April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۴۱۶
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
0
رئیس سابق بانک مرکزی چین گفت پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال قرار نیست جایگزینی برای ارزهای قابل قبول دنیا مثل دلار و یورو باشد.

یوآن چین قرار نیست جایگزین دلار و یورو بشود

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشا تودی، ارز دیجیتال جدید دولتی چین می‌تواند تجارت بین مرزی را به خاطر توانایی آن برای انجام همزمان پرداخت‌ها و نقل و انتقال‌های ارزی تغییر شکل دهد.


ژو ژیائوچیان، رئیس سابق بانک مرکزی چین گفت یکی از بزرگترین مزایای استفاده از سیستم دیجیتال این است که می‌توان پرداخت‌ها و تبدیل ارزی را همزمان انجام داد.

ژیائوچیان که در 2018 از سمت خود به عنوان رئیس بانک مرکزی چین استعفا داد، گفت پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال قرار نیست جایگزینی برای ارزهای قابل قبول دنیا مثل دلار و یورو باشد.

وی گفت:«اگر تمایل به استفاده از ارز دیجیتال دارید، یوان می‌تواند برای تجارت و سرمایه‌گذاری مناسب باشد ولی ما مثل لیبرا نیستیم و قصد نداریم جایگزین ارزهای موجود شویم».

طبق گفته ژیائوچیان، پکن قصد دارد به جای به چالش کشیدن ساختارهای معمول ارز خارجی و سیستم‌های پولی، مصرف‌کنندگان و بازرگانان خارجی را متقاعد کند به تدریج پرداخت با یوان دیجیتال را بپذیرند.

بانک مرکزی چین در ماه مه از طرح‌های خود برای آماده کردن ارز دیجیتال حکومتی برای المپیک زمستانی 2022 پرده‌برداری کرد. پیش‌بینی می‌شد این ارز دیجیتال جایگزین پول در گردش شود. استفاده آزمایشی محدود از این ارز دیجیتال در شهرهای بزرگ چین در حال انجام است.

شرکت جی دی دات کام، دومین خرده فروش بزرگ آنلاین چین اخیراً با بانک مرکزی این کشور برای آزمایش 20 میلیون یوان دیجیتال (بیش از 3 میلیون دلار) همکاری می‌کند.

این شرکت تجارت الکترونیک در همین آخر هفته حدود 20 هزار سفارش با استفاده از یوان دیجیتال داشت.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: