April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۴۱۱
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
0
عراق در نوامبر ۳.۶۸۵ میلیون بشکه در روز در نوامبر تولید داشت که ۴ درصد کمتر از تولید آن در ماه اکتبر و همچنین پایین‌تر از سهمیه ۳.۸۰۴ میلیون بشکه‌ای آن طبق قرارداد اوپک پلاس است.

عراق تولید نفت خود را ۴ درصد کمتر از ماه قبل کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از اس پی گلوبال پلتس، شرکت بازریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد تولید این کشور که شامل تولید از منطقه نیمه خودمختار کردستان هم می‌شود، 4 درصد در نوامبر کاهش یافته است. با مختل شدن صادرات نفت عراق از بنادر فدرال به خاطر شرایط جوی، تولید نفت این کشور تا کمتر از سهمیه آن طبق قرارداد اوپک ‌پلاس پایین آمده است.

سومو اعلام کرد دومین تولیدکننده بزرگ اوپک 3.685 میلیون بشکه در روز در نوامبر تولید داشته که کمتر از سهمیه 3.804 میلیون بشکه‌ای آن طبق قرارداد اوپک پلاس است. این رقم همچنین پایین تر از 3.842 میلیون بشکه تولید عراق در ماه اکتبر است.

تولید نفت از میادین نفتی فدرال عراق 5 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته و به 3.299 میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر رسید. این در حالی است که تولید از منطقه نیمه خودمختار کردستان 2.25 درصد بالا رفته و به 456 هزار بشکه در روز رسیده است.

اطلاعات سومو نشان می‌دهد صادرات فدرال عراق 6 درصد از ماه اکتبر کاهش یافته و به 2.709 میلیون بشکه در روز رسیده است. صادرات عراق در ماه نوامبر به خاطر شرایط نامناسب جوی که بر بارگیری نفتکش ها تاثیر گذاشته بود پایین آمد و همچنین به دلیل تمایل وزارت نفت این کشور به جبران مازاد تولید آن در ماه های قبل.


طبق گزارش سومو، صادرات از منطقه کردستان عراق 426 هزار بشکه در روز در ماه نوامبر افزایش یافته است. این رقم در ماه اکتبر برابر با 416 هزار بشکه در روز بود.

بغداد و اربیل در حال مذاکره برای حل و فصل مناقشات بر سر تقسیم درآمد بودجه و فروش نفت در منطقه کردستان هستند. کردستان نفت خود را خودش می‌فروشد و بازاریابی می‌کند. سومو تنها مسئول فروش و بازاریابی نفت فدرال عراق است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: