April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۶۷۵
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
0
هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول توافق کرد که مقامات مصر به منظور مقابله با تأثیر بحران کرونا ۱.۶۷ میلیارد دلار دیگر تحت یک قرارداد "استندبای" ۱۲ ماهه از این صندوق برداشت کنند.

صندوق بین المللی پول ۱.۶۷ میلیارد دلار به مصر وام کرونایی داد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول توافق کرد که مقامات مصر به منظور مقابله با تأثیر بحران کرونا 1.67 میلیارد دلار دیگر تحت یک قرارداد "استندبای" 12 ماهه از این صندوق برداشت کنند.


بر اساس بیانیه صندوق بین المللی پول که در واشنگتن مستقر است، این وام که در نتیجه بازنگری برنامه اصلاحات مصر پرداخت می شود، مجموع کمک مالی به این کشور را به 3.6 میلیارد دلار رسانده است.

اوایل سال جاری میلادی، صندوق بین المللی پول یک بسته 5.2 میلیارد دلاری را برای مصر تصویب کرد. گفته می شود این کشور عربی 1.6 میلیارد دلار باقیمانده را پس از یک سری اصلاحات اقتصادی دریافت خواهد کرد.

به گفته آنتوانت مونسیو سایه، معاون صندوق بین المللی پول، اقتصاد مصر همچنان در برابر نوسانات اقتصاد جهان آسیب پذیر است.

وی افزود: بدهی بالای دولت و نیازهای ناخالص مالی این کشور تهدیدی برای بهبود اقتصادی آن محسوب می شود.

این مقام صندوق بین المللی پول در ادامه تأکید کرد: مقامات مصری بیماری همه گیر کووید_19 و اختلالات مربوط به فعالیت اقتصادی را به خوبی مدیریت کرده اند. [اما] هنوز خطرات چشم انداز وجود دارد به ویژه که موج دوم شیوع کرونا، عدم اطمینان در مورد سرعت بهبود وضعیت اقتصاد داخلی و جهانی را افزایش می دهد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: