April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۴۲۶۷
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
0
تخمین زده می شود عمان در ۲۰۲۱ با ۵.۷ میلیارد دلار کسری بودجه مواجه باشد که قرار است آن را با وام گیری از بازارهای داخلی و بین المللی و برداشت از ذخایر خود جبران کند.

عمان برای خروج از کسری بودجه وام می گیرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، عمان انتظار دارد 2.2 میلیارد ریال ( 5.7 میلیارد دلار) در 2021 کسری بودجه داشته باشد، بنابراین قصد دارد برای کمک به پر کردن این کسری از بازارهای داخلی و بین المللی وام بگیرد.


این کشور قصد دارد 1.6 میلیارد ریال از کسری بودجه خود را طریقه وام‌گیری تامین و 600 میلیارد ریال هم از ذخایر خود برداشت کند. سلطان هیثم بن طارق، حاکم جدید عمان طی حکمی این برنامه مالی را تایید کرده است.

بودجه عمان بر اساس نفت بشکه‌ای 45 دلار بسته شده و دولت این کشور انتظار دارد درآمد آن در 2021 برابر با 8.640 میلیارد ریال باشد یعنی 19 درصد کمتر از درآمد آن در 2020.


عمان در چند سال آینده با کسری بودجه فراوان و سررسید بسیاری از بدهی‌های خود مواجه است و در این بین سعی می‌کند وابستگی خود به درآمدهای نفتی را کاهش دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: