April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۱۸۱
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
0
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید فولاد در کشور به رشد خوبی رسیده است، گفت: ۹ درصد فولاد کشور در امسال رشد یافت که براساس شیوه نامه تمامی محصولات قابلیت عرضه در بورس را دارند.

به گزارش پول نیوز، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در سالن جلسات استانداری افزود: در این ارتباط هیچگونه رانتی به وجود نخواهد آمد زیرا از جمله اهداف ما مبارزه با فساد و رانت است.

وی ادامه داد: از هر کسب و کاری در راستای اشتغال خرد و تولید حمایت خواهیم کرد تا مشکلات مرتفع گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت ورق فولادی در کشور بیان کرد: براساس شیوه نامه تمام کالاهای ورق در بورس عرضه می‌شود.

وی اظهارکرد: ما به دنبال حذف دلالان مالی هستیم و برخی از کالاهای راهبردی به صورت اعتباری اسنادی به نرخ بورس عرضه می‌شود.

رزم حسینی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت سنگینی در اقتصاد بعهده دارد و این در حالیست که ما در شرایط جنگ اقتصادی واقعی و تحریم‌های ظالمانه قرار داریم از این رو باید معیشت مردم و تامین کالاهای اساسی و نهاده‌ها مورد توجه باشد.

از گرانی‌ها عبور خواهیم کرد

وی بخش اصلی گرانی‌ها را به دلیل وضعیت ارز و رشد نقدینگی دانست و گفت: با کمک فعالان اقتصادی از این شرایط عبور خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم به قیمت‌های متعادل در سطح بازار دست پیدا کنیم که این مهم به روش‌های علمی که سیاستگذار تعیین می‌کند امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از کارگروه‌های مهم بشمار می‌رود که مشکلات اشتغال و تولید تاحدودی در این کارگروه برطرف می‌شود.

رزم حسینی ادامه داد: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کارگروهی با کارنامه مشخص و معین است که دستاوردهای خوبی برای حل مشکلات تولیدی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: متاسفانه بدلیل رشد نقدینگی در کشور طی امسال و سال گذشته و همچنین در سنوات گذشته باعث شده کالاهای مزیت‌دار در مقاطع مختلف هجوم بیاورد و بازار کاذب به‌وجود بیاید.

وی ادامه داد: قانونگذار به درستی تشخیص داده است تا کالاهایی در بورس عرضه و بورس محل عرضه و تقاضا شود.

در این جلسه واحدهای تولیدی و صنعتی با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وی و استاندار اصفهان مشکلات خود را بیان کردند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه به اصفهان علاوه بر حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی استان دیدار و گفت‌وگو و بازدیدی از فولاد مبارکه و گروه صنعتی انتخاب خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: