April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک ملت عنوان کرد:
کد خبر: ۳۴۲۹۰۷
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
0
مدیرعامل کارگزاری بانک ملت اظهار کرد: اگر امنیت و رونق در جامه حاکم نباشد باعث خروج سرمایه مردم از بازار سرمایه می‌شود و در بازار‌های موازی همچون طلا، سکه، ارز و مسکن رقابت می‌کنند و باعث خروج سرمایه از بازار بورس می‌شود.
تولیدی///// منتشر بشود//// رابطه مستقیم رشد شاخص بورس با رونق اقتصادی در کشور
به گزارش پول نیوز، در چند سال اخیر مردم تنها راه پس‌انداز یا حتی سرمایه‌گذاری را سپردن پول‌های خود به بانک می‌دانستند. دلیل آن هم این بود که با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری آشنایی نداشتند. آن‌ها نمی‌دانستند که یک نفر می‌تواند با سرمایه‌گذاری در واحد‌های یک شرکت تولیدی، به اندازه دارایی خود در مالکیت آن شرکت مشارکت کند. یا اینکه به اندازه دارایی خود در یک شرکت سرمایه‌گذاری سهیم شود.

حال سوال مطرح می‌شود که آیا یک فرد عادی می‌تواند با سرمایه اندک خود، در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شریک شود یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است. بازار سرمایه به ویژه بازار بورس این امکان را فراهم می‌کند تا هر فرد به میزان دارایی و سرمایه‌ای که در دست دارد در یک یا چند شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری کند و در سود آن شرکت‌ها سهیم شود.

ورود مردم به بازار بورس، نقش بسیار زیادی در رونق اقتصادی دارد، زیرا با این کار منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه فعالیت‌ها تأمین شده و در نتیجه رونق کسب و کار، اشتغال زایی و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت. اما حتماً این سوال برای شما ایجاد شده است که سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام شرکت‌ها برای سرمایه گذاران چه نفعی دارد؟ در پاسخ باید گفت مهمترین مزایای بورس برای سرمایه گذاران، کسب درآمد، امنیت و شفافیت در سرمایه گذاری و حفظ سرمایه در مقابل تورم است.

در همین رابطه مهدی پورستار، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک ملت در خصوص چشم انداز این بازار و بهترین روش برای ورود مردم به بازار بورس گفت: فضای بورس به چند شاخص بستگی دارد. وقتی امنیت در جامعه حاکم باشد همچنین رونق اقتصادی در کنار آن فراهم باشد باعث رشد شاخص بورس می‌شود. زمانی که شاخص بورس رشد می‌کند قطعا مردم به سمت بازار بورس سوق پیدا می‌کنند و سرمایه‌های خود را از بازار‌های دیگر جمع آوری می‌کنند و بازار بورس پر رونق‌تر می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک ملت اظهار کرد: اگر امنیت و رونق در جامه حاکم نباشد باعث خروج سرمایه مردم از بازار سرمایه می‌شود و در بازار‌های موازی همچون طلا، سکه، ارز و مسکن رقابت می‌کنند و باعث خروج سرمایه از بازار بورس می‌شود.

عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک ملت خاطر نشان کرد: مردم باید با آگاهی کامل و تحلیل وارد بازار بورس شوند تا با افت بسیار کم شاخص، دچار زیان بسیار نشوند و سرمایه خود را برای افت کوچک از این بازار خارج نکنند.

پور ستار بیان کرد: افرادی که تازه وارد بازار بورس می‌شوند و با هر موجی که سهام افزایش می‌یابد حرکت می‌کنند و آن سهم را می‌خرند و یا وقتی که آن سهم افت می‌کند سهم خود را می‌فروشند در این بازار موفق نخواهند شد و وضعیت سفته بازی را در این بازار به وجود می‌آورند. کار افراد، عادی نیست و عده‌ای که به صورت حرفه‌ای در بازار سرمایه موج سواری می‌کنند از غفلت این افراد استفاده می‌کنند.

مدیرعامل کارگزاری بانک ملت در ادامه بیان کرد: بهترین روش ورود مردم به بازار بورس این است که از طریق ارزش ذاتی شرکت‌ها وارد این بازار شوند و سهم‌های ارزنده را برای بلند مدت خریداری کنند و فکر نکنند که با یک تلاطم چند روزه کل دارایی خود را باید بفروشند و از بازار سرمایه خارج شوند.

مهدی پور ستار اظهار کرد: اگر مردم تصویری از فضای کلی اقتصاد کشور داشته باشند به راحتی می‌توانند متوجه این شوند که کدام سهم در آینده صعود می‌کند و یا بالعکس کدام سهام رشد نمی‌کند و روند نزولی را طی می‌کند.

وی افزود: ایران کشوری صادرات محور در حوزه پتروشیمی صنایع و معدنی و فلزی است و این سهام همیشه افق خوبی را پیش رو داشته است و می‌توانند سرمایه گذاری کنند و آن سهم‌ها برای سال‌های بعد روند افزایش را طی می‌کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: