما شاخص هم‌وزن با رشد ۲۹۶۳ واحدی همراه شد. شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بازار سرمایه با ریزش ۱۸ هزار واحدی (معادل ۱.۳- درصد کاهش) در سطح یک میلیون و ۳۵۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن، اما سبزپوش ماند و با صعود ۲۹۰۰ واحدی، رقم ۳۹۰ هزار و ۵۷۰ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۶ هزار و ۳۹۸ واحد رسید. «فارس»، «فملی»، «فولاد»، «شستا»، «کگل» و «وامید» تاپیکو نماد‌هایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را در شاخص داشتند و «شپنا»، «خودرو»، «شستا» سه نماد پرتراکنش بودند.

شاخص بورس در پایان معاملات هفته جاری با ۱۰ هزار و ۶۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۵۵۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۹۵ هزار و ۱۲۹ واحد رسید. معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۵۶ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال انجام دادند. سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، بانک تجارت و فولاد خوزستان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، سایپا، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس نماد‌های پربیننده این بازار بودند.
 
شاخص بورس در ۸ آذر ماه و اولین روز از هفته با رشد ۲۳ هزار واحدی در پایان معاملات به عدد ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید همچنین شاخص کل هم وزن نیز با ۴۸۳۷ واحد رشد به عدد ۳۹۹ هزار واحدی رسید. نماد‌های شستا، خودرو، خساپا، فولاد، فملی، شپنا و وبصادر از پر تراکنش‌های بازار بودند. نماد‌های شستا، خودرو و شبندر بیشترین افت را در بازار داشتند و نماد‌های فولاد، تجارت و پارس و حکشتی از نماد‌های تاثیر گذار در رشد شاخص بودند.

روز پس آن نیز شاخص با ۳۶ هزار و ۴۲۵ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۹۳۰۵ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۱۰ هزار و ۸۳۵ واحد رسید. معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۶۰ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر، ایران خودرو، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، ایران خودرو، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران و پالایش نفت تهران نماد‌های پربیننده این بازار بودند. شاخص کل فرابورس هم با ۵۱۳ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۶ واحد رسید. در این بازار ۸۰۹ هزار معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال انجام شد.
 

شاخص بورس در ۱۰ آذر ماه با بیش از ۳۸ هزار واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحدی رسید. شاخص هم وزن ۶۹۴۲ واحد رشد کرد. نماد‌های شستا، خودرو، شپنا، وتجارت، برکت، فولاد و شبندر از پر تراکنش‌های بازار بودند. همچنین نماد‌های فارس، شستا، تاپیکو و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند. نماد‌های تاپیکو، وملی، وتوکا، خگستر و خزامیا بیشترین تقاضا و نماد‌های پدرخش، ثاباد، و خودرو با بیشترین عرضه همراه بودند. همچنین در فرابورس نماد‌های شغدیر، کگهر، دی، بکهنوج بیشترین تقاضای خرید را نشان می‌دهند.

شاخص بورس در ۱۱ آذر ۹۹ با ۷۷۳۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۲۱۱۴ واحد افزایش به رقم ۴۱۹ هزار و ۹۰۷ واحد رسید. در روز سه شنبه دو میلیون معامله به ارزش ۱۶۲ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند و سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، تولید نیروی برق آبادان و مخابرات ایران نماد‌های پربیننده این بازار بودند. شاخص کل فرابورس هم با ۱۰۷ واحد افزایش رقم ۱۸ هزار و ۳۶۹ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۷۴ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال انجام دادند. پتروشیمی مارون و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاری صبا تامین، صنعتی مینو و بانک دی نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

شاخص بورس در آخرین روز از هفته بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۳۰۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۶۹۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۷۳ واحد قرار گرفت. بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام به نام نماد‌های معاملاتی بانک ملت، معدنی و صنعت یگل گهر و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مخابرات ایران و بانک پارسیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: