کد خبر: ۳۴۳۲۷۶
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
0
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال بیش از ۱۰ میلیون سهام‌دار سود سهام خود را از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) دریافت کرده‌اند، گفت: واریز سود از طریق سامانه سجام در امسال نسبت به پارسال افزایش یافته که تحولی بزرگ در تاریخ بازار سرمایه است.
۱۰ میلیون نفر سود سهام دریافت کردند
به گزارش پول نیوز، رضا باقری‌اصل اظهارکرد: با توجه به افتتاح سامانه‌ای که با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای فناوری اطلاعات انجام شد، دستورالعمل واریز سود از طریق این سامانه پس از تصویب در شورای‌عالی بورس به ناشران ابلاغ خواهد شد.

وی اعلام‌کرد: وزیر اقتصاد دستورالعمل الزام‌آور واریز سود سهام ناشران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را به شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار ارائه کرده است.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود: اگر سهام‌داری ۱۰ حساب بانکی برای دریافت سود سهام در اختیار داشته باشد، با وجود سامانه سجام و دریافت سود سهام از این طریق دیگر نیازی نیست تا با صرف وقت و هزینه و مراجعه به ۱۰ بانک نسبت به دریافت سود سهام شرکت‌های خود اقدام کند.

وی با بیان این‌که واریز سود از طریق سامانه سجام در امسال نسبت به پارسال افزایش زیادی یافته است، افزود: مجامع بیشتر شرکت‌های بازار سرمایه در نیمه نخست سال قرار دارد، اما در عین حال در این ماه واریز سود سهام شرکت مخابرات از طریق سجام انجام شد.

افراد فقط با یک بار ثبت‌نام در سامانه سجام می‌توانند به همه سرویس‌های بازار سرمایه دسترسی داشته باشند و در هیچ یک از مراجعات خود به نهاد‌های مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تامین سرمایه و ... نیاز به احراز هویت مجدد نخواهند داشت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: