کد خبر: ۳۴۳۲۱۴
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
0
بانک مرکزی اروپا با توجه به وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدید، برنامه کمک کرونایی ۱.۳۵ تریلیون یورویی خود را ۵۰۰ میلیارد یوروی دیگر افزایش داد و آن را ۹ ماه دیگر تمدید کرد.

بانک مرکزی اروپا بسته کمک کرونایی خود را افزایش داد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی اروپا با توجه به وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدید، برنامه کمک کرونایی ۱.۳۵ تریلیون یورویی خود را ۵۰۰ میلیارد یوروی دیگر افزایش داد و آن را ۹ ماه دیگر تمدید کرد تا به پایان مارس ۲۰۲۲ برساند.

بانک مرکزی اروپا در بیانیه خود در پایان نشست فرانکفورت اعلام کرد: هیأت مدیره بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت بسته کمک اضطراری پاندمی خود را ۵۰۰ میلیارد یورو افزایش داده و به ۱,۸۵۰ میلیارد یورو برساند. همچنین تصمیم گرفته شد این برنامه پایان مارس ۲۰۲۲ تمدید شود.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که با موج دوم کرونا در اروپا و وضع محدودیت‌های جدید قرنطینه‌ای ریکاوری اقتصاد اروپا تحت تأثیر قرار گرفته است. برنامه کمک کرونایی بانک مرکزی اروپا با هدف پایین نگاه داشتن هزینه‌های وام‌گیری برای اعضای اتحادیه اروپا و محافظت از آنها در مقابل پاندمی، از ماه آوریل آغاز شد.

تحت این برنامه قرار است بانک مرکزی اروپا برای تزریق نقدینگی به بازار، حجم بزرگی از اوراق قرضه دولت‌ها را خریداری کند. بانک مرکزی اروپا همچنین نرخ بهره رفاینانس را ۰.۲۵ درصد، نرخ وام را ۰.۰۰ درصد و سپرده را منفی ۰.۵ درصد نگاه داشت.

 

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: