کد خبر: ۳۴۳۹۸۷
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
0
شاخص هموزن که طی مدت اخیر هر روز رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت، امروز بعد از شروع مثبت وارد مسیر نزولی شد. اما این شاخص هم در ادامه معاملات امروز دوباره به مدار مثبت بازگشت. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۱۵ معاملات امروز افت روزانه این شاخص به ۰.۱ درصد محدود شده است.
فروشندگان بورس در شوک
به گزارش پول نیوز، شاخص کل هم طبق روال روز‌های اخیر معاملات امروز را منفی آغاز کرد. اما نکته جالب توجه این است که طی دقایق گذشته دوباره اقبال به نماد‌های بزرگ بازار بیشتر شده و شاهد رشد شاخص کل از کف روزانه هستیم. به طوری که تا اینجای کار شاخص کل از کف روزانه رشد ۱۰ هزار واحدی داشته و افت خود را به ۰.۳ درصد محدود کرده است. باید دید شاخص‌ها تا پایان بازار می‌توانند مثبت شوند یا دوباره فشار فروش در نیمه دوم معاملات افزایش می‌یابد.

طی دقایق اخیر شاهد جهش قیمتی بسیاری از نماد‌های بزرگ بورسی هستیم. به نظر می‌رسد جهش‌های چند درصدی قیمت نماد‌ها در دقایق اخیر باعث شوک به فروشندگان ابتدای صبح شده است. در این میان نکته جالب توجه این است که پالایشی‌ها بعد از مدت‌ها مثبت شده‌اند. البته قیمت پایانی این دسته از نماد‌ها همچنان منفی است و باید معاملات آن‌ها در مدار مثبت تداوم داشته باشد تا قیمت پایانی آن مثبت شود. شستا از دیگر نماد‌های بزرگی است که طی ۵ جلسه معاملاتی اخیر در مدار منفی بود. این نماد هم امروز با صف خرید همراه شده است. از دیگر بزرگان بازار که امروز مثبت شده‌اند می‌توان به فملی، فولاد و برخی از بزرگان بانکی و خودروسازی اشاره کرد.

تا ساعت ۱۰: ۱۵ ارزش معاملات خرد به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در بین صنایع تا اینجای کار بیشترین ارزش معاملات را خودروسازان، پالایشی‌ها، شیمیایی‌ها و فلزات اساسی داشتند. در بین نماد‌ها هم آریان، شستا، فوکا و وملل بیش از دیگر نماد‌ها معامله شده‌اند.

طی ۷۵ دقیقه نخست معاملات امروز حقیقی‌ها در سمت فروش فعال‌تر بودند و ماکیت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سهام را به حقوقی‌ها واگذار کردند. البته باید دید در ادامه بازار و با چرخش صبحگاهی شاخص‌ها باز هم حقیقی‌ها فروشنده خواهند بود یا در سمت خرید فعال می‌شوند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: