کد خبر: ۳۴۳۶۳۴
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
0
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت:« به طور متوسط 21 درصد افزایش تولید خودرو نسبت به سال گذشته صورت گرفته است، البته کارخانه ای مانند ایران خودرو 58 درصد میزان تولیداتش نسبت به سال گذشته رشد داشته و کارخانه سایپا نیز میزان تولیداتش افزایش داشته اما به میزان ایران خودرو نبوده است.»

به گزارش پول نیوز، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره روند بازار خودرو در این روزها عنوان کرد:قیمت ها به طور غیرعادی در حال افزایش بود و این کاملا حباب محسوب می شد. البته در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت در خودروها هستیم

وی افزود: یکی از دلایل کاهش قیمت افزایش تولید خودرو بوده که انتظار این است این موضوع ادامه دار باشد تا با کاهش قیمت مواجه شویم.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی افزود: درصورتی که قیمت واقعی خودرو توسط کارخانه دار در نظر گرفته شود و خودرو ساز با ضرر تولید نکند و بتواند بدهی اش را به قطعه سازان بدهد بنده قول خواهم داد قیمت خودرو کارخانه تا بازار هم سطح برسد و حتی شاهد کاهش قیمت خودرو از بازار نسبت به کارخانه باشیم.

بیشتر بخوانید:

دولت برای جلوگیری از مصرف ارز اجازه واردات خودرو نمی‌دهد

خودروسازی در دوراهی کپی یا مونتاژکاری

خودرو نخرید! ارزان می شود

نجفی منش در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اینکه آیا شعار جهش تولید امسال در حوزه صنعت خودرو محقق شده است؟ گفت: به طور متوسط 21 درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته صورت گرفته است، البته کارخانه ای مانند ایران خودرو 58 درصد میزان تولیداتش نسبت به سال گذشته رشد داشته و کارخانه سایپا نیز افزایش تولید داشته اما به میزان ایران خودرو نبوده است.

او در ادامه افزود: ظرفیت تولید در کارخانه های خودروسازی بیش از میزان تولید فعلی است، طبق برنامه ریزی ها تا سال 1404 باید سه میلیون دستگاه خودرو توسط کارخانه های تولید خودرو در طول یک سال صورت بگیرد، که این ظرفیت در حال حاضر به مرز دو میلیون دستگاه وجود دارد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خاطرنشان کرد:  نیاز بازار فعلی کشور یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال است که برای سال آینده یک میلیون و 350 هزار خودرو در نظر گرفته شده است و از ابتدای سال تاکنون 600 هزار خودرو تولید شده که تا پایان سال هنوز فرصت تولید وجود دارد، تنها عامل محقق شدن جهش تولید قیمت گذاری صحیح است تا خودروسازان قدرت خرید قطعه را داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: