کد خبر: ۳۴۳۴۱۷
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
0
رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: تحول مبتنی بر پژوهش از مهمترین الزامات سازمان تأمین اجتماعی است و مسئله یابی انتخاب موضوعات پژوهش باید با همکاری و مشارکت سازمان انجام شود.

تحول مبتنی بر پژوهش از مهمترین الزامات سازمان تأمین اجتماعی است

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز،  محمدحسین مهدوی عادلی، رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در جلسه‌ای با مدیران موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی که همزمان با هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش از مهمترین نیازهای هر سازمانی محسوب می‌شود و مسائل و مشکلات سازمان از طریق پژوهش قابل شناسائی و رفع است.

وی بر لزوم تمرکز موسسه عالی پژوهش سازمان تأمین اجتماعی بر رفع نیازهای پژوهشی این سازمان، گفت: در دنیا، پژوهش‌ها بر اساس نیازهای جدید انجام می‌شود و دنیا از اقتصاد تولید محور به دانش محور درحال تغییر است و پژوهش در دنیای جدید نقش مهمی دارد.

محمدعلی همتی، عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و رئیس مجمع موسسه عالی پژوهش نیز در این جلسه گفت: انجام پژوهشهایی مبتنی بر نیازها و اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی مهمترین اولویت موسسه است و موضوع مهم ما به کارگیری و استفاده موثر از پژوهش‌های انجام شده است.

وی افزود: باید پژوهش‌هایی در دستور کار قرار گیرد که به سوالات سازمان پاسخ دهد و از تهیه گزارش‌های زود بازده اجتناب کنیم و پژوهش‌های عمیق انجام شود.


عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه واحدهای مختلف سازمان باید به اهمیت پژوهش توجه بیشتری داشته باشند، گفت: معاونت‌ها باید اثربخشی طرح های پژوهشی را گزارش دهند و باید این کار به صورت نظام مند در سازمان انجام شود.

همتی خواستار توجه بیشتر موسسه عالی پژوهش به مسائل مهمی همچون سالمندی، هوشمند سازی بیمارستان‌ها و توریسم درمانی شد و افزود: انجام پژوهش‌های دقیق در این حوزه‌ها می‌تواند در اتخاذ تصمیم درست در سازمان تأمین اجتماعی اثرگذار باشد.

وی نظام چند لایه تامین اجتماعی را از دیگر حوزه‌های پژوهشی مهم برای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در این حوزه باید تولید دانش توسط موسسه عالی پژوهش انجام شود.

در ادامه این جلسه مهندس مرتضی لطفی، عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: امروز ۱۰۰ سال از تاسیس اولین مرکز پژوهش در کشور می‌گذرد و ما ارزش و منزلت پژوهش را در همه شئون کشور از جمله در سازمان تأمین اجتماعی درک می‌کنیم.

وی افزود: هیأت مدیره سازمان می‌تواند با اصلاح روند سفارش پژوهش‌ها گام موثری در راستای بهبود فعالیت‌های پژوهشی سازمان بردارد.

علی حیدری، نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: در حوزه تأمین اجتماعی ما با فقر نظری روبرو هستیم و رشته دانشگاهی مستقل در این حوزه وجود ندارد.

وی تولید دانش و محتوای علمی در حوزه تأمین اجتماعی را از اولویت‌های موسسه عالی پژوهش برشمرد و گفت: تولید محتوای علمی در شرایط فعلی کشور باید به عنوان یکی از اهداف موسسه عالی پژهش مورد توجه قرار گیرد.

روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: ما از حمایت‌های هیات مدیره سازمان بهره‌مند شده ایم و در موسسه عالی پژوهش تلاش کردیم که مبتنی بر محورهای مشخصی حرکت کنیم.

 

وی افزود: موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی در مسیر صحیح درحال حرکت است و البته به نقطه مطلوب نرسیده و نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

کردونی با بیان اینکه موسسه عالی پژوهش نقش میانجی و میانداری بین سازمان تامین اجتماعی و نهادهای پژوهشی دارد، گفت: عموم همکاران موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی پژوهشگران و کنشگران اجتماعی دارای دغدغه نسبت به سازمان هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: