April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۲۹۳۱
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
0
رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه رکود در بازار طلا بی سابقه بوده است گفت: کسانی که مصنوعات طلا خریداری می کنند در درازمدت دچار زیان نمی شوند.

به گزارش پول نیوز،‌ قیمت طلا در آبان ماه و نیز آذر ماه 97 در نتیجه نوسانات بازار ارز دچار تغییرات زیادی شده است و در همین راستا با توجه به عدم ثبات قیمت دلار انتظار می رود قیمت طلا نیز در التهاب باقی بماند.

ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلاو جواهر در رابطه با زمان مناسب برای خرید طلا توسط خریداران خرد گفت: در بحث خرید طلا توصیه اصلی ما خرید از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب است. مردم با خاطر جمع خرید مصنوعات طلا را انجام بدهند. از نظر قیمتی کسانی که مصنوعات طلا را خرید می کنند در درازمدت دچار ضرر و زیان نمی شوند. حداقل در این مسئله این است که خانواده ها استفاده زینتی را از طلا دارند.

بیشتر بخوانید:

طلا وارز در حباب، بازار سرمایه رو به رشد

چرا اتحادیه طلا در تعطیلی بازار نرخ‌ها را اعلام می‌کند؟

محمدولی در رابطه با احتمال کاهش قیمت طلا گفت: ممکن است در همین روند قیمتی سقوط یا کاهش قیمت طلا به صورت مقطعی رخ دهد اما اعتقاد ما این است که مصنوعات طلا در همین رنج قیمت بچرخد. مگر حادثه ای غیرقابل پیش بینی رخ دهد.

وی در ادامه در رابطه با کاهش تقاضای مردم برای خرید طلا گفت: آمار مستند و دقیقی وجود ندارد اما بررسی عملکرد واحدهای صنفی اتحادیه نشان از به حداقل رسیدن خرید طلا در سال 99 دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پایان گفت: در مقطع کوتاهی تقاضا برای خرید سکه و طلاهای خام وجود داشت اما در بحث مصنوعات طلا درحال حاضر تقاضا به حداقل رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: