April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون عمران مجلس با بازار مطرح کرد؛
کد خبر: ۳۴۴۴۵۶
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
0
مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آمادگی دارد که همه همت خود را به کار گیرد تا سرمایه‌های مردم در بازار بورس از دست نرود و به سمت تولید حرکت کند چرا که ما نباید اجازه دهیم سرمایه‌های مردم به سمت بازار‌های غیرشفاف و سفته‌بازی سوق پیدا کند.
تمایل پول‌های سرگردان به بازار‌های غیرشفاف و سفته‌بازی
به گزارش پول نیوز، مجتبی یوسفی با تأکید بر اینکه باید اقدامات لازم برای حل مشکلات بازار بورس انجام شود، گفت: ما از دولت می‌خواهیم که ساماندهی لازم را برای حل مشکلات بازار بورس انجام دهد و به پیشنهادات کارشناسان بازار سرمایه توجه کند و دولت نباید همیشه و به همه موضوعات نگاه سیاسی داشته باشد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز این آمادگی را دارد که همه همت خود را به کار گیرد تا سرمایه‌های مردم در بازار بورس از دست نرود و به سمت تولید حرکت کند چرا که ما نباید اجازه دهیم سرمایه‌های مردم به سمت بازار‌های غیرشفاف و سفته‌بازی سوق پیدا کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضاً مطرح می‌شود که ما می‌توانیم سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را وارد بورس کنیم که این موضوع در حد پیشنهاد است و در وهله اول ما باید ببینیم که چگونه می‌توانیم از این ظرفیتی که هم اکنون داریم، به خوبی استفاده کنیم و حفظ مالکیت، تمامیت و صیانت از نظام جمهوری اسلامی هم باید در این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

یوسفی اظهار داشت: ما باید زیرساخت‌های لازم برای انجام این کار را فراهم کنیم تا بتوانیم از منابع خارجی در بازار بورس استفاده کنیم و بهتر است که این سرمایه‌ها به جای مونتاژ در تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد، چرا که برخی از دولت‌ها به جای سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تکنولوژی، آن را به سمت واردات بردند که این نگاه مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت شفافیت در بازار سرمایه گفت: باید به سمت شفافیت در بورس حرکت کرد و همچنین منابع مالی خرد مردم باید به سمت تولید برود تا ارزش پول ملی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه عدم شفافیت و برنامه‌ریزی مناسب در بازار بورس دیده می‌شود، افزود: بر این اساس باید شفافیت در ساختار سازمان بورس و اوراق بهادار به وجود آید و آموزش‌های لازم به مردم برای فعالیت در بازارس بورس داده شود؛ نه آنکه با تبلیغات صرفاً پول مردم وارد این بازار شود و آنان متضرر شوند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: