April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۴۱۹۸
۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
0
در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

وال استریت صعود کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور یک دستورالعمل اجرایی اعلام کرده است اتباع آمریکایی حق سرمایه گذاری یا معامله سهام شرکت های چینی که از سوی این وزارت خانه متهم به همکاری با ارتش چین هستند را نخواهند داشت. واشنگتن تاکنون اسامی ده ها شرکت چینی را در فهرست سیاه خود قرار داده و طبق آنچه مایک پمپیو- وزیر خارجه این کشور گفته است، هدف از این اقدام این خواهد بود که اطمینان حاصل شود از سرمایه آمریکایی در راه تقویت و مدرن سازی ارتش چین، سرویس اطلاعاتی این کشور و نهادهای امنیتی چینی استفاده نخواهد شد.


معامه گران در حال آماده کردن خود برای آمریکای پس از ترامپ هستند و اگرچه انتظار می رود در عرصه سیاست خارجی، جو بایدن همکاری ها با متحدان اروپایی و آسیایی این کشور را تقویت کند اما در عرصه سیاست داخلی احتمالا بسیاری از طرح های دموکرات ها با مخالفت سرسختانه از جانب جمهوری خواهان مواجه خواهد شد به ویژه آن که انتخابات مجلس سنا در برخی حوزه های انتخابی به دور دوم کشیده شده است و همین مساله نیز باعث می شود رقابت بر سر کسب اکثریت در مجلس سنا شدت و اهمیت بیشتری پیدا کند.

در حالی که معامله گران به دقت تحولات مربوط به جهش ویروس کرونا در انگلیس را رصد می کنند، شرکت دارویی فایزر با صدور بیانیه ای اعلام کرد در صورت مقاوم بودن ویروس به نسخه فعلی واکسن به حداقل شش هفته زمان برای توسعه واکسن جدید نیاز است. با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس در بسیاری از کشورها قرنطینه گسترش یافته اما همین مساله نیز باعث وقوع اعتراضات خیابانی در برخی کشورها شده است. بسیاری از کشورها در حال دریافت نخستین محموله ها از واکسن های کرونا سفارش داده شده خود هستند و فرایند واکسیناسیون گروه های حساس در آن ها آغاز شده است.


تری سند ون- کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه ولث منیجمنت - گفت: هنوز به طور واضح شاهدیم که نوسانات بازارهای مالی در سطح بالایی قرار دارد. ما به یک راهکار برای مقابله با ویروس کرونا رسیده ایم که گویا خوب هم جواب داده است اما اینکه این واکسن ها تا چه حد برای همه مفید خواهند بود و تا چه مدتی می توانند ایمنی ایجاد کنند شک و تردیدهایی وجود دارد و وجود این شک و تردیدها هم به بازار سیگنال های متناقض می دهد.

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۰ هزار و ۴۲۵.۳۳ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۴ درصد صعود تا سطح ۳۷۳۲.۲۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۶ درصد صعود در سطح ۱۲ هزار و ۸۸۳.۸۲ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۷۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۵۵۵.۸۲ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۳۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۷۱۸.۷۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با کاهش ۰.۲۲ درصدی در سطح ۵۵۹۹.۴۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۵ درصد پایین رفت و به ۸۱۵۴.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۴۵ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۴۴۴.۱۷ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۲.۱۸ درصد بالا رفت و در سطح ۲۷ هزار و ۱۴۷.۱۱ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۰۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۱۱۳.۷۱ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۷ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۶۸۲.۴۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: