April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۴۴۹
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
0
صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پالایشی یکم امروز نیز یک ریزش دیگر به نام خود ثبت کرد تا بازدهی سرمایه گذاران و سهامداران این صندوق بیش از ۵ درصد نسبت به روز پذیره نویسی کمتر شود.
سقوط پالایشی یکم به ۵ درصد زیر ارزش پذیره نویسی
به گزارش پول نیوز، امروز بورس برای اغلب قریب به اتفاق سهامداران پر ضرر و زیان بود اما برخی سهامداران همچون سهامداران صندوق پالایشی یکم، کام خود را از سایرین تلخ تر می یابند.
 
صندوق سرمایه‌ گذاری ETF پالایشی یکم امروز با حجم فروش سنگین مواجه بود به صورتی که این صندوق نتوانست در برابر فشار فروشنده‌ها مقاومت کند و بعد از دو هفته بالاخره سد ۱۰ هزار تومانی قیمت این صندوق فروریخت و قیمت واحد‌های صندوق با کاهش ۶.۴ درصدی نسبت به روز گذشته به ۹ هزار و ۴۳۰ تومان رسید.

به این ترتیب سرمایه گذاران و سهامداران بورسی که در پذیره‌نویسی واحد‌های صندوق پالایش شرکت کرده بودند بعد از بیش از سه ماه انتظار حالا بازدهی سرمایه‌گذاری آن‌ها به منفی ۵.۷ درصد رسیده است. شایان ذکر است ارزش NAV هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق پالایشی یکم امروز ۹ هزار و ۵۳۸ تومان بود.

صندوق سرمایه گذاری دولتی دارا یکم هم امروز وضعیت نامطلوبی داشت و بیش از ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. شستا هم در روز تلخ سهامداران بورسی جزو سهام های کاهشی بود و بیش از ۴ درصد منفی خورد. شدت ریزش های بورس امروز به حدی بود که مسئولان سازمان بورس برای پیشگیری از شکست عرضه اولیه سهام اپال که قرار بود فردا برگزار شود، عرضه این سهام را کنسل کردند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: