کد خبر: ۳۴۲۹۴۶
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
0
کارشناس بازار سرمایه گفت:سهام صندوق پالایش یکم از ارزش بالایی برخوردار است و فروش آن طی یک یا دوماه آینده می‌تواند به ضرر سهامدار تمام شود.
سهام صندوق پالایش یکم طی یک ماه آینده رشد می‌کند
به گزارش پول نیوز، محمد علی احمدزاده اصل در رابطه با علت منفی شدن نماد صندوق پالایش یکم در روز‌های اولیه بازگشایی گفت: اکنون فصل فروش سهام نیست از طرف دیگر نباید حرف‌هایی بزنیم که مردم را بدون آگاهی ترغیب به ورود در این بازار کنیم.

احمدزاده گفت:افرادی که ورود و خروجشان به بورس بر اساس سوداگری است نمی‌توان به آن‌ها خرید سهام شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی را توصیه کرد، زیرا این گونه از اشخاص به دنبال سود موقت و کوتاه مدت هستند پس برای بازار نیز سود چندانی ندارند.

او افزود: سهم صندوق پالایش یکم به علت ارزش‌های جایگزینی وسود آوری از ارزش بالایی برخوردار است و فروش این سهام در صورت عدم نیاز طی یک یا دوماه آینده می‌تواند به ضرر سهامدار تمام شود توصیه ما این است که اشخاص این سهام ارزشمند را حفظ کنند.


بیشتر بخوانید: آینده بازار سرمایه در گرو تصمیمات ارزی

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بعضی از اشخاص اعم از حقیقی‌ها یا حقوقی‌ها که درمدت دنبال کسب سود هستند و به دلیل رفتار سوداگرانیشان از روز بازگشایی صندوق پالایش یکم اقدام به فروش این سهم کردند، نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد قطع به یقین افرادی که از بازار خارج شده اند مجبور می‌شوند که طی چند روز آینده این سهام را با قیمت بالاتری خریداری کنند.

احمدزاده اصل در رابطه با امر بازار گردانی در صندوق پالایش یکم، گفت: بازار گردانی یک امر کنترلی است، که در مرحله نخست اجازه نمی‌دهد که بازار از حالت عادی خارج شود و در مرحله بعدی به بالا نگه داشتن حجم نقدینگی کمک می‌کند، اینکه عده‌ای انتظار دارند که بازار گردانان منابعشان را در امر سوداگرانه خرج کنند، نادرست است.

او گفت:نماد‌های شرکت‌های پالایشگاهی از ابتدای سال با رشد خوبی مواجه بودند و برای بازه‌ای دچار اصلاح شدند، اما دوباره رشد خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: