کد خبر: ۳۴۳۹۶۷
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
0
ارزش دلار در معاملات امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۵ واحد بسته شد.

دلار در بازار جهانی درجا زد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، با توافق صورت گرفته بین لندن و بروکسل، بن بست در مذاکرات برگزیت پس از حدود چهار سال به پایان خواهد رسید. با وجود آنکه بخش بزرگی از مبادلات تجاری دو طرف به مانند قبل ادامه پیدت خواهد کرد اما در زمینه مهاجرت و رفت و آمد شهروندان اتحادیه اروپا و انگلیس به خاک یکدیگر با محدودیت های زیادی همراه خواهد بود. هنوز دو طرف به توافق بر سر میزان دسترسی بخش بانکی و مالی انگلیس به بازار اتحادیه اروپا نرسیده اند و بعید است اتحادیه اروپا با دسترسی کامل بخش مالی و بانکی انگلیس به بازار خود موافقت کند.

سال ۲۰۲۰ برای دلار در شرایطی به پایان می رسد که آسیب گسترده کرونا به اقتصاد این کشور و وادار شدن بانک مرکزی به چاپ گسترده پول، دلار را زیر فشار شدیدی قرار داد. ارزش دلار مقابل ارزهای معتبر جهانی در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط شش درصد کاهش را تجربه کرد تا بدین ترتیب یکی از بدترین سال های دلار در طول یک دهه اخیر به ثبت برسد. بسیاری از کارشناسان ارزی معتقدند استقراض سنگین کسب و کارهای آمریکایی و کاهش توان مالی مصرف کنندگان این کشور باعث خواهد شد دلار در ماه های نخست سال ۲۰۲۱ نیز کماکان تحت فشار باقی بماند و کار دشواری را در برابر رقای اصلی خود داشته باشد.

داده های منتشر شده تغییرات قیمتی اروپا برای سیاست گذاران اروپایی کماکان ناامید کننده پیش می رود: طبق اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در دوازده ماه منتهی به نوامبر با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به منفی ۰.۳ درصد رسید تا نرخ تورم بیش از پیش از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این منطقه فاصله بگیرد. در سطح اتحادیه اروپا این نرخ به طور متوسط ۰.۲ درصد بوده که از ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است.


کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۴ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۴۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۴ درصد بالا رفت و با ورود به کانال ۱.۲۲ به ۱.۲۲۰ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۰۳.۵۱۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۱۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۴۲ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: