یک کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد؛
کد خبر: ۳۴۳۶۱۵
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
0
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: امروزه طی یک الی دو ماهه، حمایت دولت بر بورس افزایش یافته و این باعث می‌شود که شاخص با افت مواجه نشود.
تولیدی4////// بازار سرمایه امروز به کدام سمت می رود؟
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس تهران روز گذشته با رشد ۲۴ هزار و ۶۸۷ واحدی در ابتدای معاملات شنبه ۲۹ آذرماه، به یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۷ واحد رسید.
 
همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۲۵۹ واحدی به ۴۴۱ هزار و ۶۵۴ واحد رسید. نماد‌های فملی، فولاد، کگل، کچاد، شستا، فارس و وغدیر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
 
روز گذشته همه شاخص‌های بورس سبزپوش بوده و رشد کردند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲.۲ درصد رشد کردند همچنین شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص قیمت در معیار هم وزن هر کدام ۲ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۱.۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲ درصد افزایش یافت شاخص بازار دوم بورس ۲.۴ درصد رشد کرد.
 
نماد‌های شاخص‌ساز در بورس تهران ملی‌مس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، چادرملو، گل‌گهر و سرمایه‌گذاری غدیر بوده‌اند.
 

بیشتر بخوانید: بهترین بازار برای سرمایه گذاری کدام بازار است؟

در همین رابطه احسان خاتونی داریان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: عملکرد بازار سرمایه در این روز‌ها خوب و قابل قبول بود که با رشد همراه بود.

وی افزود: امروزه بازار سرمایه امروز با رشد همراه خواهد بود به طوری که شاخص کل بورس تا پایان دی ماه ۹۹ به رقم ۱ میلیون ۶۰۰ الی ۷۰۰ می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: امروزه طی یک الی دو ماهه، حمایت دولت بر بورس افزایش یافته و این باعث می‌شود که شاخص با افت مواجه نشود.

وی ابراز کرد: افت شاخص جای نگرانی ندارد و ماندگار هم نیست و شاخص تا پایان دی ماه به رقم ۱ میلیون ۶۰۰ الی ۷۰۰ می‌رسد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: