April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۲۷۱۴
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
0
مدیرعامل بیمه امید عنوان کرد: در ایران سندیکای بیمه گران جوابگو نیست، چون فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران با کشور‌های دیگر متفاوت است و علت آن هم به بلوغ نرسیدن کامل آن‌ها است.
تولیدی//// منتشر نشود//// عملکرد خوب بیمه مرکزی در انجام وظایف خود//  نرخ شکنی شرکت‌های بیمه کار خلافی نیست
به گزارش پول نیوز، علی اکبر اکرامی مدیرعامل بیمه امید درباره نرخ شکنی‌ها در صنعت بیمه گفت: در ایران سندیکای بیمه گران جوابگو نیست، چون فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران با کشور‌های دیگر متفاوت است و علت آن هم به بلوغ نرسیدن کامل آن‌ها است.

وی افزود: کار گروهی یا همان team work در ایران بسیار سخت است و هیچ کسی در ایران حاضر به همکاری با یکدیگر نیست و مردم کار‌های تک نفره را ترجیح می‌دهند؛ بر این اساس است که سندیکای بیمه گران عملکرد قابل قبولی نداشته که علت آن هم ناشی از فرهنگ ایران است.

مدیرعامل بیمه امید در ادامه عنوان کرد: در سندیکای بیمه گران ایران جلساتی گذاشته و مقرر شد به اندازه پرتفوی شخص ثالث، همه شرکت‌ها از این کنسرسیومی که تشکیل شده بود سهم بدهند که امیدواریم این کار صورت گیرد.


بیشتر بخوانید:

توانگری مالی شرکت‌های بیمه چه اهمیتی دارد؟



وی در ادامه درباره چرایی نرخ شکنی شرکت‌های بیمه در ایران گفت: نرخ شکنی شرکت‌های بیمه کار خلافی نیست، چون فقط در بیمه شخص ثالث، نرخ تعیین شده است، بنابراین، چون نرخ تعیین شده‌ای برای سایر رشته‌های بیمه‌ای در کشور وجود ندارد، شرکت‌ها هم رقابت منفی با یکدیگر را آغاز کرده اند که در آخر هم متضرر می‌شوند.

این فعال در صنعت بیمه عنوان کرد: بیمه مرکزی ناظر بر کار‌هایی است که بر اساس آیین نامه و قانون باشد. شرکت‌های بیمه غیر قانونی کار نمی‌کنند و چون سایر بیمه‌ها در کشور نرخ تعیین شده‌ای ندارند، بیمه مرکزی هم نمی‌تواند روی نرخ شکنی شرکت‌های بیمه فشار بیاورد و فقط سهامداران شرکت‌های بیمه می‌تواند از آن‌ها ایراد بگیرند که چرا کم سود کرده اید و این رشته زیان ده بوده است و دلیل آنکه شرکت به این سمت رفته است را از آن‌ها بخواهند.

وی افزود: بیمه مرکزی در نسبت‌ها و ضریب خسارت می‌تواند ار نظر قانونی ایراداتی از شرکت‌های بیمه بگیرد، اما خیلی نمی‌تواند ایراد وارد کند، چون شرکت‌ها ارکانی تحت عنوان مجامع، سهامدار و هیئت مدیره و مدیرعامل دارند در نتیجه بیمه مرکزی هم تقصیری ندارد، چون سهامداران و هیات مدیره باید به مدیرعامل فشار بیاورند که نرخ شکنی نکنند.

اکرامی اظهار کرد: توسعه اقتصادی در کشوری که فضای آن بسته باشد، رونق نمی‌گیرد و فضای کشور ما با تحریم‌های آمریکا بسته شده است. وقتی این رونق صورت نمی‌گیرد بازار ما هم این پتانسیل را ندارد و چون پتانسیل ندارد می‌خواهند این شرکت‌های بیمه را به هر نحوی حفظ کنند و برای حفظ بقای خود به پرتفوی یکدیگر چنگ می‌زنند و نرخ شکنی از آنجا شروع می‌شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: