April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۳۴۴
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
0
یکی از رخداد‌هایی که در سال جهش تولید و به یمن دستاورد‌های شرکت مس در سال جاری محقق شد قرار گرفتن شرکت مس در رده دومین شرکت بزرگ بورسی کشور به لحاظ ارزش مارکت است.
فملی دومین شرکت بزرگ بورس شد
به گزارش پول نیوز، ارزش بازار ملی مس در پایان معاملات ۲۲ آذرماه و در حال و هوای منفی بازار به بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که با این ارزش شرکت مس بعد از هلدینگ خلیج‌فارس به دومین شرکت بزرگ بورس تبدیل شد.

شرکت ملی مس در پایان سال ۹۷ با ۴۹۰۰ میلیارد تومان سود خالص و در سال ۹۸ با ۱۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سود خالص دومین شرکت بزرگ در بین گروه «فلزات اساسی» و «استخراج کانه‌های فلزی» از نظر سوددهی بود، ولی با تلاش شبانه‌روزی مجموعه سخت‌کوش صنعت مس این شرکت با ساختن سود بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بین گروه «فلزات اساسی» به برترین شرکت از منظر سودهی و ارزش بازار سرمایه تبدیل شد.

افزون بر این و بر پایه‌های آمار‌های رسمی تا پایان آبان‌ماه کل فروش شرکت مس به عدد ۲۳ هزار و ۸۵ میلیارد تومان رسید که نسبت به درآمد کل سال گذشته ۱۳ درصد بیشتر درآمد کسب کرد.

همچنین بر پایه این گزارش شرکت مس از ابتدای سال جاری در حوزه تولید هم خوب درخشیده است به طوری‌که تا پایان آبان‌ماه سال ۱۳۹۹، با تولید ۲۳۵ هزار و ۴۰۰ تن آند و ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ تن کاتد مس به ترتیب رشد ۹ و ۶ درصدی را در کارنامه تولیدی شرکت مس رقم زده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: