April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۵۴۹
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
0
وزیر راه و شهرسازی گفت: در هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم و مشکلی برای جابه‌جایی واکسن کرونا نداریم و هر لحظه جزییات را به ما اعلام کنند کار را انجام می‌دهیم.
مشکل جابه‌جایی واکسن کرونا نداریم
به گزارش پول نیوز، «محمد اسلامی» به‌منظور افتتاح فرودگاه "شهید سلیمانی" و چندین پروژه دیگر به استان خوزستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگی این وزارتخانه برای حمل واکسن کرونا، گفت: مشکل جابه‌جایی واکسن کرونا را نداریم و هر لحظه که وزارت بهداشت مقصد را اعلام کند آماده جابه‌جایی و وارد کردن واکسن می‌شویم.

وی ادامه داد: مسئولی که در وزارت بهداشت آن صحبت را مطرح کردند به ما نگفتند و ما اطلاع نداریم این فرد با چه کسی صحبت کرده است.
 
پیش‌تر «مصطفی قانعی» رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود ایران در اتحادیه جهانی واکسن کرونا (کوواکس) اعلام کرده که واکسن فایزر را نمی‌خواهد چرا که این واکسن به شرایط و الزاماتی مانند زنجیره سرد منفی ۷۰ درجه نیاز دارد و این امکانات در هواپیما‌ها و سیستم حمل‌ونقل ما وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی هم چنین روز گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «اخیرا یکی از مسئولان اعلام داشته است که ایرلاین‌های ایرانی امکان حمل واکسن‌های کرونا را به کشور ندارند، آیا این موضوع صحت دارد؟»، گفت: ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مشکلی برای جابه‌جایی و حمل واکسن کرونا ندارند و ما آمادگی حمل و جابه‌جایی این واکسن را داریم.

«تورج دهقانی» زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرده است که هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا وجود ندارد و اکنون دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی این سازمان طی بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که این دو ایرلاین هیچ مشکلی برای واردات انواع واکسن از جمله فایزر ندارند.

«شهرام آدم نژاد» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی نیز حدود ۳ هفته پیش گفت: در یکی از فرودگاه‌ها اقدامات مربوط به تجهیز انبار‌ها برای نگهداری واکسن کووید ۱۹ آغاز شده است و به کمک دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن‌ها به کشور می‌شویم.

یک مشکل حمل واکسن توسط هواپیما، محدودیت مقدار دی اکسید کربن منجمد یا یخ خشک است، زیرا این ماده با گذشت زمان تبدیل به گاز شده و موجب کاهش هوای قابل تنفس در کابین هواپیما می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت دی. اچ. ال درباره حمل‌ونقل واکسن، همه هواپیما‌های پهن پیکر می‌توانند حداکثر حدود یک تن یخ خشک در کانتینر‌های منجمد عایق بندی شده، حمل کنند.

شرکت پست آلمان به جای یخ خشک از کانتینر‌های دارای کسپول کایروپورت برای حفظ نمونه‌های آزمایشی واکسن‌ها استفاده کرده که با نیتروژن مایع، کالا‌ها را تا دمای منهای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تا ۱۰ روز سرد نگه می‌دارد.

آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی به ایرنا گفت: راه‌حل بسیاری وجود دارد که با کمترین هزینه و با همین ناوگان کهنه بتوانیم موفق به ورود درست و صحیح واکسن‌ها به کشور شویم که زمان نهایی آن را وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: