پول نیوز گزارش می‌دهد؛
کد خبر: ۳۴۳۸۴۵
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
0
در پایان معاملات روز چهارشنبه شاخص کل با رشد بیش از 2 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 447 هزار واحدی رسید.
رشد ۲ هزار واحدی بورس تهران
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس روز شنبه با ۳۱ هزار و ۵۲۷ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۸۸۴۰ واحد افزایش در رقم ۴۴۵ هزار و ۲۳۵ واحد ایستاد. معامله گران امروز یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۲۱ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال ارزش داشت. ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تأثیر مثبت را روی بازار بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با ۵۲۳ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۴۳۷ واحد رسید. معامله گران این بازار ۷۰۹ هزار معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال انجام دادند.

معاملات روز پس از آن حرکتی پر نوسان داشت و درحالی که در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و ۴۵۲ هزار واحد صعود کرده بود، در ساعات میانی تا یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد کاهش یافت و در نهایت در رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد ایستاد. شاخص کل بورس امروز با ۵۸۷۰ واحد کاهش، در رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد ایستاد. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۲۵۷۸ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۴۷ هزار و ۸۲۷ واحد رسید. معامله گران یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۱۳ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال ارزش داشت. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت تهران و بانک ملت نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس با ۲۵۱ واحد افزایش، در رقم ۱۹ هزار و ۶۸۸ واحد ایستاد. معامله گران این بازار ۷۴۱ هزار معامله به ارزش ۶۱ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال انجام دادند.

شاخص بورس در روز دو شنبه در ساعات ابتدایی معاملات تا رقم یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات میانی به رقم یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد رسید و در نهایت در رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد ایستاد. شاخص کل بورس امروز با ۲۷۰۱ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۴۵۹۵ واحد افزایش یافت و رقم ۴۵۲ هزار و ۴۳۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران یک میلیون معامله به ارزش ۱۰۷ هزار و ۳۲ میلیارد ریال انجام دادند. سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد خوزستان و گروه مپنا نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، باما، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران و سایپا نماد‌های پربیننده این بازار را تشکیل دادند. شاخص کل فرابورس هم با ۲۵۵ واحد افزایش رقم ۱۹ هزار و ۹۴۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۷۳۳ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و بیمه تجارت نو نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریاساسول و بانک دی نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. لیست نماد‌های پربیننده این بازار از برق و انرژی پیوندگستر پارس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، بانک دی، کشت و صنعت دشت خرم‌دره، توسعه مسیر برق گیلان، صنایع چوب خزر کاسپین و پتروشیمی ارومیه تشکیل شده است.

شاخص کل بورس در روز سه شنبه ۳ دی ۹۹، با رشد ۲ هزار و ۸۸۵ واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد رسید. بازار سرمایه امروز روندی نسبتا نوسانی داشت و در حالی که در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد صعود کرده بود، در نهایت در رقم یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل بورس با ۲۸۸۵ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۸۱۰۶ واحد صعود به رقم ۴۶۸ هزار و ۵۱۱ واحد رسید. معامله گران یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۳۱ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال ارزش داشت. در این بازار معدنی و صنعتی گلگهر و فولاد آلیاژی ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را گذاشتند. همچنین سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک تجارت و فولاد مبارکه اصفهان نماد‌های پربیننده بازار بورس را تشکیل دادند.
 

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز از هفته، روند صعودی داشت و با رشد ۸ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد رسید، اما در ادامه معاملات بازار میسرصعودی شاخص تغییر کرد و در نهایت شاخص کل با رشد بیش از ۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۷ هزارو واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۸۱۰۶ هزار واحدی به رقم ۴۶۸ هزار و ۵۱۱ واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) با رشد ۵۳۰۶ واحدی به رقم ۳۰۶ هزار و ۶۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۸۱۲ واحد رشد داشت و به سطح دو میلیون و ۱۸ هزار واحد رسید. به اعتقاد کارشناسان افت شدید شاخص بورس طی ماه‌های گذشته و به دنبال آن عدم اعتماد مردم به بورس باعث خروج نقدینگی سهامداران خرد از بازار شد به صورتی که در حال حاضر حدود ۱۶ هزار میلیارد نقدینگی در بازار سرمایه وجود دارد که این میزان بسیار کمتر از ماه‌های اولیه سال است و برای رشد سهام‌های شاخص ساز کافی نسیت. این حجم نقدینگی در بین این سهام‌های بزرگ تقسیم شده است به صورتی که در هر روز معاملاتی یکی از گروه‌های روند مثبت دارند و مانند ماه‌های اول سال شاهد رشد یک جای سهام شاخص ساز نیستیم. در پایان معاملات نماد‌های کگل و فولاد بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص کل بورس داشتند و در مقابل افت معاملات نماد‌های فارس، فولاد، شستا، شپنا و فملی باعث کند‌تر شد سرعت رشد شاخص شد. همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس نیز به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید. در معاملات نماد‌های شستا، شپنا، خودرو، خساپا، خگستر، وتجارت و فولاد پر تراکنش‌های بازار بودند وبه ترتیب نماد‌های وپاسار ۲، شپنا، شستا، خودرو، خساپا و خگستر بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: