کد خبر: ۳۴۳۸۸۷
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
0
بورس مازندران آذر ماه خوبی در معاملات سهام داشت زیرا این ماه در مجموع ۱۵ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال سهام در بورس منطقه مازندران معامله شد که تقریبا ۲ برابر مجموع معاملات مهر ماه و آبان ماه بود.

بورس مازندران بر مدار صعود

 

به گزارش پول نیوز ، ارزش معاملات سهام کارگزاری های بورس در مازندران از ۲ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال هفته قبل به سه هزار و ۱۸۱ میلیارد در هفته جاری افزایش داشته است.

بازگشت بورس مازندران به مسیری صعودی معاملات در حالی بود که ارزش معاملاتی بازار سرمایه استان در هفته دوم آذر ماه با معامله بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رکورد فصل پاییز را شکسته بود ، اما در سومین هفته آذر کاهش بیش از ۵۰ درصدی را تجربه و به کمتر از سه هزار میلیارد ریال سقوط کرد.

با این حال بورس مازندران آذر ماه خوبی در معاملات سهام داشت زیرا این ماه در مجموع ۱۵ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال سهام در بورس منطقه مازندران معامله شد که تقریبا ۲ برابر مجموع معاملات مهر ماه و آبان ماه بود.

همچنین تراز ارزش سهام معاملاتی برای سبد خرید و فروش طی هفته جاری تقریبا برابر بود چون این هفته فعالان بازار سرمایه مازندران یکهزار و ۵۸۳ میلیارد ریال سهم خریداری کردند و در مقابل یکهزار و ۵۹۷ میلیارد ریال سهم فروختند.

در عین حال این هفته تعداد سهام معامله شده در بورس منطقه ای مازندران افزایش ۴۳ درصدی را نسبت به هفته قبل ثبت کرد و از ۲۰۹ میلیون و ۱۵۰ هزار سهم در هفته منتهی به پنجشنبه هفته پیش ، به ۳۰۰ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۵۹۹ سهم رسید.

البته افزایش ارزش و تعداد سهام معاملاتی در بازار سرمایه استان بی ارتباط با تغییرات شاخص قیمت بازار نبود زیرا پس از افت ۹۲ هزار و احدی شاخص قیمت در هفته قبل، این هفته شاخص قیمت کل ۳۴ هزار و ۴۹۴ واحد صعود کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۷ هزارو ۸۵۴ واحد متوقف شد.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، ملی صنایع مس ایران ، بانک اقتصاد نوین و گروه بهمن چهار شرکتی بودند که هفته جاری بیشترین ارزش معاملاتی و تعداد سهام معامله شده را در بازار بورس منطقه ای مازندران به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در سطح بازار بورس کشور نیز این هفته ۱۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۳۲ هزار میلیارد ریال معامله شد و ارزش بازار نیز به بیش از ۱۵۷ میلیون میلیارد ریال رسید.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: