April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۴۲۶۸
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
0
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد از دستور کار این کمیسیون خارج نشده، اما به دلیل مخالفت اعضا امکان دارد کلیات آن رای نیاورد.

به گزارش پول نیوز، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد از دستور کار این کمیسیون خارج نشده، اما به دلیل مخالفت اعضا امکان دارد کلیات آن رای نیاورد.

«علی بابایی کارنامی» سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره صحت خبر خروج طرح بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگان از دستور کار کمیسیون اجتماعی، گفت: طرح از دستور کار خارج نشده اما اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با کلیات آن، مخالفت دارند.

وی در ارتباط با مخالفت اعضای کمیسیون اجتماعی با کلیات این طرح گفت: دلایل مختلفی مطرح شد؛ یکی بحث هزینه و بار مالی اجرای طرح برای کشور است و دلیل دیگر مخالفت اعضا، با کاهش سن بازنشستگی است؛ زیرا در اغلب کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه، سن بازنشستگی بالای ۶۵ سال است.

بابایی افزود: چنانچه بخواهیم با هدف اشتغال‌زایی سن بازنشستگی را کاهش دهیم، راهکار درستی انتخاب نکرده‌ایم؛ زمانی که فردی با سن پایین، مشمول بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته شود، به خانه‌نشینی تن نمی‌دهد، بلکه بلافاصله به جست‌وجوی شغل دیگری می‌پردازد و با تکیه بر توانمندی‌ها و مزیت‌هایی که دارد، فرصت‌های شغلی را به ضرر جویندگان کار، تصاحب می‌کند.

وی تاکید کرد: نباید شرایط بازنشستگی زودرس فردی که داوطلب به دست آوردن شغل دیگر است، فراهم ساخت، زیرا بازنشستگی، به معنای ناتوانی فرد برای ادامه کار است و بازنشسته باید به‌عنوان شهروند، زندگی توأم با آرامشی را در سنین بالا، طی کند.

بابایی اضافه کرد: این طرح، از دستور کار کمیسیون خارج نشده، اما با توجه به مخالفت اکثریت اعضای کمیسیون با کلیات «بازنشستگی پیش از موعد»، طبیعتاً، احتمال رأی نیاوردن طرح، بیشتر از احتمال رأی آوردن آن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: