April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۲۷۸۹
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
0
لاشه نهنگي كه ديروز در ساحل كيش ديده شد، جهت بررسي هاي اوليه و جداسازي اسكلت به ساحل منتقل شد.

به گزارش پول نیوز، مريم محمدي رييس اداره محيط زيست اين سازمان با اشاره به اعزام كارشناس مجرب آبزيان به جزيره كيش جهت نمونه برداري و تعيين علت مرگ گفت : هم اكنون با انتقال لاشه به ساحل مراحل بررسي لاشه نهنك جهت تعيين مشخصات دقيق از جمله ، گونه ، اندازه ، جنس و سن اين آبزي آغاز شده است

به گفته محمدي با تلاش سازمان منطقه آزاد كيش و سازمان محیط زيست ، دكتر صياد شيرازي مدير مركز حفاطت فك خزري صبح فردا پنج شنبه ١٤ آذر جهت نمونه برداري و مطالعات پژوهشي وارد جزيره كيش مي شود.

بر اساس اين گزارش، دومين نهنگ به گل نشسته در سواحل كيش نیز از گونه برايد بوده و طول آن ١٣ متر و ٣٠ سانتی متر است . اين نهنگ كه جنس نر است حدود ٥ تن وزن داشته و بالغ است .

محمدي با بيان اينكه جداسازي لاشه از اسكلت ممكن است چندين روز طول بكشد افزود ؛ پس از انجام فرايند پاك سازي و آماده سازي اسكلت ، امكان انتقال آن به موزه محيط زيست كيش جهت مقاصد آموزشي و پژوهشي ميسر خواهد بود.

در پي پديدار شدن دو نهنگ مرده در سواحل كيش در هفته هاي اخير ، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش ، با ارسال نامه اي به سازمان محيط زيست ، خواستار اعزام گروهي از كارشناسان اين سازمان جهت تعيين علل بروز اين پديده كم سابقه در منطقه و رفع نگراني ساكنان ، گردشگران و فعالان اقتصادي شد؛گروه جدا سازي لاشه از اسكلت نهنگ عصر امروز اين مراحل را آغاز مي كنند .

به گفته کارشناسان، برخورد با کشتی ها، ریزش مواد نفتی، آلودگی صوتی در اقیانوس ها، اکتشاف، تولید و استخراج انرژی از مهم ترین علل مرگ این نهنگ ها در اقیانوس ها است.

گفتني است نخستين لاشه نهنگ گونه برايد جمعه ٣٠ آبان و دومين نهنگ مرده سه شنبه ١١ آذر در سواحل كيش ديده شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: