April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
در فاصله چند ساعت مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا؛
کد خبر: ۳۴۳۵۹۱
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
0
بدون شک حضور پرسپولیس ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا مهم ترین رویداد ورزشی کشور در روزهای سرد و تلخ کرونایی جهان است که قهرمانی این تیم می تواند کمی از بار اندوه و غم آلود جامعه مخصوصا در میان هواداران فوتبال بکاهد.

به گزارش پول نیوز، چند ساعت بیشتر به برگزاری مهم ترین رویداد ورزشی سال آسیا یعنی فینال لیگ قهرمانان نمانده است و پرسپولیس تهران به نمایندگی از ملت شریف و غیور ایران امیدوار است این بار بتواند به مقام قهرمانی در این مسابقات دست یابد و با جام قهرمانی به میهن عزیزمان بازگردد. چراکه این تیم دو سال پیش نیز حضور در چنین مسابقه مهمی را تجربه کرده است و حالا با کوله باری از تجربه و نیز انگیزه فراوان بازیکنان و کادر فنی خود تنها به قهرمانی در قاره کهن می اندیشد.

اما آنچه در این بین مهم و حائز اهمیت می باشد، نگاه پرسپولیس و هواداران بی شمار این تیم به فینال دو سال قبل لیگ قهرمانان آسیا است تا بتوان به بهترین نحو از باخت قرمزهای پایتخت در آن دیدار کسب عبرت و تجربه نمود. جاییکه پرسپولیس پس از طی راهی سخت و دشوار آن هم با وجود بازیکنانی نه چندان شناخته شده و البته جویای نام در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف تیم کاشیما آنتلرز ژاپن رفت و با تحمل باخت دو بر صفر در مجموع دو بازی نایب قهرمان آسیا شد.

این مساله در حالی بود که پرسپولیسی ها در دیدار رفت و در زمین تیم ژاپنی دو گل دریافت کردند و امید بسیاری به جبران شکست در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی داشتند. اما متاسفانه نتوانستند با حمایت هواداران پرشور خود و درحالیکه از امتیاز میزبانی نیز برخوردار بودند، دروازه حریف را بگشایند و در نهایت این تیم ژاپنی بود که توانست در کمال تعجب و حسرت میلیون ها ایرانی ها جام قهرمانی را در ورزشگاه آزادی بالای سر ببرد و روز تلخی را برای فوتبال ایران و به ویژه هواداران پرسپولیس رقم بزند.

پرسپولیس در آن دوره از مسابقات با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ امید بسیاری به قهرمانی در آسیا داشت. چراکه به همراه مرد دوست داشتنی و کروات فوتبال ایران به چندین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر و جام حذفی دست یافته بود و تنها به قهرمانی در آسیا نیاز داشت تا بتواند ویترین افتخاراتش را کامل کند. اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و تنها عامل آن نیز عدم داشتن تجربه کافی برای حضور در چنین مسابقات مهم و معتبر فوتبالی در سطح آسیا بود.

حالا شرایط پرسپولیس کاملا متفاوت از دو سال پیش است و بازیکنان این تیم خوب می دانند که چه وظیفه سختی بر دوش آن ها نهاده شده است. آن ها یک بار طعم تلخ شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا را چشیده اند و دیگر نمی خواهند به راحتی قهرمانی در معتبرترین مسابقات فوتبالی در قاره کهن را از دست دهند. اما فینال امروز کاملا متفاوت از آنچه در بالا ذکر شد می باشد و دیگر نه از دیدار رفت و برگشت خبری است و نه از حضور صدها هزار هوادار تا بتوانند تیمشان را در روز قهرمانی همراهی کنند.

چیزی در حدود یک سال است که ویروس منحوسی با نام کرونا به جان انسان ها افتاده است و روز به روز بر تلفات آن نیز در جهان افزوده می شود و شیوع این ویروس سبب شده است تا مسابقات ورزشی جهان بدون حضور تماشاگر برگزار شود. بنابراین فینال امروز، متفاوت ترین فینال فوتبال در آسیا است که اگرچه هواداران پرشور قرمزهای پایتخت نمی توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند، اما قطعا دعای خیر آن ها امروز بدرقه تیمی است که برای سربلندی و عزت یک ملت می جنگند.

پرسپولیسی ها باید خوب بدانند که چه حریف سرسخت و قدرتمندی را در این دیدار پیش روی خود دارند و اولسان هیوندای کره جنوبی تیمی نیست که به این راحتی ها اجازه قهرمانی را به تیم رقیب بدهد. آبی های کره ای سختی و مشقت بسیاری را در مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا به جان خریده اند و حالا که خود را در این دیدار مهم و حساس می بینند، قطعا از هیچ کوششی در راستای کسب عنوان قهرمانی دریغ نخواهند کرد.

نکته امیدبخش در این زمینه علاقه خاص تیم کره ای به نایب قهرمانی در رقابت های مختلف می باشد و این تیم در دوره اخیر جی لیگ و جام حذفی کره جنوبی به مقام نایب قهرمانی رسیده است و هواداران پرسپولیس امیدوارند در این مسابقات هم اولسان به نایب قهرمانی بیندیشد و از سوی دیگر برتری فوتبال ایران در طی سالیان اخیر بر فوتبال کره نیز در این دیدار هم ادامه داشته باشد.

تنها نگرانی پرسپولیس در دیدار امروز عدم حضور چهار مهره کلیدی این تیم به دلیل محرومیت است که کمی کار را برای قرمزهای پایتخت سخت می کند. عیسی آل کثیر و وحید امیری دو مهاجم گلزن این تیم در فینال حضور ندارند و رسانه های کره ای نیز بابت همین مساله ابراز خوشحالی کرده اند. اما مهدی عبدی جوان و آرمان رمضانی با انگیزه قطعا بازیکنانی هستند که می توانند جای خالی دو مهاجم گلزن تیمشان را پر کنند و باید بدانند که در هرصورت مورد حمایت اهالی فوتبال هستند.

در فاصله پنج ساعت مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا، قلب میلیون ها هوادار فوتبال به عشق پرسپولیس ایران در حال تپیدن است و باید منتظر ماند و دید چه نتیجه ای در این دیدار رقم خواهد خورد. اما فارغ از هر نتیجه ای باید به قرمزهای پایتخت افتخار کرد و قطعا رسیدن به این مرحله از مسابقات آن هم با حضور تیم های سرمایه دار عربستانی و قطری افتخاری است برای ایران و ایرانی در هرجای جهان که امید است با قهرمانی نماینده کشورمان همراه باشد. به امید قهرمانی پرسپولیس ایران...

گزارش از محمدرضا طارمی

منبع: پرسون

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: