April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
مدیرعامل بیمه پاسارگاد خبر داد:
کد خبر: ۳۴۲۷۷۵
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
0
مدیرعامل بیمه پاسارگاد گفت: ضریب نفوذ بیمه عمر با تکیه بر روند کنونی طی سال های آتی افزایش خواهد یافت.

معصوم ضمیری

به گزارش پول نیوز، بیمه پاسارگاد به منظور عرضه خدمات بیمه‌های در زمینه بیمه‌های زندگی و غیرزندگی و کسب سود متوازن و همسو با مصالح و منافع ملی توسط گروه مـالی پاسـارگاد تأسیس شده است.

بیمه پاسارگاد در تـاریخ ۱۳۸۵/۱۱/۱۸ با سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریال که ۵۰ درصد آن پرداخت شده بود، در اداره ثبت شرکت­ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

بیمه پاسارگاد برنامه ریزی جامع به منظور دستیابی به ترکیب مناسب پرتفوی در بیمه‌های اشخاص، اموال و مسئولیت، برقراری روش‌های مناسب به منظور تسریع در امر پرداخت خسارت و ترویج روش‌های پیشگیری از وقوع خسارت به بیمه گذاران، گسترش بیمه‌های اتکایی (قبولی) و همچنین دریافت پوشش‌های بیمه اتکایی برای ریسک‌های بزرگ، توسعه و ترویج خدمات بیمه‌ای در سطح جامعه به منظور دستیابی به سهم مطلوب از بازار بیمه کشور، طراحی و عرضه محصولات بیمه‌ای جدید با توجه به نیاز‌های جامعه، برقراری روش‌های مناسب ارزیابی ریسک در جهت انتخاب مطلوب پرتفوی، سازماندهی و توسعه شبکه فروش به منظور ارائه خدمات مطلوب و گسترده در سراسر کشور، بهره برداری مناسب از ذخایر و اندوخته‌های شرکت با حضور فعال در بازار پول و سرمایه کشور را جزو اهداف خود قرار داده است.


بر اساس این گزارش، حق بیمه تولیدی صنعت بیمه و حق بیمه سرانه در سال ۱۳۹۸ به ترتیب مبلغ ۴۵۴/۴ هزار میلیارد ریال و ۵/۵ میلیون ریال و ضریب نفوذ بیمه نیز در این سال، ۲/۴ درصد بوده است. همچنین حق بیمه تولیدی صنعت بیمه و حق بیمه سرانه تا پایان مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب مبلغ ۵۹۰/۹ هزار میلیارد ریال و ۷/۱ میلیون ریال و ضریب نفوذ بیمه نیز در این سال، ۲/۵ درصد بوده است.

در همین رابطه معصوم ضمیری مدیرعامل بیمه پاسارگاد با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور ما «ظاهرا» نسبت به سایر کشور‌ها کمتر است، گفت: باید توجه کنیم در کشور ما، پوشش‌های بیمه‌ای توسط چندین مرجع مختلف مانند بیمه‌های بازرگانی، تامین اجتماعی، صندوق بیمه‌های کشاورزی و ... ارائه می‌شود، اما ضریب نفوذ بیمه که به صورت عام اعلام می‌شود، تنها بر اساس حق بیمه ‎های بازرگانی است.


وی افزود: در بسیاری از کشورها، همه حق بیمه‌ها برای محاسبه ضریب نفوذ در نظر گرفته می‌شود، بنابراین ضریب نفوذ بیمه نسبت به عدد محاسبه شده در کشور ما بیشتر است.
 

بیشتر بخوانید: افزایش ضریب نفوذ بیمه با توجه به تحولات اقتصادی کشور


 

بیمه پاسارگاد و بیمه عمر

 
ضمیری با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر، ضریب نفوذ بیمه پاسارگاد رشد کرده است، این روند را ناشی از توسعه روزافزون بیمه‌های عمر دانست و خاطرنشان کرد: با ادامه روند کنونی در حوزه بیمه‌های عمر، در سال‌های آینده ضریب نفوذ بیشتر هم می‌شود.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد به لزوم توسعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی به منظور آگاه‌سازی بیشتر مردم با مزایای بیمه اشاره کرد و گفت: شرایط کنونی در مقایسه با سال‌های دورتر نشان می‌دهد که صنعت بیمه تا اندازه‌ای توانسته با مردم آشتی و خدماتش را در بخش‌های مختلف معرفی کند که این موضوع در حوزه بیمه‌های تکمیلی درمان و بیمه‌های عمر بیشتر نمود دارد.

ضمیری با بیان اینکه روند معرفی محصولات بیمه‌ای به مردم، رو به جلو، اما کند است، ادامه داد: اقدامات فرهنگی در این حوزه در حال انجام است، و به ویژه نمایندگان شرکت‌های بیمه به عنوان حلقه واسط میان شرکت‌ها و مردم، در این زمینه به خوبی عمل کرده‌اند.
 

بیشتر بخوانید: توانگری مالی شرکت‌های بیمه چه اهمیتی دارد؟


 
وی تاکید کرد: شخصا معتقدم آشنایی مردم با خدمات بیمه‌ای شرکت‌ها در دهه گذشته خیلی زیاد شده است و اکنون مردم دست‌کم با شرایط عمومی محصولات شرکت‌های بیمه آشنایی دارند.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد، با بیان اینکه تنوع محصولات بیمه‌ای زیاد است، اظهار کرد: مهمترین عامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه، عدم توسعه کافی بیمه‌های عمر است، به طوری که در کشور‌های توسعه یافته بیش از ۵۰ درصد حق بیمه تولیدی به این رشته بیمه‌ای مربوط است، اما در کشور ما این سهم حداکثر ۱۴ درصد است.
 
ضمیری درخصوص ورود شرکت‌های بیمه‌ای جدید به صنعت بیمه، اظهارکرد: درشرکت‌های بیمه‌ای تلاش برای حذف رقیب اتفاق نخواهد افتاد، زیرا سازمانی به نام بیمه مرکزی برآن‌ها نظارت می‌کند و اجازه نمی‌دهد شرکت‌ها وارد بازاری شوند که هدف آن حذف رقیب است.

وی بابیان اینکه بازار بیمه کشور بازار بسیار بزرگی است که نیاز به رقابت تنگاتنگ ندارد، گفت: هرشرکتی می‌تواند با مقداری برنامه ریزی و سرمایه گذاری سهم خودرا از این بازاربردارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: