April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۹۵۲
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
0
فاز دوم پتروشیمی ایلام از طريق ويدئو كنفرانس و ارتباط با رييس جمهور و حضور استاندار ایلام و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس روز پنجشنبه چهارم ديماه سال99 به بهره برداري رسيد.

فاز دوم پتروشیمی ایلام با تسهيلات بانك صنعت و معدن به بهره برداري رسيدبه گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، اين طرح شامل الفین و واحد شیرین‌سازی خوراک مایع (SRU) و واحد پلی‌پروپیلن با تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس بدون حضور لایسنسور و وندور خارجی با تسهيلات ارزي اين بانك به مبلغ 220 ميليون يورو و تسهيلات ريالي به ميزان 400 ميليارد ريال و با اشتغالزايي 867 نفر در شمال غرب شهر ايلام شهرستان چوار وارد مدار توليد شد.

واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور به دلیل کراکینگ خوراک‌های گازی و مایع در کوره‌های خود و تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن محصولات متنوع و با ارزشی نظیر اتیلن، پروپیلن، بنزبن پیرولیز، برش‌های چهار کربنه و سوخت مایع به عنوان واحد مادر سایر واحدهای پایین ‌دست واحدهای پلیمری همچون پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌پروپیلن، پلی‌استایرن و واحدهای شیمیایی دیگر نظیر گلایکل‌ها و آروماتیک‌ها تلقی می‌شود.

از مهمترین ویژگی‌های بارز این طرح که آن را نسبت به سایر پروژه‌های مشابه متمایز می‌کند، می‌توان به مجاورت با پالایشگاه گاز ایلام و نزدیکی به خوراک، برخورداری از تنوع خوراک مایع و گاز، تولید محصولات متنوع که باعث افزایش قدرت مانور عملیاتی و پایداری تولید شده است و داشتن ناحیه سرویس‌های جانبی مستقل اشاره کرد.

با توجه به این که محصولات این پتروشیمی در ابتدای زنجیره ارزش قرار دارد، راه‌اندازی واحد الفین باعث اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران در جهت ایجاد واحدهای پایین‌دستی پتروشیمی و صنایع تکمیلی مرتبط خواهد شد.

گفتنی است فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام با هدف اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در سال 92 افتتاح و در مدار تولید قرار گرفت، این مجتمع با حدود ۲ هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر، بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام است.

فاز اول این مجتمع بزرگ شامل واحدهای پلی‌اتیلن سنگین و سرویس‌های جانبی همانند آب، برق، بخار، نیتروژن، هیدروژن و هواست، واحد پلی‌اتیلن سنگین با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال است و توانایی تولید ۳۶ گرید متنوع و مختلف و با قابلیت کاربرد بسیار بالا در حوزه صنایع پایین‌دست پتروشیمی را دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: