April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۷۰۲
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
0
بازار سرمایه حالا گام به گام در حال بازیابی وضعیت متعادل خویش است. هر چند بازار در اولین روز هفته بازار رشد مناسب را شاهد بود، اما امروز عقب‌نشینی م عمقی را تجربه کرد.
استراحت بورس در کانال حمایتی ادامه دارد؟
به گزارش پول نیوز، بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه با افت ۵۸۷۰ واحدی به یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۴ واحد رسید. حالا تحلیلگران این محدوده را محدوده حمایتی بورس می‌دانند و معتقدند این عقب‌نشینی اندک به منزله استراحت در این حوزه است.

در پایان معاملات امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه، شاخص کل ۲۵۷۸ واحد رشد کرد و به ۴۴۷ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

نماد‌های فارس، فخور، فملی بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص و نماد‌های شپنا، خودرو و وبملت بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

برخی کارشناسان با استناد به سیگنال‌های متبت اقتصادی و سیاسی بورس را صعودی پیش بینی کرده بودند، اما بسیاری عقیده دارند بازار سهام نیاز به استراحت و کف‌سازی دارد و روند صعودی ادامه نزولی بودن بورس دلالت دارد، اما آینده میان مدت از نظر کارشاسان مثبت و مناسب خواهد بود.

فردین آقابزرگی در خصوص پیش بینی بازارسرمایه تا پایان سال نیز گفت: به نظر من نمی‌توان به طور مطلق پیش بینی در این رابطه داشت. تحلیلگران مختلف با رویکرد‌های متفاوت و فرضیات خاص نتایج مختلفی را در این زمینه به دست می‌آورند که در نهایت همانطور که در بالا اشاره کردم به طور خلاصه و برآیندی، همه این عوامل خود را در بورس نشان می‌دهند. می‌توان گفت که حداقل در دو هه گذشته منشا اصلی نوسانات در بازارسرمایه ایران بحث‌های غیر اقتصادی اعم از گشایش‌های اقتصادی و نیز نکات بوده است که همگی دارای وزن‌های مختلفی در این بازار هستند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: برای پیش‌بینی وضعیت آینده اگر بهبود و گشایش‌هایی پیش رو داشته باشیم و با فرض رویکرد‌های مثبت، اثراتی احتمالی که می‌تواند در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شود شامل کاهش نرخ ارز، بهبود وضعیت تولید و تامین مواد اولیه و صنایع و در نتیجه افزایش فروش و در نتیجه رشد سودآوری شرکت‌ها است.

وی در خصوص صنایع پیشرو توضیح داد: به نظر من صنایع استراتژیک، مانند صنایع غذایی، دارویی همیشه از لحاظ ریسک‌های غیر اقتصادی مامن مناسبتری برای فعالان بازار محسوب می‌شوند. در نهایت سهام شرکت‌هایی که با ارز مرتبط هستند مانند صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و فولادی جزو صنایع با اهمیت‌تر به جساب می‌آیند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: