کد خبر: ۳۴۴۱۹۷
۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
0
وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش استفاده از فرصت بازار سرمایه و تامین مالی پروژه زیرساختی نتیجه بخش شده و از ۲۱ پروژه تعریف شده پنج تا ۶ پروژه ای که مجوز داده شده یک مورد آن پروژه راه آهن بوشهر - شیراز است که با تامین مالی انتظار می‌رود روند اجرای پروژه سرعت پیدا کند.

به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی در سفر یک روزه خود به عسلویه با هدف بررسی پروژه های راه و شهرسازی در جمع مدیران استان بوشهر افزود: راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه از جمله پروژه های مهم راه و شهرسازی است که بهره برداری از آن به شکوفایی منطقه منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در زمان حاضر پروژه خط آهن جدیدی از مرز پاکستان به سمت کراچی- شلمچه و عراق در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: در همین راستا علاوه بر انجام مطالعه این پروژه باید برای سرمایه گذاری آن نیز یک مدل فنی و مالی خلق کنیم که در دستور کار قرار دارد.

اسلامی بیان کرد: تلاش می‌شود با سرمایه گذاری مناسب شبکه ریلی کشور در نوار ساحلی جنوب به سرانجام برسد و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص بازآفرینی شهری و نوسازی شهرها و روستاها گفت: این باعث خرسندی است که به معنای واقعی کلمه بیشتر روستاها و شهرهای استان بوشهر نوسازی شده اند و تلاش می شود به جایی برسیم که هیچ جای فرسوده آسیب پذیر به لحاظ فنی و اجتماعی در شهرها و روستاهای کشور نباشد.

اسلامی با بیان اینکه توسعه کشور با تلاش‌های بی وقفه امکان پذیر است افزود: اقدام‌های شایسته و امید آفرینی بنیاد مسکن در استان بوشهر قابل تقدیر است و با این روند کار این استان می تواند بعنوان پرچمدار و پیشرو در امر بهسازی و محقق کننده برنامه های نوسازی باشد.

وی یادآورشد: اقدام‌های بسیار خوبی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان بوشهر انجام شده که باید سرعت بیشتری پیدا کند تا مراسم تحویل واحدهای مسکونی با کیفیت به مردم هر چه زودتر برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص واگذاری فرودگاه های وزارت نفت به وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت نفت سال‌ها این مساله را پی‌گیری می‌کرد اما وزارت راه و شهرسازی این مساله را نمی پذیرفت اما در یک سال گذشته شرکت فرودگاه را متقاعد کردیم که این حرف وزارت نفت در این خصوص که کار این وزارت خانه فرودگاه و پرواز نیست خردمندانه است.

وی ادامه داد: نگرانی شرکت فرودگاه در این خصوص مسائل مالی و هزینه ای است چون فرودگاه‌های زیادی در کشور وجود دارد که بیشتر هزینه ای هستند و درآمدی ندارند ولی این فرودگاه چون برای مردم جنوب و صنعت نفت است دارای اهمیت است به همین دلیل تصمیم گرفتیم نقل و انتقال آن صورت گیرد و از این پس شاهد یک ساماندهی و ارتقای وضعیتی در این خصوص باشیم.

اسلامی اضافه کرد: همچنین انتظار می رود با تعریفی که از فرودگاه جدید بوشهر شده نیز گام موثرتری برای پیشبرد برنامه های توسعه حمل و نقل استان باشد.

وی در خصوص هواشناسی گفت: امروز سازمان هواشناسی کشور مانند سال‌های قبل نیست و اعتمادی که مردم به پیش بینی های این سازمان دارند بیشتر شده و هیچ غافل‌گیری در گزارش‌های این سازمان در خصوص آب و هوا نداشته ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: