April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۱۵۶
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
0
وجود صنایع متنوع در استان هرمزگان از جمله تولید فولاد، آلومینیوم، آب شیرین کن، حلالهای پایه نفتی، آند، روی و نیروگاه برق، اهميت توجه به صنايع اين استان را مطرح مي سازد.

تنوع و کیفیت ارائه خدمات به مشتریان گامی مهم در جهت جذب منابع بیشتر استبه گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز،  وجود صنایع متنوع در استان هرمزگان از جمله تولید فولاد، آلومینیوم، آب شیرین کن، حلالهای پایه نفتی، آند، روی و نیروگاه برق، اهميت توجه به صنايع اين استان را مطرح مي سازد؛ همچنين بخش بزرگي از صنعت شيلات و کشتی سازی کشور که سالانه علاوه بر ساخت انواع شناور کوچک و بزرگ، تعمیرات و ساخت انواع دکل و سکوی نفتی و گازی در آن انجام می‌شود در اين استان قرار دارد بر اين اساس روابط عمومي بانك صنعت و معدن با مصطفي شريفي مدیر استاني هرمزگان و رئیس شعبه بندرعباس در خصوص وضعيت صنعت در اين استان و برنامه ها و راهكارهاي بانك براي حمايت از واحدهاي توليدي استان و روش هاي اين شعبه در ارائه خدمات به مشتريان به گفتگو نشسته است كه در ادامه مي آيد:

1- در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) چه برنامه هایی دارید؟
این شعبه درسال جهش تولید و بر اساس سیاستهای اعتباری مصوب هیات مدیره محترم در سال 1399 اهم اهداف خود را به شرح زیر تعیین نموده است:
برنامه ریزی به منظور تحقق برنامه عملیاتی ابلاغی، شناسایی ظرفیت اقتصادی واحدهای فعال، تقویت منابع شعبه با محوریت جذب و ارتقاء روابط با مشتریان متوسط و بزرگ ستادی، وصول مطالبات بارویکرد مبتنی بر تعامل و مذاکره و بکارگیری روشهای جایگزین، همکاری و مساعدت با واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا، ارتقاء سطح آموزش پرسنل و جانشین پروری و تعامل بیشتر با مقامات استانی

2- مهمترین برنامه شعبه در سال 1399 چیست؟
مهمترین برنامه اين شعبه در سال 99، تحقق برنامه عملیاتی ابلاغی از سوی ستاد مشتمل بر جذب منابع، افزایش درآمدهای کارمزدی، افزایش حجم تسهیلات، کاهش مطالبات غیرجاری و درنهایت ارتقاء رتبه شعبه می باشد.

3- مهمترين اقدامات انجام شده در سال 1398 چه بوده است و چه ميزان درتحقق برنامه هاي سال گذشته موفق بوده ايد و دلايل موفقيتتان چه بوده است ؟
دستیابی به برنامه عملیاتی، بررسی و امکان سنجی پتانسیل صنعتی استان و جذب مشتریان جدید و ادغام شعبه قشم در شعبه بندرعباس و آموزش پرسنل از مهمترین اقدامات انجام شده در سال 1398 بوده است. خوشبختانه عملکرد شعبه بندرعباس در سال گذشته مناسب بوده که منجر به ارتقاء رتبه گروه شعبه شده و این امر مدیون تلاش کلیه همکاران شعبه و همکاری مدیریتهای مختلف بانک می باشد.

4- باتوجه به مشکلات ناشی از تحریمهای ظالمانه و شیوع ویروس کرونا چه راهکاری برای حمایت از تولید کنندگان استان خود دارید؟
شعبه بندرعباس در چارچوب اختیارات تفویض شده و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به امهال بدهی برخی از مشتریان اقدام نموده و نسبت به سایر مشتریان نیز حداکثر تعامل و همکاری را دارد.

5- پس از تدوين سياست هاي اعتباري و راهبردي بانك در سال 99، براي اجراي مؤثر سياست ها و به منظور ايجاد هم افزايي و چابك سازي سازمان، چه اقداماتي را مؤثر مي دانيد؟
به منظور اجرای مؤثر سیاست ها و به منظور ایجاد هم افزایی و چابک سازی سازمان پيشنهاد افزایش اختیارات شعب، اختصاص امتیازات خاص جهت مشتریان شرکتی، ساده سازی دستورالعملهای بانک در بخش اعطای تسهیلات و اعتبارات، نزدیک کردن لایه های تصمیم گیری در بخش تسهیلات و اعتبارات، توجه بیشتر به منابع انسانی و اثر گذاری نتیجه عملکرد بخشهای مختلف بانک در مزایای پرسنل، توسعه خدمات اینترنتی و ارتقاء مستمر نرم افزار بنکو و متناسب سازی با نیازهای روز مطرح مي گردد.

6- براي اجراي حاكميت شركتي و بانكداري ديجيتال چه اقداماتي در شعبه تحت مديريت شما صورت گرفته است؟
بانكداري ديجيتالي مي تواند خلاء بعد فاصله با طرح ها را که غالبا باعث گلایه مشتريان است (كاركرد حساب و تمركز حساب) را پوشش دهد. تمركز بانك بر بانكداري شركتي و ديجيتال و تدوين دستورالعملهاي لازم و ارتقاء سيستم هاي سخت افزاري و نرم افزاري بانك در اين راستا تأثير بسزايي در رشد و شكوفايي بانك خواهد داشت. اين شعبه نيز تلاش نموده با آموزش مقدماتي همكاران در اين زمينه و بررسي مشتريان بزرگ استان و مذاكره با ايشان زمينه هاي لازم جهت حركت به سوي اين نوع از بانكداري را آغاز نمايد كه در این راستا شرکت گندله سازی مادکوش بعنوان پایلوت به اداره بازاریابی و بانکداری شرکتی معرفی گردیده که بررسی و تأمین زیرساختهای ارتباطی شرکت در دست انجام می باشد.

7- از چه روشهايي براي جذب منابع بيشتر در استان استفاده مي كنيد؟
رایزنی در سطح کلان استان جهت تجهیز منابع شعبه از طریق انتقال و تمرکز گردش حساب واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی استان، جذب و ارتقاء سطح همکاری با شرکتهای بزرگ تأمین اعتبار شده توسط ستاد، تقویت روابط با مشتريان موجود و جذب مشتريان توانمند و داراي حسن سابقه نزد سيستم بانكي و حسن رفتار با مشتريان و تكريم ارباب رجوع و تسریع در پاسخگويي دقيق به درخواست هاي مشتریان، عمده فعاليت ها و روش هايي است كه در اين راستا در شعبه مورد توجه قرار گرفته و دنبال مي شود.

8- طي يكسال گذشته به چند طرح صنعتي و به چه ميزان تسهيلات پرداخت كرده ايد؟
طی یکسال گذشته بیش از دو هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات به 6 طرح صنعتی توسط شعبه بندرعباس پرداخت شده است که این امر منجر به افزایش چهار برابری مانده مطالبات شعبه گردیده است و در تلاش هستيم تا با تدابير به موقع و تلاش مضاعف راهكارها و تصميمات لازم را اتخاذ نماييم.

9- در اين مدت چند طرح صنعتي با تسهيلات بانك در استان به بهره برداري رسيده و به چه ميزان اشتغال ايجاد كرده است؟
طی یکسال گذشته طرحهای گندله سازی مادکوش، توسعه آب آسیا(فاز اول)، آب شیرین کني سازه سازان، آب شیرین کنی شایا و شرکت پدیده کاوش ایرانیان (معدن سنگ آهن) با تسهیلات بانک صنعت ومعدن به بهره برداری رسیده که جمعا مبلغ 4 هزار و 360 میلیارد تسهیلات ریالی و معادل 532 میلیون دلار تسهیلات ارزی توسط ستاد و شعبه بندرعباس تأمین اعتبار گردیده است و با بهره برداری از این طرحها براي یک هزار و 60 نفر به طور مستقيم اشتغال ایجاد گردیده است.

10- چه تعداد واحد صنعتي با تسهيلات بانك در استان در حال اجرا است، چه مقدار پيشرفت داشته است و با بهره برداري از آنها چه مقدار شغل ايجاد شده است؟
فاز اول شرکت توسعه آب آسیا به بهره برداری رسیده و فازهای بعدی نیز در دست اجراست که با تکمیل آن پیش بینی می شود 600 نفر مشغول بکار شوند، همچنین تسهیلات تکمیلی شرکت پدیده کاوش ایرانیان – واحد تولید کنسانتره آهن در دست بررسی است که پیش بینی می شود منجر به اشتغالزايي براي400 نفر به صورت مستقيم گردد.

11- وضعيت استان از نظر توسعه صنعتي چگونه است و شما چه پتانسيل هايي را براي توسعه صنعتي و اقتصادي استان مي شناسيد؟
استان هرمزگان جزء استانهاي مرزي كشور با بیش از 900 كيلومتر مرز آبي است. بر اساس آخرين سرشماری در سال 1395 اين استان داراي جمعيت 1776415 نفر معادل 2.2 درصد كشور و مشتمل بر 13 شهرستان، 33 بخش، 46 شهر، 71 دهستان و 14 جزیره می باشد كه عمدتاً كسب و كار و درآمد مردم از محل بازرگاني و تجارت با كشورهاي حاشيه خليج فارس، صادرات و واردات كالا از طريق گمركات استان، شيلات (پرورش ماهي و ميگو) و كشاورزي و نخليات (خرما) و توليدات صنعتي بوده كه بخش عمده اي نيز به صنايع نفت و گاز و صنایع فلزی از قبیل فولاد، آلومینیوم است. این استان در حال حاضر قطب تولید آلومینیوم و فولاد کشور بوده و رفته رفته به یکی از قطب های صنعتی ایران تبدیل خواهد شد. استان هرمزگان داراي 32 شهرك صنعتي و ناحيه صنعتي و 5 منطقه ويژه اقتصادي و 2 منطقه آزاد قشم و کیش بوده كه مجموعاً تعداد 960 واحد صنعتي داراي پروانه بهره برداري در آنها مستقر مي باشد. که از این تعداد 95 درصد آنها مربوط به صنايع كوچك و متوسط استان، و 5 درصد مربوط به صنایع بزرگ استان می باشند.

12- براي وصول مطالبات چه برنامه و راهكاري داريد؟
مهمترین رکن برنامه ریزی وصول مطالبات شعبه بندرعباس ، بررسی اهلیت مشتریان است که از رشد حجم مطالبات شعبه جلوگیری بعمل آید. همچنین با برگزاری جلسات وصول مطالبات شعبه (15 روزه) ، روند مطالبات شعبه و زمانبندی وصول مطالبات مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و درخصوص مشتریان بدهکار تصمیم گیری بعمل می آید . با توجه به اینکه پرونده های تسهیلاتی غیرجاری هرکدام به دلایلی نظیر مشکلات کلان اقتصادی كشور، تورم، افزایش نرخ ارز، کمبود سرمایه در گردش، اعلام ورشکستگی، عدم تمایل به بازپرداخت اقساط ، استفاده از منابع تسهیلاتی خارج از طرح و ... از بازپرداخت اقساط بانکی خودداری می نمایند لذا راهکارهای شعبه در وصول مطالبات بسته به نوع پرونده و دلایل معوق شدن تسهیلات متفاوت است .
در مورد طرحهایی که به دلایل موجه در سرفصل غیرجاری قرار دارند و مجری طرح نیز تمایل به تعیین تکلیف و بازپرداخت اقساط دارد حداکثر مساعدتهای قانونی نظیر استمهال، تقسیط مجدد، ارائه مهلت، مذاکره و یا حتی تامین سرمایه در گردش مورد نیاز طرح در دستور کار شعبه قرار دارد لیکن در خصوص طرحهاي راكد و غيرفعال که به دلایل غیرموجه در سرفصل غیرجاری قرار دارند و متقاضیان علیرغم ارائه مساعدتهای قانونی همچنان از بازپرداخت اقساط استنکاف می نمایند در مرحله اول با مذاکره و تعامل نسبت به وصول مطالبات اقدام نموده و در غیر اینصورت اقدامات حقوقی و اجرایی در دستور کار قرار می گیرد.

13- چه برنامه هايي براي ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتريان داريد؟براي افزايش كارمزدها چه راهكارهايي داريد؟
تاکنون 6 مشتری بزرگ صنعتی در استان شناسایی و جذب شده اند و شعبه با تعاملاتی که با این مشتریان داشته نسبت به ارائه خدمات به آنان اقدامات لازم را به انجام رسانده است. با بررسی دقیق صورت گرفته، نیازهای اعتباری این مشتریان شناسایی و بسته رقابتی (در مقایسه با سایر بانکها) به آنها پیشنهاد گردیده است که خوشبختانه بخشی از آن به ثمر رسیده بگونه ای که طی 8 ماه گذشته مبلغ یک هزار و 400 میلیارد ریال ضمانتنامه و اعتبار اسنادی داخلی صادر شده است .

14- با توجه به افزايش سطح اختيارات شعب، تعامل شما با ستاد بانك چگونه است و چه انتظاري از ستاد داريد؟
نظر به اين كه عمده تسهيلات درخواستي متقاضيان بالاتر از حدود اختيارات شعبه مي باشد، لذا با توجه به رويكرد جديد مديرعامل محترم و اعضاي محترم هيئت مديره بانک مبني بر استفاده از ظرفيت كارشناسي شعب، پذيرش اوليه تمامي متقاضيان توسط شعبه انجام گرفته و جهت اقدامات بعدي به مديريت هاي محترم ذيربط ستادي ارجاع مي گردد و با توجه به تعامل سازنده با بخش هاي مختلف ستادي، مديريت هاي ذيربط پذيرش يا عدم پذيرش متقاضيان را با اعمال نظر همكاران شعب انجام مي دهند. لذا پیشنهاد می شود در جهت تمرکز زدایی افزایش سطح اختیارات با توجه به تجربه و توان بدنه کارشناسی شعب و در نظر داشتن سطح تورم ، همانگونه که اختیارات ستادی به شعب تفویض گردیده ، منابع ستادی نیز متناسب با اختیارات تفویضی در اختیار استانها قرار گیرد ، شايان ذكر است، تسریع در فرایند تصمیم گیری منجر به رضایت بیشتر مشتریان خواهد گردید.

15- تعامل شما با مقامات ارشد استاني نظير(استانداري، وزارت اموراقتصادي و دارائي و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
عمده تعاملات بانك در چارچوب كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان و كميته های زيرمجموعه آن است. تمامی تلاش مجموعه همكاران شعبه بندرعباس در جهت ايفاي نقش در ايجاد طرحهای تاثیرگذار، تثبيت اشتغال و به بهره برداري رساندن آنها بوده است. این شعبه در سال 98 در پرداخت تسهيلات رونق توليد داراي رتبه برتر و در تسهيلات بند (الف) تبصره 18 توليد و اشتغال، رتبه اول در بين شبكه بانكي استان را به خود اختصاص داده است.

16- به نظر شما نيروي انساني كارآمد در موفقيت و برتري شعب چه نقشي دارد؟ برنامه شما براي افزايش سطح مهارت و دانش كاركنان مجموعه خود و فرآيند جانشين پروري چيست؟
منابع انسانی مهمترين بخش راهبردي بانك جهت نیل به اهداف عملیاتی بانک محسوب مي شود و نقشی بسيار سازنده و اثرگذار دارد و به نظر مي رسد توفيق بانك وابسته به وجود منابع انساني كارآمد، اثرگذار، خالق و با انگيزه است. جهت موفقيت شعب بانك در استانها مي بايست به تنوع و كيفيت خدمات ارايه شده به مشتريان توجه نمود كه در اين بخش نيروي انساني نقش بسيار سازنده را به خود اختصاص مي دهد. برهمين اساس مي بايست جهت نيل به اهداف فوق به آموزش كاركنان در بخشهاي مختلف در خصوص شناسايي مشتريان، هدفگذاري و تمركز بر جذب آنان و ارايه خدمات با كيفيت و مطلوب به مشتريان توجه بیشتری صورت پذيرد، همچنین توجه به مسایل رفاهی پرسنل نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد .

17- روشهاي شما براي استفاده از ايده ها و پيشنهادات همكارانتان در جهت بهبود فعاليتهاي شعبه چيست؟
جلسات ماهیانه با حضور کلیه همکاران شعبه برگزار شده که ضمن بحث و بررسی مسایل روز ، عملکرد ماه گذشته نیز کنترل و رصد می گردد و در ادامه برای ماه بعد هدفگذاری می شود. در این راستا همکاران نظرات خود را در موضوعات مختلف مطرح و پس از بحث و تبادل نظر با همفکری و مشارکت یکدیگر در اجرایی شدن پیشنهادات مفید اقدام می نماییم.

18- طرحهايي كه با تأمين مالي بانك در آن استان راه اندازي شده و در سطح ملي مطرح هستند را بيان كرده و نحوه حمايت بانك از آنها را تشريح فرمائيد؟
شرکتهای فولاد هرمزگان، گندله سازی مادکوش، توسعه آب آسیا، آب شیرین کنی سازه سازان، آب شیرین کنی شایا، معماران تجارت آفتاب و شرکت فومن شیمی گستر شركت هايي می باشند که از تسهیلات ریالی و ارزی و خدمات اعتباری بانک صنعت و معدن استفاده نموده اند. شعبه بندرعباس سعی نموده تا ضمن برقراری ارتباط سازنده با ایشان نسبت به رفع نیازهای اعتباری و تسهیلاتی آنها اقدام نماید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: