April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۵۷۵
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
0
شرکت لیزینگ ایران در صورت های مالی ۶ماهه با زیان انباشته یک هزار و ۵۹۲میلیارد ریالی، برای هرسهم ۴۴۲ریال زیان شناسایی کرد.

به گزارش پول نیوز، شرکت لیزینگ ایران در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹ به زیان عملیاتی ۲۷۲میلیارد ریال و زیان خالص ۲۶۵میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته به ترتیب با رشد ۱۶۸ و ۱۸۳درصدی مواجه شده است.

زیان انباشته این شرکت۶۰۰میلیارد ریالی در دوره مالی ۶ماهه با رشد ۳۵۰درصدی به مبلغ یک هزار و ۵۹۲میلیارد ریال رسیده و زیان هر سهم آن نیز با افزایش۱۸۳درصدی به ۴۴۲ریال رسید.

در گزارش منتشر شده این شرکت، حسابرس و بازرس قانونی به مالیات عملکرد سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ اشاره دارد که برگ تشخیص آن به مبلغ ۳۳ میلیارد ریال صادر شده است. همچنین مالیات و عوارض ارزش افزوده سال ۱۳۹۸ و ۶ ماهه اول ۱۳۹۹ توسط مراجع مالیاتی مورد رسیدگی قرار نگرفته است و بنا به مراتب فوق، احتساب کسری ذخیره به دلیل عدم وجود مستندات کافی امکان پذیر نیست.

علاوه بر این یکی از یادداشت های گزارش حسابرس به مانده اصل، سود و جرایم دو فقره تسهیلات دریافتی از بانک تجارت اشاره دارد که جمعا به مبلغ ۳هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال است .بنابراین طبق مکاتبات انجام شده با بانک تجارت، تسهیلات مزبور در قالب یک فقره تسهیلات با مانده بدهی به مبلغ ۲هزار و ۲۲۶میلیارد ریال اصل، ۴۰۱میلیارد ریال سود و ۵۷۲ میلیارد ریال جرایم جمعا به مبلغ ۳هزار و ۱۹۹میلیارد ریال اعلام شده که در این خصوص در غیاب مستندات لازم و حل و فصل نهایی با بانک تجارت تعیین آثار ناشی از مغایرت مزبور بر اقلام صورت های مالی امکان پذیر نیست.

بنابراین با توجه به مطالب اعلام شده، عملا شرکت قادر به ادامه فعالیت مطروحه در اساسنامه نبوده و ساختار مالی شرکت از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و تداوم فعالیتهای آتی شرکت منوط به اصلاح سرمایه در گردش، وصول اقساط معوق مطالبات و تسویه تسهیلات دریافتی از بانک است. موارد مزبور و برنامه‌های شرکت جهت اصلاح این وضعیت در صورتهای مالی افشا نشده است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: