April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پول نیوز گزارش می‌دهد؛
کد خبر: ۳۴۳۱۵۷
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
0
شاخص بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۹ آذر با افت ۱۲۰۰ واحدی به یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۲۷۴ واحد رسید.
افت ۱۲۰۰ واحدی شاخص رقم خورد
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه ۱۵ آذر ماه، با ۱۹ هزار و ۷۳۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۸۶۹۵ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۳۱ هزار و ۸۶۳ واحد رسید. معامله گران یک میلیون معامله به ارزش ۱۲۵ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ایران خودرو، گروه مپنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم ۳۳۷ واحد افزایش یافت و در رقم ۱۸ هزار و ۸۰۳ واحد ایستاد. معامله گران این بازار ۷۸۹ هزار معامله به ارزش ۶۴ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال انجام دادند. پتروشیمی مارون، بانک دی، صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

روز پس از آن نیز شاخص کل بورس تهران با ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحد افزایش، رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۰ هزار و ۲۰۲ واحد افزایش به رقم ۴۴۲ هزار و ۶۶ واحد رسید. معامله گران یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۵۹ هزار و ۱۹ میلیارد ریال ارزش داشت. سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و ایران خودرو، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران و کشتیرانی جمهموری اسلامی ایران نماد‌های پربیننده این بازار بودند. شاخص کل فرابورس هم با ۳۹۹ واحد افزایش در رقم ۱۹ هزار و ۲۰۳ واحد ایستاد. در این بازار یک میلیون معامله انجام شد که ۷۰ هزار و ۴۸ میلیارد ریال ارزش داشت. پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و فرابورس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین بانک دی، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوند گستر پارس، سهامی ذوب آهن اصفهان، دامداری تلیسه نمونه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر و کشت و صنعت دشت خرم دره نماد‌های پربیننده بازار فرابورس بودند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۳ آذر ماه با ۱۰ هزار و ۱۳۶ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد ایستاد. این در حالیست که شاخص کل با معیار هم وزن با ۷۸۵ واحد افزایش به رقم ۴۴۲ هزار و ۸۶۷ واحد رسید. معامله گران دو میلیون معامله انجام دادند که ۲۰۴ هزار و ۷۴ میلیارد ریال ارزش داشت. سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت به سایر نماد‌ها بیشتری تاثیر منفی را روی این بازار گذاشتند. همچنین بانک تجارت، ایران خودرو، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، صنعتی زرماکارون و بانک صادرات ایران نماد‌های پر بیننده این بازار بودند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس ۲۳ واحد کاهش یافت و رقم ۱۹ هزار و ۱۷۸ واحد را ثبت کرد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۶۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی مارون و سنگ آهن گوهر زمین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاری صبا تامین و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. لیست نماد‌های پر بیننده این بازار از برق و انرژی پیوند گستر پارس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، بانک دی، پتروشیمی ارومیه، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک و مجتمع صنایع لاستیک یزد تشکیل شده است.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات روز پس از آن با ۵۵۲۳ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد ایستاد. این در حالیست که شاخص کل با معیار هم وزن ۱۶۶۲ واحد افزایش یافت و رقم ۴۴۴ هزار ۳۹۸ واحد را ثبت کرد. معامله گران دو میلیون معامله به ارزش ۱۳۹ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال انجام دادند. ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم با ۴۸ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۲۲۶ واحد رسید. معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۶۴ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال انجام دادند. پتروشیمی مارون و سنگ آهن گوهر زمین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، بانک دی و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

شاخص بورس در پایان معاملات هفته جاری با افت ۱۲۲۴ واحدی به یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۲۷۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، اما ۶۶۱۰ واحد رشد کرد و به ۴۵۱ هزار و ۳ واحد رسید. نماد‌های اخابر و حکشتی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص و نماد‌های فارس، کگل، شستا، شپنا و شتران بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: